Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor kåring? Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 16:34

Hvordan er det nu med kårings regler i palmino?

Jeg har en hoppe som jeg har planer om at sætte i fol med en cremello hingst med papir.

Men min hoppe har kun afstamning på faderens side (lajos k oldenborger) men da min hoppes mor ingen stamtavle har mangler der noget, og ved eks dv kan min hoppe så kun kåres som f1 hoppe, men syntes at have hørt at palmino evt kan kåre min hoppe højre så føllet (hvis det bliver en hoppe) kan få næsten fuld stamtavle?

Hvordan er det nu lige?

Skal jeg spørge forbundet om tilladelse til bedækningen hvis kåringen finder sted efter bedækning?

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Øøøøøøh
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:08

Undskyld, - det er altså ikke for at være "smart-ass", men du skriver: "syntes at have hørt at palmino evt kan kåre min hoppe højre så føllet (hvis det bliver en hoppe) kan få næsten fuld stamtavle?".

Hvordan skulle det ske, tænker du?

Hvis føllet skulle FÅ en "næsten fuld stamtavle" - skulle avlsforbundet så bare fylde ud med nogle tilfældige navne? *s*

Nu ved jeg ikke en disse om palomino-avlsforbundet - men kan ikke helt forestille mig, at det er sådan det foregår ;)

Men det kan selvfølgelig være jeg bliver klogere *s*

2½-års cremello hoppe og 2008-føl til salg - se hjemmesiden:

0
0
Svar på denne tråd

Altså Birgit
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 19:13

Det kan da være at hun mener DPA, de har jo lavet aftale med ECHA, og de skulle da vist være gode til at lave stamtavler har jeg hørt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

1345667
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 13:53

Ja det er DPA, den hingst jeg vil bruge er nemlig godkendt i DPA.

Mener at have hørt at de kåre hesten på normal vis men kommer direkte i stambogen og ik noget med f1, f2 og f3 hopper ligesom hos dv.

Alt det her kan jo som sådan være lige meget hvis jeg får et hingste føl da den jo så højst sandsynligt ik er egnet til avl, hvor jeg derimod kan avle vidre på et hoppe føl og til sidst få en helt fuld stamtavle.

Men mener bare at have hørt at de kun godtager føllet hvis man søger bedæknings tilladelse inden kåring.

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Et råd
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 14:01

Få dit føl registreret i LU, så får du gyldige danske papirer. Jeg ville holde fingrene langt væk fra alt hvad der har med ECHA at gøre. Du kan jo prøve at søge på dem herinde, det er mange "sjove" historier.

Uanset hvor du får registreret et hoppeføl, så kan du jo avle videre på det og efterhånden få en fuld stamtavle.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider