|
|
| Hvilken farve/aftegn fik jeres føl? |
| Forfatter:  |
A L |
| Dato:  |
01-01-2009 17:44 |
|
Hej. Det kunne være interessant at se hvordan jeres føl ser ud, i forhold til hoppen samt hingsten i har brugt til føllet. Hvilken farve samt aftegn har hoppen og hingsten og hvilken farve og aftegn fik føllet? Det kunne være sjovt hvis I satte billeder ind, eller så bare beskriv det  Godt nytår! Venlig hilsen Anita
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så lægger jeg ud. |
|
|
Først hoppen Fiona  Så hingsten De Noir  Så Miss Dior som åring 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores... |
|
|
DV hingsteføl Teglvangs Wladimir er efter Willemoes/Lando: Hans mor er mørke brun og faren er skimmel. Wladimir ender også med at blive skimmel. Han har fået en stor grå plet i panden som langsomt bliver større og større. Han har også fået grå hår rundt omkring i pelsen. Det passer mig fint da jeg elsker skimler Han er nu 7 mdr gammel men billederne er fra da han var yngre. 2½ mdr  4 mdr  Wladys mor Primula:  Wladys far Willemoes:  
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu en De Noir pige |
|
|
Mor Guzzi (sammen med storesøster fra 2004) 
Farmand De Noir

Og Pigen Dior Noire til følskue, hun har smidt cappucino-overfrakken nu, er er blevet sort, udover blissen som far må ha bidraget med, så har hun sokker på bagbenene, lige som sin mor. Personligt tror jeg hun kommer til at ligne sin far meget med tiden.

Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldblod. |
|
|
Min fuldblodshoppe på 11år fik 8. marts et dejligt hoppeføl efter fuldblodshingsten Arado.  Evidence efter Dashing Blade  Og hendes føl fra i år, Elegangt Spolight.   Kan desværre ikke finde et billede af hendes far Arado. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min plag |
|
|
mor schiela  far de noir  og min plag som bliver 2 år d 3 april 09.  Charlotte :jeg synes godt nok han ligner din miss dior rigtig meget - med meget lig aftegn. jeg skal prøve at huske kamera i morgen og få taget nogle nye billeder.
Med Venlig Hilsen Tine.
De Noir / Schwadroneur plag sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God Send Me F |
|
|
Min unge er jo godtnok 1½ år, men hun sniger sig lige med her alligevel ... Mor (Faxa):  Far (Godsend du Reverdy):  "Barn" (God Send Me F):  Hun har også arvet Farmands lyse plet på halsen, på hende sidder den bare på højre side af maven. Så her er der vist ingen tvivl om hvem faderen er  Trine (Faxa)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores hoppe plag |
|
|
 Mor Cometofortunen xx RDH.  Far Uffe Korshøjgaard OLH 668 / DVH 627.  Barn Amilia blir 2 år til sommer, hun er super flink plag.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nye billeder |
|
|
Tine C: Ja gør endelig det, det er så sjovt at se billeder også af halvsøskende. Så får man virkelig set hvad De Noir kan.  Fiona er kåret i F1 i DV pga manglende afstamning. Så De Noir blev valgt fordi han præger så meget. Glæder mig til at se de billeder du får taget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farver og aftegn |
|
|
Loboline som er meget mørk sortbrun uden aftegn, fik Lobri, som er rød med sokker efter Solos Landtinus. Først undrede jeg mig lige over, hvor de høje sokker kom fra, og tænkte om Solos havde byttet rundt på noget 
Lobri har senere fået Laucetti, som også er sortbrun med en stjerne, en snip og en sok efter Bøgegårdens Laurino. På billedet har han dog stadig følpels, som falmede meget. Inden under er han næsten sort ligesom som mormor Loboline. 
Caramba, som er rød med 4 sokker, fik Canza D'or, som er rød med 2 sokker og en blis efter Danone II. Det var meget forventet, eftersom hun har fået 2 røde føl tidligere med henholdsvis Midtwest Ibi-Light og De Noir. I år skal hun have føl efter B.H. Leredo. Spændende om det også bliver rødt.  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nando Nicolars |
|
|
Nimbus Stratus 62.5 % oldenborg efter Nando/Nicolars: Mor Nicoline - sort, 4 små næsten identiske sokker og stjerne:  Far Nando - brun, 4 uens sokker, blis. Billed lånt fra Støvrings hingstedepots hjemmeside:   Og så Nimmer ham selv som 1½ års: Brun, 4 små næsten identiske sokker, stjerne og snip.   Nimmer har på mor-siden et par halvsøstre efter hhv. Union Jack og Painters Row, begge brune med 2-3 små sokker og den ene med blis. MVh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aftegn |
|
|
Far : Sortbrun sokker begge bag stjerne og snip Mor : Sort men bleger om sommeren gennemløbende blis og plet på underlæbe, sok HB kode VB Søn : Sortbrun (mener selv han er sort, har ikke ét brunt hår)Sok HF og Høj sok VB. Stjerne og snip og plet på underlæbe. Far : Sort med stjerne. Mor : Mørk rødbroget med stjerne. Søn : Brun Kode HB
Sælges ;
Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Her er min knabstrupperhoppe Rasmine. Hun har fået 2 føl.  Det første blev et hingsteføl efter en sortbrun oldenborghingst uden aftegn:  Afkommet ser sådan her ud som 3 års i år. Brun med en lille snip og snefnug på krydset samt sorte pletter på bagparten:  Afkom nr 2 er efter knn hingsten max højgård:  Og hun ser sådan her ud som 1 års, mørkebrun med hvid kronrand og stjerne: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her er min sportsponyhoppe Røgild's Anastasia  Hun fik i juni 2008 et føl efter Røgild's Aragorn  Føllet blev en hoppe om kom til at hedde Ability  Hun er som skudt ud af næsen på hendes mor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh gud ja |
|
|
her gik de bestemt ikke som det skulle. Mor Fancy Dream  far Colonel coosader. _smll.jpg) resultatet var Colonels Fancy Zipper _smll.jpg) men selvom vi fik det smukkeste brogede føl på vores anden hoppe blev det Lyne vi valgte at beholde og hendes første show (DM for Paint) gik rasende godt, så hellere perfomence end pletter  Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjov tråd... |
|
|
Sikke en skæg tråd.. det er helt sjovt at se... Min hoppe, som nu er solgt, fik i marts føl efter Don Romantic. Hoppen er selv mørkebrun med stjerneblis og en bagsok, og fik som forventet et rødt hoppeføl med en masse farvelade (gad vide om blissen er fra far?) 
Manuela - med Løgtoft's Carisma Venter Zardin Firfod føl ultimo april 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja..... |
|
|
Her kom 2 føl i 2008, først Aviiaja efter Sting/Robin. Der faldt ikke så meget hvidt af til hende:  Mor, Robbia Vedstedholm:  Isaiiah Korsholm efter Onassis/Sanders Bounty. Han fik til gengæld masser af hvidt:  Mor, Sanders Babe: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sorte forældre = rødt føl |
|
|
Ja 2 forældre i sort frakke og så et føl i rød kappe  Far: Dancier, Sieger hann. 2006  Mor:Diva IV Trak./ Hann / DV  Ja - og føllet:  Rødt med masser af aftegn. Skæg tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg prøver igen |
|
|
Først hoppen Lori e. Leandro  Så Crelido - Billedet er lånt fra Katrinelund.dk  Og så hoppeføllet Cassiopaya 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bekender kulør ;o) |
|
|
Min Lionessa er rød dun med sabino-gen..  ..hingsten, White Gold B, er palomino.  Og baby-pigen (der hedder Ladybird) blev mørk rød med masser af sabino-farvelade:  ***************************** Min dejlige cremello-hoppe Gipys (som nu er solgt)..  ...fik føl efter HB Daylight, der er rød.  Og det kom der jo så en dejlig lille palomino-hoppe ud af, - nemlig Beautiful Dawn (og JA, - der er en pony bag "gammelmands-skægget *g*):  *********************************** Det sidste føl jeg fik var efter min lille varmblodshoppe, Begonia, - som er ræverød.  Og min "gamle" cremello-hingst, Dryfe Starry Knight.  Og resultatet var så palomino-blonde Supernova, der er solgt til Sverige  
2-års cremello hoppe og 2008-føl til salg - se hjemmesiden:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit hoppeføl |
| Forfatter:  |
Saint Millton |
| Dato:  |
02-01-2009 16:18 |
|
fik en blis og en hvid bagsok på venstre bagben.
Her er far, mor og barn:

 Jeg ved ikke, hvor hun har fået romertuden fra, for det har hverken far eller mor. Den har dog rettet sig en del.
/Tinamaria
Avlsgodkendt EU-palominohingst tilbyder bedækning. Se fotos på præsentationen. Feng Shui konsulent, forfatter, multiterapeut og underviser http://www.danskfengshui.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stutteri la Cour |
| Forfatter:  |
Birthe (Stutteri la Cour) |
| Dato:  |
02-01-2009 17:30 |
|
Hoppe: Absint (f.: Temple Wind xx, mf.: Pele Lille Evagaard) 50 % oldenborg En lille stjerne og 3 sokker ellers sort/brun.


Her hendes første føl efter NANDO OLH 3 lange sokker som Absint
La Cour's Dornonville

Flere billeder på hjemmesiden www.stutterilacour.dk
Andante(f.: Unik, mf.: Pele Lille Evagaard)
 Har fået 3 føl, 1 hoppe og 2 hingsteføl, venter sit 4. føl. Føl i 2008 efter Painters Row:
la Cour's D'Alpone: 


mvh. familien la Cour
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stutteri la Cour |
| Forfatter:  |
Birthe (Stutteri la Cour) |
| Dato:  |
02-01-2009 17:31 |
|
Hoppe: Absint (f.: Temple Wind xx, mf.: Pele Lille Evagaard) 50 % oldenborg En lille stjerne og 3 sokker ellers sort/brun.


Her hendes første føl efter NANDO OLH 3 lange sokker som Absint
La Cour's Dornonville

Flere billeder på hjemmesiden www.stutterilacour.dk
Andante(f.: Unik, mf.: Pele Lille Evagaard)
 Har fået 3 føl, 1 hoppe og 2 hingsteføl, venter sit 4. føl. Føl i 2008 efter Painters Row:
la Cour's D'Alpone: 


mvh. familien la Cour
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her er min hoppe og føl..Hoppen hedder Kalex-Lau efter Kawango,føllet hedder Kjærs Fein-One efter Feinbrand som jeg desværre ikke har billeder af.Feinbrand er mørkebrun med 4 sokker.......I år venter hoppen føl efter Weltjunge.Jeg er sikker på det bliver rødt:  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det sjove |
|
|
Vi brugte Showtime .......  ......på Sexy Rose og fik Sexy Eyes.  Men det sjove er at sammenligne med mors halvsøster Pamina. 
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rød og hvid giver sortbroget |
|
|
Her er et billede af faderen, Zimmeron. Han var en ældre herre og jeg ved ikke hvilke farver han havde som ung.  Og her er et billede af mor og barn:  Jeg ved ikke lige hvad jeg havde regnet med der kom ud, men ikke helt det her.
Louise Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Usynlige aftegn? |
|
|
Øøøøh; vi må da håbe hingsten var broget før han blev skimmel - hvis altså det er vigtigt for dig, at han er far!
2½-års cremello hoppe og 2008-føl til salg - se hjemmesiden:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|