Min hoppe har som din termin i starten af marts. Hun sætter absolut ingen vinterpels, så hun står pt med to dækkener. Jeg havde ellers håbet, at hun kunne nøjes med et overgangsdækken, men hva skal man gøre, når hopper ryster så meget af kulde, at den dårlig kan gå på benene. Så på kom de tykke dækkener altså.
Jeg har målt hende bagi og kender så " længden " på hendes skede, så 14 dage før termin måler jeg efter hver dag. Når skeden så begynder, at bliver længere, så er der jo ikk længe til og så vil jeg køre ud om aftenen og tage det yderste dækken af, så hun kun har det på, hvor der ingen stropper eller noget som følle kan hænge fast i. Men nu satser jeg på at være der, når det sker, da jeg har aftalt på jobbet, at jeg kan tage ferie, så snart hun begynder at give sig bagtil. Så kan jeg forhåbenlig være der til, at hive dækkenet helt af hende inden hun foler.
Hun får dækken på igen når hun har født.
Det er noget rod med dækkener på drægtige hoppe, men når man avler på sin ridehest, så er det svært, at undvære.