Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hvilken hingst
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 09:15

Har tidligere efterspurgt forslag til hingstevalg til min hoppe, men uden held, så nu prøver jeg igen. Hoppen er en tysk hannoveraner på 8 år, som skal ifoles for første gang. Hun er efter Bergamon-Baryshnikov-Bolero på farsiden og Nebelhorn-Nebelwerfer-Novum på morsiden. Hun er tilpas ædel og godt bygget, lidt overbygget bagtil og kunne godt bruge lidt mere hals. Hun kan være en tændt dame så hingsten skal ikke avle for meget temperament. Føllet er til mig selv og skal bruges som dressurhest.

Jeg har selv Hoftanz og Gribaldi i tankerne, men er helt grøn som avler og vil meget gerne have andre forslag.


Hilsen Kathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Crelido
Forfatter: 
Dato:  01-12-2008 10:56

Ved godt vi taler om een decideret springhest i Crelido, men min hoppe er også godt bygget i bagparten samt lidt kort hals og behøvede mere front (højtstillethed) og det må man sige føllet har fået. Min hoppe har verdens bedste temperament og kan mærke at hun har givet det videre til føllet for han er meget opmærksom og vågen, men synes hun har smittet godt af på ham


Er også helt pjattet med Hoftanz og Gribaldi - men avler de høtstillet og med godt temperament?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 17:43

Gribaldi skulle avle et godt temperament, Hoftanz vides vel ikke endnu, da han er så ny i avlen? Begge hingste er selv højtstillede, men jeg ved ikke, om de giver dette videre.

Har lagt mærke til Crelidos afkom, der er rigtig mange fine, men vil nok helst holde mig til en dressurhingst trods alt.

Andre bud???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 18:04

Uno Don Diego? Han skulle kunne opfylde det, du efterspørger. Tillige har han et enestående godt temperament.

Hoftanz har nok et af de smukkeste hoveder, jeg nogensinde har set på en hest, men hvordan han avler ved jeg ikke så meget om.



Forhandler af Regulator Complete


www. kuhlmannhorses.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hannoveranerhingst
Forfatter: 
Dato:  03-12-2008 18:31

Jeg ville jo nok kigge efter en tysk-kåret hannoveranerhingst, og så få føllet registreret i Tyskland. Der tror jeg fx Wolkentanz II kunne være fin.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider