|
|
| Michellino afkom.. |
|
|
hejsa Ville høre om nogen af jer har Michellino afkom og hvordan disse heste er.. Tænker på Temprament,arbejdvilje .. Altså jeres umiddelbar vurdering af jeres heste.. Louise
2 Bokse lejes ud snarest meget gerne til føl Skriv til mig for info
ENDELIG LIDT BILLEDER AF MIN SMUKKE HOPPE
CHIANTI EFTER B.H HERTUG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Michellino |
| Forfatter:  |
Countmein |
| Dato:  |
19-12-2008 08:52 |
|
Min lille Michellino hoppe er - lille - men derudover er hun super, super sensibel, lidt ængsteligt anlagt og kigger meget, men hun er super arbejdsom og "selvgående". Så selvom vi ikke altid når ud i alle hørner er hun en fornøjelse at ride 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michellino |
|
|
min er fra i år, så derfor ikke redet  Indtil videre er hun; smuk/yndig, eminent gående i alle gangarter, lærenem, en smule 'rødhåret', men efter at jeg er begyndt at ride hoppen vil jeg ikke tilskrive dette til Michellino ( i hvert fald ikke det hele). Hun forventes at blive 170+, men det er dog mindre end storebror som nok slutter på ca 180 til trods for at hans far kun er 161.
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemaver, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke dyr |
|
|
men rigtig mange er uridelige når de skal mere end bare tøffe rundt. Meget svære i temperamentet
Vicky Mathiesen
Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere afkom |
|
|
Kender flere der har afkom efter ham.
2 stk. vallaker som ikke kan rides ud alene i terræn. Kan sagtens rides på bane men er stærke og ikke altid til at stole på.
1 stk. rød hoppe. Er ikke tilredet men tager alt nyt rigtig pænt. Hun er lidt opfarende og har tidligere haft lidt løse bagben.
Alle har super gangarter, men jeg ville alligevel ikke vælge ham som hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michellino... |
|
|
Min hoppe har Michellino som morfar. Hendes mor er en DH hoppe, MM ren XX. Hun har Carano til far. Er generelt super cool, glor sjældent og lader sig håndtere meget nemt. Selv om hun bliver forskrækket, så stopper hun hurtigt og der er altid kontakt. (Hvor jeg har oplevet mange andre tænde fuldstændigt og glemme alt omkring sig). Hun virker meget intelligent og er ubetinget førerhoppe på folden (har dog kun observeret hende sammen med min pony og en enkelt anden unghest). Hun kan dog være eksplosiv og voldsom under rytter, hvilket pt. gør, at hun ikke rides. Hendes adfærd under rytter afhænger dog meget af, hvem der sidder i sadlen. Vi har haft svært ved at få afgjort, om der er fysiske skavanker ved hesten eller om det et rent mentalt problem. Stiftede tidligere bekendtskab med en lille Michellino hoppe, meget billedskøn, som blev kåret i DH. Den havde et ekstremt svært sind og var meget lidt ridelig. På et tidspunkt gik en af krydsgjordene på dens dækken op, hvorefter den panisk løb rundt på folden, uden at man kunne få nogen form for kontakt til den. Mit indtryk af Michellinos afkom er, at de ofte er meget smukke, men også meget tændte og svært ridelige.
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridelighed |
|
|
Vi er sikkert mange der hurtigt kan blive enige om at det ikke er rideskole heste Michellino laver  Men når det er sagt, så har jeg stødt på en rytter der siger næsten det modsatte end Vicky - nemlig at hun elsker Michellinoer, for de vil så gerne arbejde og udfordres, bliver de ikke udfordret og ridningen derfor for ensformig, så er det at de begynder på alt muligt (og det er måske også et problem blandt rytere, for de fleste (mig inkl) rider kun på LA/M niveau og så er det måske svært at blive ved at finde på nyt til hesten)
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ?????? |
Countmein |
19-12-2008 12:12 |
|
Tøffe rundt - en ægte Michellino er måske netop uridelig når den bare skal tøffe rundt - de skal udfordres og have nye opgaver - de er super sensible så rytteren skal være det samme - og ikke mindst superopmærksom på sine signaler - på den måde kan det være utrolig lærerigt at ride en "ægte michellino" - hvis jeg ledte efter en dressurhest, ville jeg gå efter hans afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det jeg ville |
|
|
sige mht tøffe rundt er at de måske nok kan tilrides, men så stopper festen også der. Men ring evt til berideren i Randers - han har da om nogen redet et hav af Michellinoer til.
Vicky Mathiesen
Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejlige michellino |
|
|
jeg har en fantastisk hoppe efter michellino. Hun er har Ibikus som morfar Hun er kåret i RDH. Hun har et fantastisk hoved!!! Jeg kan alt med den hest SPRING DRESSUR Og så rider jeg fastelavn på hende 1 gang om året også Hun tager alt i stiv arm, er fantastisk at have med i byen,nem at læsse. Hun har gået som alvs hoppe før jeg fik hende, og har fået 3 dejlige hoppeføl som alle er gået i DH. Hun har aldrig nægtet at gøre noget jeg har bedt hende om  Se billeder på min præs  Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svar |
|
|
jeg har nemlig en i kikkerten så rart at høre positivt som negativt  Men må hellere se den så jeg selv kan få en fornemmelse  Louise
2 Bokse lejes ud snarest meget gerne til føl Skriv til mig for info
ENDELIG LIDT BILLEDER AF MIN SMUKKE HOPPE
CHIANTI EFTER B.H HERTUG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu....... |
Countmein |
19-12-2008 14:59 |
|
Nu er jeg jo springrytter, men har da redet 7-8 afkom efter Michellino - og de kunne langt mere end at rides til - de krævede bare en meget sensibel rytter - de skal typisk ikke hales på plads de skal deales med på en lidt gelinde måde.....men det gør dem ikke uridelige - jo for nogen, men langtfra for alle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michellino |
|
|
Jeg har lavet en Michellino med Calzone/Deadly Nightshade xx så alt i alt en hest med meget vågent blod i sig. Den har været nem med alting.Smed/dyrlæge/transport ingen problemer. Han blev tilredet hos Jørgen Olsen uden problemer og efter ca en mdr. blev han solgt til USA. Har har fløjet til New York og derefter ca 2000km i lastbil til Oklahoma uden så meget som rynke et mulehår. De nye ejere er super glade for ham og har haft ham i 3/4 år nu. Han har oplevet Jordskælv/Tyfon og er fuldstændig cool over for hvad som helst siger de så det må man sige at Michellino har gjort det godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
en smuk og dejlig Michellino hoppe... og jeg elsker bare den hest..  Hun er bestemt ikke nogen nybegynder hest.
Min hoppe er lille ca. 163-164 cm. Hun er en bestemt dame, hun er førerhoppe i flokken på folden (men nu er hun så også den ældste i flokken) -Hun skal udfordres i ridningen/dressuren. Hun er super god at ride ture på i terrænet, hun bliver ikke bange for noget (ser ikke spøgelser over det hele). P.t bliver hun ikke redet, da hun har stået med en skade, er ovre den. (desværre har ikke lige kunnet finde en seriøs rytter, som kunne ride hende op igen. Jeg kan ikke selv da jeg er gravid i 6. md. Hoppen er også ifolet).
Min Michellino hoppe har et hoppe afkom e. De Noir og venter føl til juni e. Uno Don Diego.
Til DV hoppekåring fik min hoppe 8,5 i ridelighed af testryttenen. Jeg vil da mene at min Michellino hoppe er meget ridelig..
Mvh. Lene Stald Vestervang Med Bebs i maven termin 2/4-09 Samt Venter 2 føl i 2009 Ponyføl e. Prince Perfect og DV. føl e. "Uno" Don Diego
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michellino |
Christina og Carsten |
19-12-2008 21:35 |
|
MeravigliosaCreatura: Du tror ikke nærmerer, at det er et udtryk for rytterens formåen/kunne at festen den slutter? De egner sig ikke til transport ridning. Beridderen i Randers - Hvem tænker du på? Jeg har nemlig fornylig hørt en berider fra Randers rose et Michellino afkoms ridelighed til skyerne. Vi har selv et Michellino afkom, som har en enorm stor ridelighed, super lærnem og en gålyst der siger spar to. Vi har redet adskellige Michellinoer til og har pt en dejlig hoppe som man selv ville dø for at eje. Super smuk - indbygget passage og hvad der dertil hører - kort sagt en prima top dressur hest. Michellino afkom modtages med kyshånd hos os - Vi vil selv gerne øge bestanden med endnu en Mis hoppe. Til slut vil jeg sige, at Michellino er yderst velfungerende som morfar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bam Bam |
|
|
Jeg har en 3 års i ridning. Den havde været redet 2 mdr i feb-marts og så ellers bare været flok-hest. Hun ejers af Jørn Dam (Diamond) og som andre store avler har de ikke altid til at holde alt vedlige, Så hun var ike vant til at få løftet ben osv. Hun var i starten meget nevøs og "vild" da jeg fik mine hænder i hende. Fik hende ned i september hvor jeg efter 2 uge satte mig op på hende for første gang. 3 gang kunne jeg ride hendes selv, og efter 1 uge kunne jeg klare alt selv uden hjælper. Hun blev redet ude, tæt på en vej, og selvom hestene på folden tog sig nogle gevaldige ture rykkede hun ikke et øre. Da vi skulle ride inde i ridehuset, fandt hun desværre ud af at hendes skygge på barrieren var far´lig, og den har vi stadig lidt problemer med. Men ellers er hun på begyndt sidebevægelser, og er utrolig ridelig. Men dog stadig en ugenhest. En hest der som de andre siger, skal ske noget med. Det går ikke at den bare får lov at gå rundt og finde på underligheder. Ellers helt klart næsten altid nogle vinderheste
Mørke brunt hingst-føl efter Sunset hit mf. Heslegård´s Louis mmf. Lebensmann tilsalg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moderhoppen har vel også meget at sige? |
|
|
Det vil jeg i hvertfald våge at påstå at moderlinjen har utrolig meget at sige. Jeg har selv avlet 2 stk Michellino'er på min Don Schufro hoppe, og jeg må sige at de bestemt har været særdeles gode heste. Den ene lever desværre ikke mere, men hingsteføllet fra 2007 er ejet af stald chopin dane, og jeg er overbevidst om at de er meget glade for ham. Men her tror jeg også at moderens sind har slået igennem, tilgengæld har Michellinos udstråling og gangformåen slået igennem på dem begge 2. Nu er det jo svært at vurdere hvordan den bliver rent ridemæssigt, men jeg tror at det bliver en rigtig arbejdshest, der virkelig vil bestille noget. Tilgengæld er han noget af det mest kælende og venlige jeg længe har mødt. Jeg har indtryg af, som andre i tråden også skriver, at det er meget arbejdssomme heste, som bestemt ikke egner sig til tuller ridning. Og så tror jeg det er vigtigt, at de fra starten af, er i hænder og lære de almindelige ting som benløft osv, for ellers tror jeg den stærke psyke kan give lidt problemer videre frem.
Alt i alt heste med glimt i øjet og en arbejdsgnist som vel er en nøvendighed for at nå toppen!?!?!
MVH
Anita H. Damm
Nu med skønne Dizzie som ridehest Vinder af en DRF-kvalifikation for 5års Se billederne fra Billund på hendes profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er også blandt tilhængerne af Michellino afkom. Ja det er en hest der kræver noget af én og forventer at blive forstået og lyttet til, men det er lige præcis det jeg elsker ved min. Han er utrolig klog og lærenem og han er også meget ridelig, jeg er slet ikke i tvivl om at når det ikke fungere er det oftes min skyld. Men ja, det kan da være hårdt at have en hest der skal rides så korrekt og intet bliver tilgivet, men jeg har så også brugt 1 1/2 år på at finde den helt rigtige ridelære. Det første halve år jeg havde ham var hårdt, men nu hvor vi kender hinanden, har jeg aldrig problemer med ham. Han er den nemmeste og bedste hest jeg nogensinde har haft, hvis han ikke giver mig 112% under træning er det fordi der er noget galt med ham.
Mvh Rikke -med den lille dressur mule Musen.
Det vigtigste at huske når du rider, er at være positiv : )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en vallak |
|
|
der har Michellino til mf og Donnerwerther til far. Han er super cool, og altid venlig. Jeg bruger ham bare til hygge i skoven og på banen, selv om tidligere ejer har brugt ham til LA dressur. Jeg elsker simpelthen den hest. Han er 177 cm, så han kan godt virke meget stor, men lige så rolig er han. Pga arbejde og familie har jeg ikke været ude på ham i 4 uger før idag, og jeg satte mig bare op på ham, og vi red i skoven. Han var ikke iltret er eller noget, men nød det fuldt ud begge to Mia
Opstaldning tilbydes. 500m til DK´s første Nationalpark. Det ideelle sted for distance og naturrytteren. 1 plads tilbage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv |
|
|
redet Michellino da han stod i Ringkøbing og må sige, at han ikke er verdens nemmeste hest at ride. Men når man fik trykket på de rigtige knapper, så havde man en super sensibel og en enormt ridelig hest mellem benene. Jeg er slv til den type afkom han avler, for mener det er heste man kan kalde heste med den rette tænding. Kan man ride en Michellino, så kan man ride næsten alt. Michellino er efter min mening, afkom til den kræsne rytter, der ikke sætter spørgsmål ved daglig udfordring og som ser sin ridning om at opnå bestemte mål dagligt.
Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed. Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
Jeg er ikke meget for deres temperament. Bryder mig mest om heste der er nogenlunde fornuftige.......:-) Oplever i hvert faldet at de kan være noget tændte og glo en del.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| michellino |
|
|
jeg har til dags dato endnu ikke mødt et michellino afkom der kunen bruges til noget som helst i ridning. men har dog kun mødt tre.. men alle var super nervøse, meget opfarerne med tendens til at stejle for alt. Endte skød de skulder og tog bidet eller også stejlede de og hoppede rundt... Sådan har oplevelsen desværre været her
En gang Nosey altid Nosey Welsh mountain= super pony Undervisning tilbydes læs mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| michellino |
diablogirl *almera* |
27-12-2008 06:21 |
|
man kan vist roligt sige at michellino deler vandene i dk. jeg har selv mødt herren og ja, han er en herre, meget speciel, men også en utrolig dejlig hingst. hans afkom, ja dem jeg har set har været smukke, velgående og velredne. og så synes jeg at milan er fantastisk. men man kan roligt konkludere at michellinos afkom ikke er til hyggeryttere/knap så erfarne ryttere. de kræver konsekvens og at man ved hvad man laver på nakken af dem. når det så er sagt, så er condios min yndling, af de hingste der stod der da jeg var i praktik på birkelund. mage til nussegøj skal man lede længe efter. kristina.
Søger tidligere ejere til collage Ox. rød hoppe med blis og 3 sokker, stg; 145 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michellino |
|
|
Jeg tror ikke på at han ville blive valgt til årets hingst, hvis ikke der var nogen af hans afkom der var ridelige.....?? Er han ikke også far til Mistrall Højris?? Eller husker jeg forkert?? Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mistrall Højris |
|
|
Jo, Michellino er far, og Mistral er om nogen et godt eksempel på en michellino på godt og 'ondt'
Beklager tastefejl Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mistral |
|
|
Jeg ville bare frem til at mistral går høj dressur, så lidt ridelig må den da være. Har ikke det store kundskab til den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michellino afkom |
Michelle ♥Farinelle♥ |
02-01-2009 18:40 |
|
Har en super dejlig 3 års efter Michellino, med nogle rigtig dejlige gangarter, et super godt sind. Hun er meget selvgående, vågen og meget meget arbejdsvillig. Kan glo en smule, men kommer ALTID rundt...Nem at læsse og utrolig sød og rolig at sadle op selvom hun er på et fremmed sted.. Hun er dejlig nem ridelig! Er selv utrolig glad for min Michellino hoppe! En hest der er et rigtig godt eksempel på Michellino afkom er Atterupgaards Molberg, som hvertfald bør være meget ridelig når den har været til VM for 5 års.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|