Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Min hest er i fol !!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 20:55
Hej alle.

Må lige dele nyheden med jer.

Min hest er lige blevet konstateret i fol ! Fik hende scannet da hun havde været til hingst på 17 og nogle og 20 dagen, og begge gange mente de der ikke var noget i hende.
Men nu er hun blevet tykkere og tykkere, og egentlig synes jeg ikke jeg oplevede hende være i brust i sommers, så skulle liiiige have det tjekket, da hun alligevel skulle vaccineres. Og hun er i fol. I 7. måned.

Men nu opstår der en masse spørgsmål, så mon I kan hjælpe ??
- Har I oplevet at jeres hoppe er blevet mere " hoppet " af at være i fol ? Hun har altid været en bestemt dame, som har en høj plads i flokken, men nu er hun næsten ulidelig for de andre heste. Det er kun heste hun reagerer på. Mennekser er heldigvis stadig hendes " venner ". Men der kan ikke gå en hest forbi i ridehuset uden hun vender ører, og gerne vil sparke.
- Hvornår stoppede I med at ride ? Min dyrlæge siger jeg kan ride lette ture og lettere dressur i 2 måneder endnu, men to måneder før skal hun ikke rides. Jeg synes jeg har læst at de skal holdes i form, så en skridtetur i ny og næ er vel kun godt. evt uden sadel, når gjorden bliver for stram.

De var de første spørgsmål. Der dukker sikkert flere op.

Mange hilsner fra Trine
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 21:41
Hej Trine !!
Tillykke,det var da dejligt at din hoppe er i fol alligevel.
Jeg rider mine hopper til 2 uger før de foler,dog rider jeg uden sadel og i hoppens tempo de sidste 2 måneder.
Jeg har god erfaring med at ride dem op til folingen,for det er ligesom med mennesker,hvis man holder sig i gang er det nemmere at føde.
Håber du kan bruge det til noget,og held og lykke med det lille barn,min den ene skal fole om 2 1/2 måned og den anden midt i maj.
Venlig hilsen Anja
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 21:47
Rigtig mange gange tillykke, er det ikke bare dejligt?

Da min gamle pony var i fol oplevede jeg, at hun fik en højere plads i flokken efter hun havde fået føl. Hun plejede ellers at være en af de laveste i rang og blev altid jaget væk fra høet, men da hun fik føl, var det hende, der fik først adgang til høet. Selvfølgelig blev hun også mere afvisende overfor de andre heste for at passe på sin føllebølle.

Jeg stoppede med at ride, da hun var 10 måneder henne (vi red bare uden sadel det sidste stykke tid). Den sidste måned longerede vi ganske let (skridt og trav) og ellers gik vi bare masser af lange ture sammen (det synes jeg er så hyggeligt).

Engang skal min nuværende pony også have lov at få en lille følle, det bliver så min 3. generation, da jeg også havde hendes mor. Jeg synes, avl er så spændende, jeg kan slet ikke vente, jeg går allerede og kikker på fine pintohingste til hende, for man har jo altid lov at drømme...

Så bare glæd dig rigtig meget, man lærer rigtig meget af at se et føl vokse op.

Mange hilsner Heidi

Jeg er medlem af Dansk Pinto Forening B-)

"Gør hverdagen lidt mere broget - rid pinto"
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke !!!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 14:49
Hej og rigtig mange gange tillykke. Jeg er selv i samme båd som dig, min hoppe er også i fol..bare ikke planlagt, så det var noget af en overraskelse!! Jeg fandt ud af det for tre uger siden og dyrlægen mente at det blev først i det nye år...
Jeg spurgte ham til om jeg kunne ride hende alligevel, og det mente han sagtens jeg kunne helt op til.. altså mindre og mindre ture, men at det var sundt for hende stadig at bevæge sig lidt.. Jeg har bare ladet hende bestemme det meste af tempoet selv. Jeg har pga vejret ikke redet hende så meget på det sidste, men bliver det godt vejr mellem jul og nytår, så skal vi da lige luftes lidt.
Omkring det at være blevet mere "hoppet", så kan jeg nikke genkendende til det, hun er strid over for de andre heste og er meget mere egn end normalt, da hun plejer at være lige så god som dagen er lang...

Pøj pøj med det.. føl dig frem hvad du har det godt med, så er jeg sikker på din hoppe også har det..

Med venlig Hilsen Lel
0
0
Svar på denne tråd

TILLYKKE
Forfatter: 
Dato:  21-12-2003 17:24
Tillykke... det er skønt at skulle have en "lille ny"...

Min hoppe er også i syvende måned og normalt leder på folden... Hun er blevet mere sur når hun får mad, og har en del humørsvingninger...

Hvis hesten er vant til at blive redet, så er det bare om at blive ved, selvfølgelig mere og mere i hestens tempo, men motion har vist aldrig været skadeligt...

Min er begyndt at blive mere sløv, hun gider ikke rigtig, så vi luller bare rundt...

Pøj Pøj med det...

og glædelig jul

hilsen Heidi & Hekla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider