|
|
| Fodre mm. hva vælger I? |
| Forfatter:  |
malenesandahl »Madonna« |
| Dato:  |
03-12-2008 12:34 |
|
Heej alle 
Så nærmere tiden sig til hoppefodre og jeg er begyndt at undersøge hva der findes! Er ny i avlen;)
Jeg er overvejer selv Pavos 1.del af deres fodreserie til følhopper, føl og plage eller Blue hors's Mega Start (pulver form)
Nogen som har erfaring med disse produkter eller evt. andre gode produkter??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder ... |
|
|
Jeg Foretrækker suregrow fra brogården, da denne kan bruges både til avlshopperne og til føl og plage, dette giver en meget let overgang for føllet ved fravænning, da den er vandt til fodret helt fra dengang den kun smagte ved hoppen...
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemaver, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har også |
|
|
brugt brogården. både suregrow (men mest) fase I og fase II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klnlknl |
|
|
Bruger brogården suregrow ved siden af havre og lucerne ..
» Michella § * med stjernen Leda ©
† Janette, du vil altid være savnet †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
bruger også suregrow.. det er nemt og fodre føllet vidre på det bagefter sammen med moren det er knald gdt foder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havens følpiller |
|
|
eller nu hedder det optigrow har jeg sucess med - masser af hø 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brogården |
|
|
Jeg bruger også brogården. Suregrow til føl/plage og og brugte fase II til min hoppe.
Min hoppe kunne desværre ikke holde huld på suregrow. Jeg har dog for nylig skiftet hoppen over på equifirst basic omega-3, da jeg hørte nogle rigtig fine erfaringer med det foder, og der er en del penge at spare i forhold til fase II.
The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact. Thomas Henry Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hippolyt og tjørnehøj mølle |
|
|
Min får det hun plejer : havre, lucerne og kraft fra tjørnehøj mølle + 10 kg wrap. Og nu hvor hun er gået i 8 mdr suplerer jeg med drægtighedsfoder fra hippolyt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg ville foreslå Pavo da det er billigere prismæssigt hvis man også går efter dette... ellers er brogården og pavo begge et kanon produkt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser |
MarianneB |
04-12-2008 09:27 |
|
Jeg låner lige din tråd lidt  Vil i ikke skrive priser på foderet samt hvor mange kg der er i en sæk ? Er lige ved at regne lidt på fodring af diverse heste med de forskellige produkter, men mangler en del priser. På forhånd tak
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hipro.dk |
|
|
Jeg bruger merriebrok fra www.hipro.dk til mine damer, dog bruger jeg den der er lavet specielt til friesere, men man kan også få til helt alm. heste også . merriebrok (avlshoppe foder) koster 162.50 for 25 kg inkl. moms.
Hilsen Mig Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Også special foder til Frieser og Tinkere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hipro... |
MarianneB |
04-12-2008 10:31 |
|
Talli: Erder et sted på hjemmesiden hvor der står anbefalede mængder i forhold til hesten? Her tænker jeg på avlsdyr.
Mvh. Marianne -Og de tre Dv avlshopper Olli, Sarbine og Ballerina. venter Blue Hors Zack føl til marts 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder til avlshopper.. |
|
|
Har ikke helt fundet ud af det, men jeg vil bruge Blue Hors´s Mega start
Camilla
ღ Ejer af araber hoppe ღ -ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj. Folealarm søges i maj - Kontakt mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Priser... |
|
|
Vejledende pris for suregrow er 152 for 20 kg. De fleste føl og avlshopper vil være dækket ind med op til 1 kg dagligt. Så jeg syntes selv det er blandt de billige pr dag. (køber dog også i ½ paller så får det lidt billigere)
Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metjen |
|
|
hvor får du det til 152 kr. pr. 20kg ? Jeg giver 252, så jeg vil rigtig gerne spare de 100 kr. pr. sæk.
Med venlig hilsen Lene Super hoppeføl e. BH Don Romantic/Friedenfürst/Regazzoni sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suregrow |
|
|
Jeg synes heller ikke lige jeg kan genkende en pris på ~150 kr for en sæk suregrow. Jeg køber til en pris i nærheden af polkamors 
The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact. Thomas Henry Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min fejl |
|
|
det gik vist lidt hurtigt - beklager. Men det er selvfølgelig 252,- pr sæk ...
Sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har rigtig gode erfaringer med PAVO Lac.. Det har min hoppe trives rigtig godt på, så det vil jeg klart anbefale. Bruger også de øvrige Avlsprodukter fra PAVO (Start og Grow)
WWW.ELBKGAARD.DK Venter føl efter Blue Hors Romanov maj 2009 Pony-vallak fra feb. 08 sælges billigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis jeg stadig |
|
|
er så heldig at min hoppe er i fol (gik i brunst 10 dage efter 70-dages scanning) så vil jeg bruge Pavo, jeg har i år et føl der gror og gror og gror og her ser det ud til at kun 2 måneder efter jeg startede på Pavo grow at hun stille og roligt kommer til at se bedre ud og Ja Holly plejer at have en ret så strid vinterpels trods dækken, og hun er bare blød lækker og skinnede. Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Kom også gerne med stivelseindholdet i de forskellige blandinger. Jeg er også tilhænger af Suregrow, men desværre vil min fuldblodshoppe ikke kunne holde huld på det. Så jeg leder efter noget andet til ifolet hopper med minimalt indhold af stivelse. 
www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk
Hjælpppp. Opstaldning søges.
Kommende military/springstjerne sælges. Hoppeføl født i 2008. Med vilje & styrke.
Fuldblodshoppe kårede i DH sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder ... |
|
|
Skal man bruge foder til drægtige hopper eller er det fint med det "normale" foder + vitamin tilskud?? - Jeg er selv lidt på spanden da jeg rejser og skal finde et foder som er nemt at gå til, og som hesten kan lide.
Camilla
ღ Ejer af araber hoppe ღ -ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj. Folealarm søges i maj - Kontakt mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bruger |
|
|
Bruger også suregrow til min hoppe og plag. Det er det langt det billigste og bedste. De mængder de skal have er små. Mine dyr er meget nøjsomme , men man kan jo putte lucerne/havre/olie ved siden hvis de ikke holder huld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Honey. |
|
|
Ja men lucerne, havre og olie er ikke nok til at holde huld på min og der er for meget stivelse i havre/korn, som jeg skal undgå.
www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk
Hjælpppp. Opstaldning søges.
Kommende military/springstjerne sælges. Hoppeføl født i 2008. Med vilje & styrke.
Fuldblodshoppe kårede i DH sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grovfoder |
|
|
grovfoder, grovfoder af absolut bedste kvalitet. Så får man ikke bedre foder til avlsdyr. Jeg har en hoppe, som er særdeles svær at holde huld på bl.a. pga. dårlige tænder. Jeg ved at tidligere ejere har bøvlet rigtig meget med hende, da hun også malker som en jerseyko. Jeg fodrer hende med rå mængder af lucernewrap og almindelig wrap af den bladrige kvalitet, som oftest er 2. eller 3. slæt. Der er en højere fordøjelighed og den er lettere at tygge. Jeg ved ikke, hvor mange kilo hun sætter til livs, men hun bliver tildelt så hun aldrig løber tør. De har også wrap på folden. Derudover får hun 2-3 kg sort havre, 3 dl koldpresset rapsolie, masser af roepiller, ca. 10 kg gulerødder samt ca. 500 gr Regulator Complete.

Sådan her så hun ud lige efter foling primo april 2008 (hun har ikke gået med dækken), på trods af at hun gik med sit 2007 føl om dagen, til det var 8 måneder og således kun havde 4 måneder til at "restituere" sig.
Med den fodringsopskrift fik jeg i 2008 5 hopper i fol i første forsøg og 1 i andet. Den sidste snakker vi ikke om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| equilac |
|
|
nogen der kender equilac fra hippolyt... min hopper er første gangs folende og jeg er ny i avlen... men til hverdag får hun natur müsli fra hippolyt og det er hun glad for, har forsøg med brogården og det ku hun ikke lide.... sorterede i det... så skiftede til hippolyt i samråd med dyrlægen... og det fungere hun godt på... men hun er ved at være så langt henne i hendes drægtighed.. at jeg skal til at tænke på hvilket foder hun skal have... p.t får hun ca. 1kg natur müsli og 1 kg havre +4 store håndfulde lucerne, 2,5 kg gulerødder, 2 store favnfulde wrap og 100 g micro vital og 1L mash pr. dag... og hun ser fin ud i huld... er meget nem at fodre på...også inden hun blev drægtig ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm........ |
|
|
Vi fodrer med havre, lidt flydende melasse og Salvana + wrap ad libitum og vores heste ser nu ganske fornuftige ud. Vi prøvede sidste år suregrow til vores 5 1års plage men måtte tilsidst opgive produktet da de ikke ville spise det.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cavalor |
|
|
Jeg fodrer med Cavalor, gjorde det før og er nu bare gået næsten helt over på deres drægtighedsfoder. Udover det får hun ikke andet en en mineralsten og en balle hø om dagen  Det koster vist omkring 190 for 20 kilo i butikkerne. Ingen andre der bruger det? Eller har erfaringer med det?
Formidling af spanske heste direkte fra avler. Pt. tre lækre føl fra i år til salg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suregrow |
|
|
Jeg er stor tilhænger af Suregrow fra Brogården. Det får mine med masser af lucerne mix fra Hartog. De hopper der skal have lidt ekstra for at holde huld får Linamix fra Equifirst og så får alle alt det wrap de gider æde. Både i boksen og på fold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suregrow |
Tina F |
10-12-2008 12:57 |
|
Til avlshopper, føl og plage er jeg også stor tilhænger af Suregrow...jeg synes også det er så dejligt nemt at alle, både hopper + føl + plage kan få det samme foder. Jeg supplerer så med Hartog lucerne og Fiber-P , alle 3 produkter er fra Brogården. I boksen har alle hestene en himalaya-sliksten samt forskellig slags wrap (ikke for vådt) ligesom de også her i vinterperioden får wrap på folden.
Venlig hilsen Tina F
Spåner købes, i Silkeborg-området.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tørgær |
|
|
mangler man essentielle proteiner er tørgær et fantastisk produkt, da dette indeholder gode proteiner.. jeg har selv fået lavet foderplaner på "kun", hø, roepiller, tørgær, soyaskrå, travo E og blue hors feedcomplex, dertil kan jeg regulerer huldet med olie.. en af planerne indeholder også lucerne... dog kræver tørgær lidt tilvænning til en kræsen hest... mine heste ligner en million i pelsen, bortset fra når de er fulde af mudder.. også er der ingen stivelsesprodukter i foderplanerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bruger Havens foder |
|
|
Vi har føl i løsdrift med god byghalm,de fodres med Havens Optigrow og analyseret whaphø ad. lib. Vores plage står på træpiller i boks,de fodres med Havens cool mix og analyseret whaphø ad lib.På folden er der byghalm. Vi har en enkelt hoppe som er i fol denne fodres med enghø,lucerne,Fertolac ligeledes fra Havens.Denne er opstaldet på træpiller. Jeg syntes at det fungere rigtig godt,og de skal ikke have så meget for at være dækket med vitaminer og mineraler....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følpiller |
|
|
Nogle der foder deres hopper med følpiller fra Havens??
Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Jeg bruger st.- hippolyt til mine heste. De får så suppl. havre ved siden af. De skal have 600gr naturmusli for at være dækket ind med mineraler+vit og får så havre og hø/wrap ad libitum ved siden af.
Har haft besøg af Jørgen fra hippolyt som har set hestene og udarbejdet forderplan.
Jeg har også hørt godt om pavo, men kan ikke selv bruge dette pga. foderautomater;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marstall |
|
|
Ja, jeg bruger Fohlen fra Marstall, her skal et føl have mellem 1.5 til 2 kg om dagen. De begynder at få i egen krybbe lige så snart de viser interesse for foder, og så er de vant til at spise, når de bliver vendt fra. Jeg er ikke tilhænger af at hoppe og føl spiser i samme krybbe, samt for meget havre til føllene. Ellers får de lucerne ved siden af, fra Dangrønt og alt det hø de kan trække. Når de bliver 10 måneder bliver de sat på Young-Star, her skal en DV plag ca have 1.5kg om dagen, for at være dækket, og så igen får de lucerne og alt det hø de kan spise. Alt efter hestens huld kan man så suplerer med byg, havre eller majs, personligt har jeg ikke oplevet det var nødvendigt endnu. Hopperne får Zucht, så de er dækket ind, og samtidig er der BetaCaroten i, der hjælper med at forberede hoppen på den nye drægtighed. Jeg tror priserne er meget ens på kvalitets produkterne, alt efter hvordan det sættes sammen. Personligt har jeg en veninde der fodre med Suregrow og fået lagt foderplan af Brogaarden, og det er IKKE billigere end det f.eks. Marstall kan tilbyde, eller det som Pavo kan, iforhold til de tal jeg har fået afvide af Pavo brugere. Der hvor mit hingsteføl er opstaldet, fodre de deres med Pavo, og udfra de priser de har givet mig, er prisen faktisk det samme dagligt på det de bruger, og det min får. En sæk Fohlen koster i følge listepris 193 kr, og så svinger det jo lidt ved de forskellige forhandler, hos mig giver faste kunder mindre. Young-Star koster listepris 167 kr, og her giver faste kunder også mindre ved mig. Ved køb af paller, er prisen jo endnu mindre. Annette Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder til hopperne |
|
|
Vi bruger merrie brok af HiPro. Det er en fuldfoder som er specialt beregnet til avlshopperne og så få føl når de er begyndt at spiser piller, følfoder (veulenbrok) Du kan se hele udvalg på www.hipro.dk
Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok . Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler. Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hippolyt |
|
|
Ja jeg bruger Hippolyt produkterne til mine heste og har været super tilfreds med det  Min hoppe får NaturMusli nu og inden foling får hun en kur MicroVital. Efter foling får hun NaturMusli og Equilac. Følle får så FohlenGold. Det er måske lidt mere besværligt at hoppe og føl ikke spiser samme produkt så man skal være der og holde dem adskilt, men så har jeg blot brugt tiden til at vænne følle til at blive rørt og nusset alle steder samt nusset med min hoppe som altid er før færdig med at spise i håb om at kunne stjæle noget fra følle 
Hilsner Lina
Super lækkert hoppeføl efter Casir Ask/Willemoes til salg - se nærmer information på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horselux |
|
|
Jeg foder med horselux sport, køber 600 kg af gangen, og så masser af hø og det har min ingen problemer med at holde huldet med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horselux |
|
|
Mine heste spiser også Horselux som de er meget glade for. Se index under linket.
Der er 30% lucern i Sport blandingen og den indeholder Epona olie, der virker rigtig godt på hestens foderoptagelse og minimerer mængden af kraftfoder. Jeg foder ca. 2 kg / dag + hø og mineraler til 600kg hest. Frit leveret på faste ugedage ved køb over 500kg (kan være blandet)
Thordahl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Pavo er super |
|
|
Jeg er også ny inden for avlen og bruger PAVO. Jeg har 2 heste hvoraf hoppen kan være svær at holde hul på, hun er fuldblod/oldenborg og vejer ca 600 kg. Eller skal jeg sige var svær, at holde hul på , for de dage er ovre. Jeg skriftede til Pavo i oktober måned og manner hvor kan det ses på dem begge. Pelsen er flot og de er begge rigtig godt i stand. Lidt for godt. Aldrig har hverken hoppen eller vallaken fået så lille ration af foder før. De får en blanding på natures best og conditioner. ' Jeg ringede simpelthen til PAVO konsulenterne, de er dygtige og meget hjælpsomme og så får man afvide hvor meget foder ens hest skal have. Der er også en masse informationer på deres hjemmeside. Det samme har jeg gjort nu har med min hoppe, der i næste måned skal startes op med Poda Lac deres fase 1 produkt. Helt konkret, får hun idag 2,5 kg pavo om dagen og ca 700 g roepiller og så 4,5 kg wrap. Og så selvfølgelig hvidløg og lidt hø. Fra 8. mdr skal hun så have 1 kg. Podo lac og 1,5 kg af den sædvanlige blandning, da jeg var ked af helt og stoppe med at bruge det sædvanlige forder men også ville være sikker på at mor og føl fik hvad de skulle bruge. Herudover vil jeg også lige nævne deres produkt slubber, hvis man har en hest der er svær at holde hul på eller blot vil give ens hest noget lækkert. Det er også super til at holde maven i orden, hvis de går på jordfold og får spist lidt jord og skidt. Da hoppen ikke var så godt i stand som hun er nu, blandede jeg det op med lidt majsflager og lidt olie. Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ariann.. |
MarianneB |
15-01-2009 11:23 |
|
Du laver da også lister på alting  Jeg kan dog kun se den i mine format ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Listomanen |
|
|
spørgsmålet er jo om det kan bruges til noget. man skal trykke på billedet så får man det i stort
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :-) jo da |
MarianneB |
15-01-2009 13:06 |
|
Selvfølgelig kan de da bruges, jeg var da overrasket over at hippolyt lå i den billig ende. Og hingste listen er bare 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder drægtig hoppe |
|
|
Til alle dem der bruger havre og byg igennem drægtigheden, Hvordan er det så når føllet begynder at spise af mors mad?? Hvordan er byg og havre for føllet??
Camilla Gravers Johansen © Jasmin ifol med Saxo Højgård. Termin 9. Maj 2009
©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der slet |
|
|
ingen af Jer, der bruger drægtighedsfoder fra Equifirst? Jeg fodrer pt. med Energy Start og Linamix (+roepiller og wrap) og har planer om at gå over til Breeding M&F (mare and foal) evt. i kombination med Linamix. Jeg er også førstegangs 'føl-mor' så jeg suger gode råd til mig og er ikke fast besluttet endnu. Bare lidt nysgerrig efter, om der ikke er andre, der tænker Equifirst?
De bedste hilsner Katarina og La Fayette Termin 28.05.09, Coronado II
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
min får pt. .. salvimin roer lucerne et par tilskud masser af wrap Når hun mangler 3 måneder, får hun også soyaskrå og linamix. Når hun har folet og skal die, vil jeg også give sort havre, soyaskrå og linamix pga. det store protein- og energi forbrug. Efter huld dog selvfølgelig  Lone
Jeg keder mig, derfor er jeg her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hos mig får hestene |
|
|
havre, roepiller,bh feedkomplex, kraft fra tjørnhøjmølle og masser af hø.. det er første år jeg bruget kraft så er lidt spændt på at se resultatet, da min ene hoppe er utrolig svær at fodre på, men Ansager har anbefalet mig dette til lidt sarte og besværlige heste, så nu skulle det afprøves...
Stald Amour
Avl og Ridning af DV og DOA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krafft |
|
|
Det ser ikke ud til at der er mange andre der bruger det svenske Krafft... Jeg fodrer mine føl og plage med Groov 90, lucerne, gulerødder og wrap. Hoppen får Krafft Pluss + hel havre og valset byg, lucerne og gulerødder og den jeg rider på får Krafft Blå/Rød + havre og byg, lucerne, gulerødder og wrap. Nabo fodrer også sine føl og plage med Krafft Groov 90. Vi har haft tre afkom i røntgen og alle tre uden anmærkninger om OCD! Endvidere er der en forholdsvis stor avler her i området som også fordrer med Krafft og hun har fortalt mig, at efter hun har skiftet over på Krafft, har ikke et afkom der er blevet røntgenfotograferet fået anmærkninger om OCD - stof til eftertanke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krafft |
|
|
Min følle får krafft groov 90, sammen med fiberlux champ soyaskrå, lidt salvimin, hø +lucerne hø (er dog rendt tør for lucernen lige nu ) Min 2 års får fiberlux champ, havre, lidt salvimin og hø og den gamle får fiberlux champ, havre, salvimin og soyaskrå
Ny hjemmeside www.stald-ovenskov.dk
hingstelisten er stadig i luften her
Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008 :-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjørnehøj mølle produkter.. |
|
|
Jeg bruger Tjørnehøj Mølles Müsli Team til mine hyppere. 1 sæk 118,- med 20 kg Og min avlshoppe får tre måneder før foling Müsli Breeder istedet for müsli Team. 1 sæk 122,- med 20 kg Så får de 15kg wrap en masse roepiller og lidt gulerødder 
MVH
Maria von der Lieth Hyldgaard
Kvalificeret undervisning tilbydes på hele Lolland/Falster Heste tages i ridning i rolige dejlige omgivelser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit foderskema |
|
|
min welsh pony hoppe får roepiller, tjørnehøj breeder og kraft samt 5 kilo wrap om dagen, min dyrlæge siger huh er super fin og at jeg skal fortsætte med dette foder, og så som de kloge siger: bruge soyaskrå de sidste 3 måneder.. Jeg tog byggen fra, da hun blev konstateret drægtig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krafft |
|
|
Hej Jeg foder nu også med krafft, dog 125. Hvilket jeg er meget glad for, mine heste trives. Utrolig nemt ikke noget med at blande andet foder i. De får selvfølgelig alt det hø og wrap de kan spise. MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
HanneHolt og Ariann: Godt at høre at der er flere der også har "opdaget" Krafft'en (may the force be with you ) he he....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder...... |
|
|
Hvis jeg selv kunne vælge 100% ville jeg foder med 15-20kg. godt hø, Fase II, olie og lucerne. + Evt. Linamix.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|