Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Overvågning 5 km fra stalden...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:31

Hvad gør man når man bor langt fra stalden? Findes der udstyr/alarmer der kan række længere end til stuehuset ved stalden? Jeg har ikke umiddelbart nogen der kan tjekke så tæt på, og da jeg er alenemor er det også begrænset hvor mange nætter jeg kan tilbringe med at overvåge en hoppe ( som efter sigende hverken sætter yver eller voks) op til foling.....

Hvad gør man?


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Telefon
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:35

Man kan få en alarm der ringer op til telefonen når der er alarm.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foling...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:42

Ja som Charlotte siger kan man få folealarmer der ringer til telefonen.

Jeg bor også selv et stykke fra stalden (ca. 6 km) og overvejer at købe sådan en alarm.


Men ligegyldigt hvad så bliver der slået telt op i haven, så jeg håber bare på godt vejr.





Camilla


Ejer af araber hoppe

-ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 20:07

Diganet.dk har overvågnings kameraer som er tilsluttet internettet. Så logger man sig bare ind på nettet og kan så sidde der og holde øje. De har også kamerarer som man kan rotere rundt med. Super super smart


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Folealarmer...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 20:41

Okay, smart, hvad hedder de alarmer? Nogen der ved hvor man kan leje sådan en?


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 alarm.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 21:44

Vi har alarm med telefon modul. Det forudsætter så at der er en fastnet telefon i stalden (eller i vores tilfælde er der i stuehuset ved stalden).

Vi flytter godt nok også i stalden (til marts - brr), men har da brugt vores telefonmodul tidligere.


Vores er en safemate folingsalarm med telefonmodul som ekstraudstyr.


Venlig Hilsen


Sisse


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sisse......
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 22:08

Nej der er så godt nok ikke liige en fastnet telefon i stalden, det må da være de færreste stalde der har det

Kan det så ikke bruges?


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jugular
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 23:19

Vores alarm kan kun bruges hvis den har en telefon at "ringe op fra". Om der er lavet nogen siden hen, der kan bruges til mobil eller mobilt net ved jeg ikke.


Men som sagt har vores været koblet til staldejers fastnet telefon, den har faktisk også været koblet til staldens nabo´s telefon (der var vel ca 300 meter der over).

Lidt bøvlet, men det kan lade sig gøre..


Hører der slet ikke et stuehus til den stald I har hestene I?


Jeg ville prøve at ringe til safemate og hør om de har fået noget nyt udstyr.


Vores næste træk bliver (ud over at få hestene hjem) at få kameraovervågning på.


Venlig Hilsen


Sisse


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak atk¨
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 14:47

Jo der er et stuehus, men tror helt ærligt ikke dem der bor der vil ringes op midt om natten;-)

Tak for info, vil prøve at ringe rundt, selvom det godt nok ikke var min plan at invistere i en folealarm.....

Havde håbet på en eller anden form for webcam, eller leje en alarm der gik over mobilen, må se om det ikke findes:-)


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kit »Emmero«
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 17:45

Diganet.dk har overvågnings kameraer som er tilsluttet internettet. Så logger man sig bare ind på nettet og kan så sidde der og holde øje. De har også kamerarer som man kan rotere rundt med. Super super smart


Har du et mere direkte link til kameraerne, syntes nemlig ikke helt jeg kan finde det på siden, og er det nogen de lejer ud eller skal man købe?

0
0
Svar på denne tråd
 
 jugular
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:29

Dem der bor i stuehuset hører IKKE telefonen ringe. Alarmen skal bruge deres telefon til at ringe ud fra..


DVS. du tilslutter telefonmodulet til deres telefonstik. når alarmen går har du indstillet den til at ringe til feks dit mobilnummer. Du modtager nu et opkald hvor det er stuehusets telefon der ringer op til dig..


Det kan så godt være du må smide en flaske rødvin efter stuehusets beboer som tak for lån af telefon..


Venlig Hilsen


Sisse


0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:06

Ahh sådan, tak Sisse;-)


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider