Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Allegro
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 15:17

Hej Ænder.


Jeg vil da lige oplyse, at Allegro PIH 80 bliver stillet til Dansk sports Pony´s hingstekåring i Ikast d. 21-2 2009.

Allegro PIH 80 blev "Bedste Unghingst" med 9 i helhed, og "Årets Pinto" i Sept. 2007, og i April 2008 blev han "Best in Show" på Dotheaslyst på tværs af alle racer. Hans 4 først fødte føl i 2008 blev bedømt som følger: 1 pinto araber hoppeføl fik 85 points, Guldmedalje og blev Champion, 2 hoppeføl fik hver 8 i helhed, den ene blev 2. vinder med flere points end fløjføllet og et meget ungt, lille hingsteføl fik 7 i helhed.

Syn´s lige I skulle vide det. Mere kan ses på www.gantrup-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang Allegro
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 23:12

Tjaaaa godt du informere, men de resultater han har fra pinto kan jo ik rigtigt bruges til noget når han ikke længere er godkendt i pintoregi. Mig bekendt fik han ikke avlstilladelse i 2009




RDH Hoppe,6 år BH Hertug/Leonardo II ca 60.000 kr

4 års hoppe BH Don Schufro/Lauries Crusador XX spørg for pris

3 års hoppe BH Don Romantic/Prince Thatch XX 45.000 kr

Se også www.brakkernygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allegro
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 09:18

Selv om han ikke bestod materialprøven og dermed ikke er godkendt i pinto længere, kan jeg da godt forstå, at man vælger at bringe hans resultater. Der er da ingen, som kan tage fra ham, at han i 2007 blev bedste pinto og blev kåret med 9 - at han så var for dårligt forberedt til materialprøven ødelægger jo ikke hans eksteriør.


Jeg synes, det bliver spændende at se, om DSP er interesserede i ham. Han er i hvert fald en pony med mange kvaliteter, som helt sikkert har noget godt at tilføre dansk pinto ponyavl.


Mvh Stine


Arabere og pintoarabere

http://www.sk-farm.dk


Mangler du ikke verdens lækreste pinto araber? Hingsteføl sælges billigt...


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 18:21

har i min anden tråd, også nævnt at han stilles til kåring i tyskland, alså allegro, venter også føl efter ham den ca 28-5-09, med min pinto hoppe. gitte


synes allegro er super kat 1 emne.


gitte og hendes et og alt
0
0
Svar på denne tråd
 
 pinto...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 12:27

Skal han ikke stilles i pintoforeningen igen?


Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 20:17

hved ikke om han kan da han ikke gik igennem siste gang, moske hves han kåres i tyskland, kan han moske få en cance til her hjemme ??, er ikke så meget inde i hingste kåring, og reglerne, de ændres også hele tiden. gitte


gitte og hendes et og alt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. Allegro.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 10:40

Da Dansk Sports Pony er godkendt som hingste/hoppevalg i Dansk Pinto, vil Allegro slet ikke få problemer med, at hans afkom fremover kan stilles i begge foreninger (forudsat han bliver godkendt i DSP?) De allerfleste Pony Avlsforbund (i Danmark)godkender hingste (og hopper) kåret i DSP, så det vil overhovedet ikke betyde noget for Allegro´s afkom, at han evt. bliver kåret i DSP. i stedet for i Dansk pinto Forening. Klarer han (efter en godkend eksteriørbedømmelse i DSP) den efterfølgende 30 dages stationsafprøvning i DSP, vil han efter an almindelig eksteriørbedømmelse i Dansk Pinto, være avlskåret i Dansk Pinto, uden 1-dages bestået materialprøve. DSP-Stationsafprøvning "erstatter" materialprøven. Bare lige til orientering.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider