Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hoppens cyklus ift. termin
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:08

Hej

Jeg har et spørgsmål som går på om hopperne er -hvad skal vi kalde det...individuelt 'terminsfaste'.

Det jeg vil vide er, om i oplever at hoppen går drægtig sammen periode hver gang eller om det svinger. Nu folede min hoppe 3 uger før tid sidste år og nu er jeg så spændt på om jeg som udgangspunkt kan regne med det samme i år!

Hvad siger jeres erfaringer?

mvh,Yacine

0
0
Svar på denne tråd

termin
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:19

jeg har en hoppe der også har folet ca 3 uger før tid ved første føl, de efterfølgende er alle undtagen én kommet før tid, dog ikke mere end max ca 10 dage, og den ene er kommet præcis på terminsdagen.

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:25

Min gamle hoppe fik 12 føl. Et enkelt kom 7 dage før termin, 2 kom 22 dage over termin, resten kom fra termin og til ca 7 dage over.

Af de hoppe vi har nu, har Balalajka gået fra 315 til 332 dage, med hovedvægten(5 udaf 7) mellem 324-328 dage.

Hendes datter gik hhv 315, 337, 341 og 327 dage. Første og sidste føl var hoppeføl, de 2 midterste hingsteføl.

Som udgangspunkt siger man at drægtighedsperioden er længst først på året, og kortest om sommeren. Hingsteføl bæres i gennemsnit 2 dage længere end hoppeføl. Derudover har fodringen indflydelse. Og så er der den individuelle forskelle.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:29

folede første gang på selve terminsdagen. Anden gang gik hun 14 dage over. Så denne gang må jeg vente og se hvad det så bliver til.

Kirsten

Dygtig og erfaren mønstre søges!

Kiranette Kildemark ifol ved Painted Black, termin d. 4.5.2009

0
0
Svar på denne tråd

min gamle
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 09:59

hoppe fik 7 føl. 5 hoppeføl, alle født 1 uge før termin, 2 hingsteføl, begge født præcis på datoen, så der kan forekomme regelmæssighed.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Uha uha
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 11:48

Jeg håber ikke min hoppe har hørt om kortere drægtighedsperiode ved termin om sommeren - hun er i år sat til sidst i juni - og sidste år folede hun tre en halv uge før termin - den 21. marts! Bare hun nu gemmer den her (som er en beholdehest) til den er færdigbagt...

mvh Sisse

Skimlet hoppeføl Corratus x Fuldblod sælges

0
0
Svar på denne tråd

Erfaring
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 13:22

Jeg har avlet på 2 hopper.

Dixie kat pony har fået 3 føl efter DV hingste

1) hingsteføl 12 dage over tiden født 12 juli

2) hingsteføl 20 dage over tiden født 14 maj

3) hingsteføl 17 dage over tiden født 20 april.

Solos Valencia DV

1) hingsteføl 10 dage før tid født 15 maj

2) hingsteføl 11 dage før tid født 7 maj

3) hoppeføl 9 dage før tid født den 11 juni

Så Valencia er kommet meget præcis, så jeg er spændt på folingstidspunktet i år..

RDH avlshoppe udlånes til avl.

Sælges:

3 års Hingst efter BH Del Quinto/RDH hoppe/Solos Landwind

Super dejlig hingst, sadelvant, trailervant og rigtig nem.

Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 21:40

Min hoppe er drægtig med sit 3 føl

Hun har tidligere fået to hingste

1 føl = 4 dage over termin

2 føl = kom på terminsdagen

Hun har termin 16 marts og jeg har aftalt med hende, at hun foler natten til den 16, for der er jeg gået på ferie

0
0
Svar på denne tråd

tak for..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 08:11

Tusind tak for alle jeres gode og meget præcise svar. Synes at ane en vis rytme, hermed forstået at terminscyklussen ikke svinger fuldstændig fra a til å i de fleste af de nævnte tilfælde.

Min 'konklusion' må være at det, i mit tilfælde, vil være ret usandsynligt at hun går over tid dels pga. ja netop det med udsvingende og dels fordi det er sent på sæsonen, d. 14. juni hun er sat til. Så jeg må hellere være klar og parat fra 3 uger før. Og så må jeg jo se hvordan det går med 'statestikken' ...i virkeligheden!

Vender tilbage til sommer med resultatet, Yacine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider