Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

tvillinger
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 13:42
Jeg har lige været inde på hingstenet og skrive i en tråd, men da jeg bagefter så at 'svar-frekvensen' lå på ca. et indlæg hver måned så tænkte jeg at jeg hellere måtte spørge her hvis jeg ville høre nogle svar :-)

Min hoppe fik tvillinger her i 2003 en måned for tidligt. Tråden på hingstenet (link: her) handler om at der kan være problemer med at få en hoppe i fol igen efter at hun har fået tvillinger...

hvad er jeres erfaringer??

Hoppen bliver 10 næste år, og har tydelige kraftige brunster.

Hun havde ingen komplikationer da hun fik tvillinger, men tvillingerne døde :-(

Tror i hun bliver svær at få i fol?

Har hun større risiko end andre hopper for at få tvillinger igen?

v.h. Ane

"Where in this wideworld can a person find nobility without pride, friendship without envy or beauty without vanity? Here, where grace is laced with muscle and strength by gentleness confined. He serves without servility, he has fought without enmity. There is nothing so powerful, nothing less violent; there is nothing so quick, nothing more patient"
Ronald Duncan
0
0
Svar på denne tråd

der kan
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 20:11
være øget risiko for at der bliver tvillinger igen, så du må scanne for at være sikker.
Jeg kender en hvis hoppe 3 gange har smidt tvillinger, hoppen bliver rimeligt let i fol, men desværre næsten altid med 2 fostre, og han er ikke for god til at få scannet.

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! ELLER GØR DER ?? jeg er faktisk blevet meget i tvivl indenfor den sidste tid.
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 20:54
Hej Jytte tak for svaret...

jeg blev bekymret over tråden på hingstenet. Men du har selvfølgelig ret der er ikke andet for end at være super opmærksom, og så tror jeg nogle gange jeg skal lade være med at tage sorgerne på forskud 8-) det er jo ikke sikkert at hun bliver svær at få i fol :-)

Jeg har besluttet mig for at prøve at sætte hende i fol til foråret, så jeg mailer eller ringer en gang efter jul... jeg vil gerne se Mignon hvis du eller din datter har tid til at vise ham frem :-)

v.h. Ane

"Where in this wideworld can a person find nobility without pride, friendship without envy or beauty without vanity? Here, where grace is laced with muscle and strength by gentleness confined. He serves without servility, he has fought without enmity. There is nothing so powerful, nothing less violent; there is nothing so quick, nothing more patient"
Ronald Duncan
0
0
Svar på denne tråd

Ane...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2003 05:35
Det kan vi sagtens finde ud af, du siger bare til så finder vi en dag.

Jeg kom lige i tanke om en mere, den fik tvillinger i 2003 med salisbury, og er nu i fol med ham igen (denne gang er der kun 1 )
punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! ELLER GØR DER ?? jeg er faktisk blevet meget i tvivl indenfor den sidste tid.
0
0
Svar på denne tråd

Få scannet tidligt
Forfatter: 
Dato:  19-12-2003 08:16
Nogle hopper bliver ofte tvillingedrægtige.

Men når hun elelrs kom gennem folingen uden problemer og du springer et år over tror jeg ikke du vil få særlige vanskeligheder ved at ifole hende igen.

Jeg får altid scannet mine hopper.
Min venindes kastede et sæt tvilingehopper juledag for nogen år siden. Det var en hård omgang og dyrlægen kom hver dag i flere dage og gav antibiotika og regningen løb pænt op + det var hårdt for hoppen at komme igennem.

Man kan klemme det ene foster hvis der er tvillingedrægtighed og de ikke sidder for tæt. KEr det ikke muligt at klemme den ene vælger man som regel at sprøjte dem af og så ombedække hoppen når den kommer i brunst igen.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

takker..
Forfatter: 
Dato:  19-12-2003 12:00
Jytte: Det vil jeg glæde mig til :-)

Tina: tak for svaret... så lærte jeg igen noget nyt. jeg vidste nemlig ikke at man sprøjtede tvillingerne af hvis man ikke kunne klemme det ene :-)

v.h. Ane

Ronald Duncan
0
0
Svar på denne tråd

Min venindes hoppe fik tvillinger
Forfatter: 
Dato:  19-12-2003 12:05
da hun var på samme alder som din. Hun kastede tvillinger meget sent henne. Hun fik den ombedækket året efter og scannet for at der ikke skulle være tvillinger igen.
Men det var der alligevel...
Det ene var dødfødt og den anden kom sig.
Men var meget lille og det ene bagben var skævt i mange måneder. Idag er hun 3 år og fejler ikke noget. Men har aldrig fået de muskler udviklet, som en hest normalt har efter en painthingst.
0
0
Svar på denne tråd

Mig der startede tråden på hingstenet
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 08:31
Hej alle.

Jeg vil bestemt også råde alle til at scanne hoppen tideligt, og gerne flere gange. Men jeg vil lige sige, at en scanning ikke er en 100% garanti. Det KAN godt ske, at fostrene "gemmer" sig bag hinanden, da scanneren ikke er 3-dementionel - så vidt jeg ved.

Held og lykke med jeres ifolinger...

M.v.h.
Helle
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 19:33
kender en der fik tvillinger i år 2000.. Hoppen blev sat ifol igen begefter.. der kom et føl ud af det.. og den folede igen i år såååå.. tror ikk der er store problemer..
Team D(ynamite)

Lurifax und Malle

Medlem af: SSKMSS <-- Weee!.. er solt af det! :-P
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider