Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

er det tosset at sættte Crelido på hende
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:15

Jeg overvejer kraftigt at sætte min RDH Hoppe i fol.

Jeg kunne godt tænke mig en springhest

Da hippo(Fairlys Hibernia) ikke har noget springblod i sig, men springer ganske fint og velvilligt, kunne jeg godt tænke mig en springhingst.

Hvordan er hans afkom i hovedet??

For temprament er der rigeligt af i hendes stamtavle, men det kan ikke mærkes på hende, men det er jo ingen garanti for at det ikke gør på hendes afkom.

Lidt om Hoppedyret...

12 år

Brun med sort man og hale

RDH kåret

Harmonisk og storrammet hoppe. Særdeles godt udtryk.

Far: Michellino

Morfar: Ibikus

Billeder på præs(kan ikke finde ud af at ligge dem ind!! hvis der er nogen der føler for at gøre det for mig er meget velkomne)

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:42

ved ikke om det er rigtigt, da jeg ikke kender så mange crelido afkom, men har fået af vide at de har meget temperament??

Og hvis din hoppe har Michellino som far behøver den helt sikkert ikke mere af det

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

temprament
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:44

Nej det er jo det.

Nogle alternativer???

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Tailormade
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:48

...har et par nye unge springhingste af overvejende hannoveraner-afstamning. Jeg tror de ville passe bedre til hende afstamningsmæssigt. Jeg glæder mig selv meget til at se dem i Herning.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

Vi elsker Crelido
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:50

Hej,

hvis i ser på min HN præs kan i se mit føl efter Crelido på een Leendert/Quedam hoppe.

Han er smuk og højtstillet, med en super flot hals og overlinie, og så har han masser personlighed og et godt temperament.

Det mit 1st føl og jeg kunne ikke være mere tilfreds selvom han er avlet med henblik på salg..

0
0
Svar på denne tråd

DV godkendt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 17:04

Jg viille gerne have en springhingst der er godkendt i DV

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Brun med sort man og hale
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 19:27

Undrer mig, at at du bruger den betegnelse - hvis ikke den havde sort man og hale ville den jo være rød...!

0
0
Svar på denne tråd

ja ja selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 21:17

det er rigtig nok...det havde jeg ikke lige tænkt over

0
0
Svar på denne tråd

DV godkendt ??
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 21:46

Der er da ikke nævnt nogle der ikke er i dv - eller i hvert fald forventes at komme.

Vil også som Charlotte vælge hannblod i stedet for holst.

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

dv godkendt
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 08:20

ja ok

Der var jeg nok lige lidt hurtigt ude

Sorry men er der nogen specifikke bud??

Signe

0
0
Svar på denne tråd

ja min ..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 20:59

Crelido er en lille bestemt dame, men rimelig, i hovdet, hun har ikke haft en let start på livet, men er sød og kontagtsøgende, lidt sløv ind i mellem.

ser ok ud

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

hkljllæ
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 23:08

jeg har hele 3 crelido´er. de er smukke, ualmindelig velgående men for pokker et temperament de til tider udviser! ikke under almindelig trasken rundt men når de bliver presset og især den 4 års kan blive en hel rodeo maskine når det ikke passer herren! de har begge kapacitet til det helt store og der kræver det selvfølgelig tænding. men du skal ihvertfald gøre op med dig selv hvad du skal bruge afkommet til! vores avlshoppe og hendes mor er utrolig rolige og nemt ridelige heste så tvivler på det kommer derfra!

som føl og ungdyr har de været nemme at håndtere. det viser sig først her undervejs i uddannelsen hvor der kommer mere pres på!

Carina og hestedyrene!

Sille ( med Tailormade Temptation baby i maven ), Ametyst, Credit, A´conto og lille Contrast

opstaldning pr 1 januar tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd

crelidoafkom.
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 23:08

At Crelido'er skulle være temperamentsfulde passer i hvert fald ikke til vores erfaringer.

Vi har fået 2 føl efter Crelido - hingst og hoppe - begge på samme hoppe, som er førerhoppen i hesteflokken, meget "hoppet", og til tider lidt hysterisk.

Begge afkom har været fantastiske af sind. Der har aldrig været problemer af nogen art. Vi fik enorm ros for deres opførsel under tilridningen ved vores berider, som stadig snakker om hoppens dejlige sind.

Hoppen er kåret i RDH, går som avlshoppe nu, og har lige haft sit første føl i 2008m samt venter 2. føl 2009. Dejligere hoppe skal man lede længe efter. Let ridelig, super eksteriør, og fantastisk let at omgås.

Hingsten, blev til en vallak(pga. vi på daværende tidspunkt ikke havde facilliteter til en unghingst), og efter en grunduddannelse, herunder DSA finalen, blev han solgt til en tysk ung rytter, der er meget glad for ham nu. Jeg har personligt aldrig oplevet en nemmere og gladere hest end ham.

Så jeg kan kun anbefale Crelido!

Salg af avls- og sportsheste med holsteinerafstamning!

Heste skal på fold - hver eneste dag!

0
0
Svar på denne tråd

kjblknlkmæ
Forfatter: 
Dato:  07-01-2009 23:39

tjo vi har også haft utrolig nemt ved at ride dem som 3 - 4 års. altså tilridning og almindelig grundridning. hoppen fik 8,5 i ridelighed til hoppekåring og den anden ( vallak ) fik 8 til DSA og E- test så vidt jeg husker!

det var først senere under samling osv problemmerne opstod!

misforstå mig ikke, jeg er fuldstændig vild med de 2, de har det der skal til og jeg har heldigvis den fornødne hjælp når det bliver for meget at blive sat af 2 gange samme dag

den 6 års er startklar i MB nu her i januar og den 5 års er klar til de små LA klasser. så de er godt med. jeg synes bare det er vigtigt man gør sig overvejelser om det er den slags temperament man ønsker og hvad hesten skal bruges til!

og nej selvfølgelig er ikke alle Crelidoér sådan men jeg kender da ihvertfald mindst 3 mere af samme karakter!

jeg vil til enhver tid lave en Crelido mere på vores hoppe og har jo også en lille pige på 1 år som bliver spændende at følge!

der hvor jeg rider er der to Calido´er som er lidt af samme støbning - mon det kan være der det kommer fra? for ifølge Jane der har redet og sprunget Crelido selv, er han jo noget af det mest ridelige man kan tænke sig!

Carina og hestedyrene!

Sille ( med Tailormade Temptation baby i maven ), Ametyst, Credit, A´conto og lille Contrast

opstaldning pr 1 januar tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd

Ridelighed
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 08:33

Hippo har 8 i ridelighed og hendes mor har HELE 10!!

Jeg kan stadig ikke tage fra hendeat hun er en følsom dame, og jeg tror det bliver lidt farligt at sætte crelido på hende.

Skal jeg helt over i den anden grøft over have fat en hingst der avler lidt "tamme heste" (forstå mig ret)

Har ladet mig fortælle at Carano ikke avler temperament

har jeg hørt forkert???

Signe

0
0
Svar på denne tråd

man kan godt
Forfatter: 
Dato:  08-01-2009 17:23

have sort man og hale, og ikke sorte ben. Så er man vel kastaniebrun? Har lige 2 af slagsen? Den ene betegnet som rød i DE.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 10:18

Husk lige at temperament også har meget at gøre med den socialearv og miljøet. Jeg tror ikke på, at man kan generalisere, hvordan hingstenes afkom bliver - derimod kan man lettere gøre det for hoppernes vedkommende.

Venligst

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

Stort og velgående palomino hingsteføl e. Crowns Blue Pearl/Crowns Choise/Attila sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 10:45

Det er jeg udenmærket godt klar over.

Hippo er aldrig hidsig, til trods for hun "burde" være det i følge hendes stamtavle.

Hun er super god i hovedet, hun er bare følsom og kræver at jeg er opmærksom på hvad "siger" til mig

Hun har aldrig nægtet noget som hun er blevet bedt om.

Hun stejler,bukker og løber på ingen måde

Der er bare ingen grund til at vælge en hingst med alt for meget temperament, når man kan tage en der ikke har så meget

Det ville være så kedeligtat få lavet en hest, som er til mig selv som er alt for tændt til mit behov.

Signe

0
0
Svar på denne tråd

ingen andre bud
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 12:35

Ingen andre bud på en springhingst???

En der ikke har for meget temperament... Carano?? måske??

Signe

0
0
Svar på denne tråd

jo.....
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 13:00

men det kommer an på om det må være fryse sæd.

Willemoes laver afkom med et godt temperament, men ham kan man kun få fryse sæd fra.

Ellers er der kommet par nye springhingste på flyinge:

www.flyinge.se

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider