Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

DPA el. PSA, hvilket forbund??
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 22:08

Hej alle, især palomino orienterede :-)

Jeg har en "rød" palomino hoppe som er kåret i DPA. Men der har det forløbende efterår været en masse "polimik" omkring netop dette forbund. Min hoppe er fx. pt. ifolet m. en DV. hingst. Da jeg fandt ud af at man kunne søge om enkelt bedækningstilladelse, skrev jeg en mail til dem. ang. dette og om hvordan jeg skulle forholde mig og om jeg stadig kunne lave en ansøgning, skønt hoppen allerede var ifolet??? - Intet svar - at all...

Nå nu går jeg så og filosofere over tanken, med at lave mig en "rigtig" palomino, og ikke fordi min ikke er rigtig, da hun er efter elitehingsten "stargolds cavalero" og meget smuk er hun da også, når jeg selv skal sige det ;-) Men det kniber lidt med tilstrækkelig lys man og hale :-/ øv.

Den hingst jeg så rigtig gerne vil bruge er "Magic Memphis" (cremello) men det er jo typisk at han så er i det "forkerte" forbund, nemlig PSA, og vi var jo i DPA. Og jeg synes der "kører" en del debatter om hvad der er godt/skidt ved det enkelte forbund og har altid hørt at DPA, var det "bedste"... MEN er det nu også DET??

- Nu efter de ikke længere er godkendt forbund i LU??

- OG det at de så heller ikke er til at få kontakt med, pr. mail, i hvert fald??

Har i andre noget erfaring jeg kan trække på i forhold til hvad er bedst??

- Skal jeg mon bare stille min hoppe til kåring i PSA og så bruge Magic Memphis og så er alt godt, eller HVAD???? Hjælp,Hjælp!!!

Venlig hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Forbund
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 22:14

Eftersom DPA er gået over til ECHA, så ville jeg aldrig røre det. Der har været så meget polemik om netop ECHA, prøv bare at søge herinde.

Så ja, idag ville mit råd være at holde sig til PSA.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

tak for hurtigt svar :)
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 22:25

TAk for hurtigt svar, ja og det er rigtigt med det der eahc, eller hvordan det nu lige hed?? For det har jeg selv mødt et par gange rundt omkring, men aldrig hørt noget specielt, positivt :-/ Men jeg prøver lige at tage en tjekker herinde, hvis jeg kan finde u' a' 'e'!! :)

hilsen tina

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg holder mig
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 22:31

nu til PSA

Vicky Mathiesen

Kåret DSP hoppe født 2003 sælges: Camilla Damgård SDS 344

Bedækning 2009:

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 22:41

Jeg har meldt mig ind i PSA nu og regner med at DPA og jeg er færdige med hinanden.

Manglende kommunikation og ECHA er de tungtvejende grunde.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 06:54

Je, jeg vil også anbefale PSA nu. Eller det tyske forbund ZfdP, der er flere gode palominohingste kårede nede (og også en del af de gode i DK) ved siden af de "almindeligt" farvede

Super haflingerhoppe sælges, kåret, ifol, godt redet, har været brugt til handicappet barn, hjem før pris. Send PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 08:42

Hotshot - vedr. DPA contra mailsvar - så kan jeg selvfølgelig ikke tale for andre end mig selv, men jeg har da besvaret alle - mail medlemshenvendelser til mig, indtil jeg forlod DPA.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Super palominohingsteføl med 8 i helhed i Danmark og Tysk følpræmiering - far PAH 54 Golden Benjamin

Ny avlsgodkendt palominohingst Moelleaaens Magic Midas

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider