Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

3ér pony
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 16:04

jeg har en super dejlig hoppe på 128 kåret i dsp men uden kendt afstamning, da det kniber lidt med at finde en rytter der kan magte hende har jeg overvejet at sætte hende i fol, det skulle gerne være en hingst med papirer og føllet skulle gerne blive en stor 2ér eller en 1ér. hvor stor en hingst tør jeg bruge?

hun er startet til og med la i både spring og dressur men kunne nå længere med den rigtige rytter

hun er temmelig tyk på dressur billedet, det er taget mens hun gik på græs normalt er hun mere sporty

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 18:00

godt du kan vælge ret bredt imellem hingstene til din hoppe.

Der er flere dejlige DSP hingste som matcher din hoppe , hvis du ønsker en mere ædel, langbenet og " luftig " model

Jeg synes Pour Amour kunne være rigtig god til din hoppe.

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

hestemassage

ifolet SDH hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 18:17

han ser rigtig fin ud tak for forslaget men tænkte også mere på hvor stor en hingst kan jeg vælge højde mæssigt

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 18:23

Når man taler pony så er det oftest naturlig bedækning, og der plejer jeg at sige ikke mere end 10% større dvs 128 + 12,8 = 141 cm. Så en lille I'er er der maximale. Problemet er størrelsen af hingstens "udstyr" det kan splitte hoppen ad hvis den er for veludrustet.

Alternativet er inseminering med en DV-hingst.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 18:33

hmm lyder spændene at jeg vil kunne bruge en dv hingst, troede bare at føllet ville blive for stort?? og hvad med at mælk bagefter jeg mener hvis det er større en hoppen når det er 4 mdr gammel? for ellers ville det da være vildt spændene

0
0
Svar på denne tråd

DV-hingst
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 19:43

Du skal bare vælge en ædel hingst. Men forrige år så jeg en Welsh Mountain-hoppe til DSP-kåringen med et Rosentanz-føl ved siden.

Det er sjældent at føllet bliver for stort ved folingen, men det kan nu også optræde selvom man bedækker med en hingst i samme størrelse.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider