Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor høj bliver han?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2008 13:41

Mit "lille" hingste føl fra 21/5 blev målt i går og han er 129-130 cm. Jeg syntes at han er meget stor.

Hans far (Notre Bac SPH 143) er 145 cm, farfar 144 cm og farmor 138 cm. Mere kender jeg ikke på fadres side, udover der er noget welsh sec. B og D langt ude.

Hans mor (Norrings Sava KNN 2305) er 147 cm, morfar 146 cm og mormor 144 cm. Her ved jeg at MMF er hest (160 cm) og MMF´s forældre er heste, men resten er ponyer.

Er der nogle der har et gæt på hvor høj han bliver?

Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

og de andre knabstrupper.

Nu med kat.1 knabstrupper avlshingst.

Bedækning tilbydes.

Se mere på:

Dunkans knabstrupper

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 11:50

jo, den er ret stor syns jeg af at være et ponyføl.

Mit hesteføl fra sidste år ca ca 134 i stg som 6 mdrs, hun har et forv. stg på ca 158.

Men det kan jo være at dit føl bare gror hurtigt her i starten og så ikke gror ret meet efter sit første leveår.

Min hoppe groede kun 7 cm fra hun var knap 2 år til da hun blev kåret i 2006 som 5 års og hun er vidst ikke groet mere siden.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Fingerpeg om sluthøjde
Forfatter: 
Dato:  30-11-2008 22:09

Et traditionelt fingerpeg som mange avlere bruger til at estimere den højde føllet vil få når det er udvokset, fås ved at højden i cm fra kronranden til rillen i midten af knæet (lodret line). Dette målet ganges med 4, og herved fås den endelige højde (stangmål) i cm. Et andet estimat går på at det stangmål et føl har når den er 7 mdr. gammel er ca. 87 % af dens endelige højde. Fx siger dette estimat, at et 7 mdr. føl, som er 140 cm i stang blive: (140/87) * 100 = 161 cm. Selv om det kun er estimater, giver det trods alt overraskende præcise resultater.
Så din lille hingst bliver nok omkring de 150 cm. Det ender også ofte sådan at et føl får nogenlunde sin moders højde, med mindre hingsten er meget større eller mindre end hoppen. Og en hingst er naturligt en anelse større end en tilsvarende hoppe, så det er nok ikke helt galt hvis han ender på ca 150 cm, som er lidt større end hans mor.

Zuzette

Stutteri Edoras: avl og opdræt af Pura Raza Española

Hingsteføl og præmieret hoppeplag til salg

www.edoras.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider