Hej alle, især palomino orienterede 
Jeg har en "rød" palomino hoppe som er kåret i DPA. Men der har det forløbende efterår været en masse "polimik" omkring netop dette forbund. Min hoppe er fx. pt. ifolet m. en DV. hingst. Da jeg fandt ud af at man kunne søge om enkelt bedækningstilladelse, skrev jeg en mail til dem. ang. dette og om hvordan jeg skulle forholde mig og om jeg stadig kunne lave en ansøgning, skønt hoppen allerede var ifolet??? - Intet svar - at all...
Nå nu går jeg så og filosofere over tanken, med at lave mig en "rigtig" palomino, og ikke fordi min ikke er rigtig, da hun er efter elitehingsten "stargolds cavalero" og meget smuk er hun da også, når jeg selv skal sige det
Men det kniber lidt med tilstrækkelig lys man og hale :-/ øv.
Den hingst jeg så rigtig gerne vil bruge er "Magic Memphis" (cremello) men det er jo typisk at han så er i det "forkerte" forbund, nemlig PSA, og vi var jo i DPA. Og jeg synes der "kører" en del debatter om hvad der er godt/skidt ved det enkelte forbund og har altid hørt at DPA, var det "bedste"... MEN er det nu også DET??
- Nu efter de ikke længere er godkendt forbund i LU??
- OG det at de så heller ikke er til at få kontakt med, pr. mail, i hvert fald??
Har i andre noget erfaring jeg kan trække på i forhold til hvad er bedst??
- Skal jeg mon bare stille min hoppe til kåring i PSA og så bruge Magic Memphis og så er alt godt, eller HVAD???? Hjælp,Hjælp!!!
Venlig hilsen Tina