|
|
| Hvilken hingst til RDH hoppe? |
|
|
Da jeg har været på udkig efter en låner til min hopper, og ikke rigtig har kunnet finde en, har jeg i sammenråd med mine forældre besluttet at tage hende hjem og lave et føl på hende. Føllet skal være dressurpræget og skal enten sælges videre eller være en beholder. Selv har jeg en drøm om et Wilkens føl, men ved ikke om denne kombination vil være helt hen i vejret? Ellers er der jo et bud som De Noir, men han er bare rigtig meget brugt i mine øjne. Her kommer lidt info om hoppen: Far: Weltjunge Mor: Lucretia(sølvmedalje) Morfar: Lucky Light
Kåret hovedstambogshoppe 8-7-8-7-8-7-8-7,5-7 - Helhed 8 Knap feminin hoppe med særdeles god skridt og trav Hoppen kan til tider være varm, så det skal også med i overvejelserne om hvilken hingst der vil blive brugt. Kom endelig med dit bud på en hingst, det vil være en kæmpe hjælp  PÅ forhånd tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Wilkens |
|
|
Jeg ville være meget bekymret for at bruge Wilkens på en Weltjunge-hoppe. Jeg har selv prøvet at bruge Heslegårds Louis (morfar: World Cup I) på en ædel Boheme-Weinberg-hoppe, og der slog de 2 x W-blod igennem og gav 2 "elefanter".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Charlotte: Oka, jamen så er han droppet. Hvilke ville du så foreslå?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Hvad med noget fuldblod eller halvblod?
www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk
Hoppeføl efter Colorado og A-Dur sælges.
Kommende military/springstjerne sælges. Hoppeføl født i 2008. Med vilje & styrke.
Fuldblodshoppe kårede i DH sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rush Hour |
|
|
Måske en hingst som Rush Hour kunne være noget, han har masser af ædelt blod ihvertfald. De Noir har godt nok været meget brugt, men jeg tror ikke han ville være dårlig til hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er med på... |
|
|
Rush hour synes jeg er oplagt, han giver i hvert fald en rigtig god galop videre. Se vet. mit føl efter ham på min hjemmeside, eller søg ham på horse.dk, der ligger et par salgsføl efter ham. Enormt god type, ædel og velgående!
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Ædelt, velgående hingsteføl efter Blue Hors Rush Hour sælges Feminint, ekstremt elastisk hoppeføl efter UNO Don Diego sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Nu har jeg kigget lidt videre på Rush Hour, og ja, han ku også være et muligt emne. Hvad med en hingst som Prinz K3? eller Hotline?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prinz K3 |
|
|
....kunne da også være et bud, hvorimod Hotline skal bruges på hopper med meget ædelt blod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Charlotte: Hvad så med en hingst som Zardin Firfod? Lige pt står valget så mellen Prinz K3 og Rush Hour.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zardin |
|
|
....synes jeg jo også er en dejlig hingst, og generelt avler han også ædelt og udtryksfuldt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Uha, så er der jo hele 3 at vælge imellem nu  Selv er jeg helt vild med Prinz K3 og jeg ved at min mor er helt solgt i Zardin. Så mon ikke det bliver en af dem to så. Hvornår vil i anbefale at man går i gang med at forsøge at ifole? Hoppen har så vidt det vides haft føl en enkelt gang for et par år siden nu. Hun blev for to år siden forsøgt ifolet med De noir, hvor hun ikke kom i fol.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen føl |
|
|
Den har ikke haft føl før, men blev konstateret drægtig med De Noir for 4 år siden uden der er kommet et registreret føl ud af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Charlotte: Oka, er der så noget specielt du vil anbefale mig at gøre i forbindelse med ifolingen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beta-caroten |
|
|
Jeg vil sørge for at fodre den med beta-caroten hele vinteren, mærket kan nok være ligegyldigt, det kommer an på ens temperament. Sidste år brugte vi Hippolyt's til en småtspisende hoppe, ellers har vi brugt Garant fra Salvana. Lucerne indeholder også gode ting for en evt ifoling. Derudover skal du se lidt på hingstens sædkvalitet, der er Zardin vist ikke for god når det gælder transportsæd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Charlotte: Oka, det vil jeg lige undersøge nærmere, og snakke med vores foderforhandler om. Jeg har nemlig aldrig hørt om det før. Lucerne får hun bla. nu sammen med andet foder også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indskydelse. |
|
|
Spændende med et føl på din fine hoppe  Når det kommer til sædkvalitet fra Zardin må jeg lige indskyde at jeg fik et par portioner sidste år, og dyrlægen var altså YDERST imponeret over det, efter flere dage var der stadig liv i 80 % af haletudserne... Så hvis man ellers bruger normal omtanke, så ville jeg bestemt ikke vælge ham fra på den bekostning. Du kan i øvrigt se et Zardin hoppeføl på min præsentation, Fazcinating 2B. Min egen hoppe er en særdeles varm dame, men følpigen er simpelthen noget af det nemmeste og mest tillidsfulde jeg nogensinde har oplevet. Jeg havde selv Prinz K3 i tankerne, men har faktisk hørt at han har en rimelig stærk karakter. - Ved ikke om det gives videre til afkommene, de er i hvert fald fine langt de fleste af dem. Held og lykke med projektet. Det er en vildt spændende tid 
Livet er et greb i lommen  Anne Krogh Nu med smukt hoppeføl efter Zardin Firfod på min dejlige RDH hoppe Beauty
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| temperament |
|
|
Når du nu nævner din hoppe kan være noget varm, og du ønsker et afkom som er lidt mere "nede på jorden", ville jeg vælge Prinz K3 og De Noir fra. Jeg ved godt at De Noir har lavet mange super ridelige afkom, med et OK temperament. Jeg kan dog sige, at alle de afkom jeg har kendt til efter ham, har mere tænding end deres mor. Det betyder ikke de er dumme, men at han avler gnist. Det er super godt på nogle hopper og knap så ønsket på andre. Prinz K3, har de gange jeg har set ham fremvist, været meget tændt. Altid den mest tændte af de heste han blev fremvist sammen med. Selvom der har siddet en dygtig rytter på ham.
Rush Hour er lidt svær at bedømme tænding på, når piloten er en af verdens bedste ryttere. Men Zardin synes jeg er et godt bud på din hoppe. Han virker og har altid vist sig utrolig velafbalanceret, og det samme kan jeg sige om samtlige af de afkom, jeg har set efter ham.
MVH Britt med dressurhesten "Camelina Kilen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperament |
|
|
Vores De Noir-afkom er 100% kold, og absolut ikke varmere end hendes mor. Så det ville jeg ikke være bange for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Tak for jeres input  Når jeg siger varm, mener jeg ikke at hun er udstyrlig eller umulig. Og jeg ønsker ikke at få en kamel af en hest, som ikek udviser nogen gnist. Men afkommet skal selvfølgelig være rideligt. Hoppen er dejlig og nem at ha med at gøre, men kan også blive en Dame. Hun er en hest med gnist og tænding. Det jeg mener er bare, at jeg ikke vil opsøge mere tænding i afkommet, men heller ikke mindre. Jeg søger bare et rideligt afkom 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok............... |
|
|
Jamen, jeg tror da også De Noir typemæssigt vil passe rigtig godt på din hoppe!!!! Men nu spørger du jo efter, hvilke erfaringer vi har med de nævnte hingste, og så byder jeg jo ind med min......... Jeg fik bare indtryk af, at din Wega godt kunne bruge en hingst, som måske kunne "dysse lidt ned i tænding". Du skriver jo selv i hendes præsentation, at hun ikke er nogen nem hest. Hun er meget speciel og følsom og svarer igen. Hun skal arbejdes dagligt og kan ikke rides ud alene. Men, som du selv nævner, så gå efter ridelighed, og det synes jeg generelt ikke, De Noir afkommende mangler. Selvfølgelig ønsker du ikke en kamel uden gnist, så havde du jo ikke købt en DV .
MVH Britt med dressurhesten "Camelina Kilen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog.... |
|
|
Gitana: Det er også helt i orden, jeg vil jo netop gerne høre jeres mening og erfaring  Wega har bestem også tænding, men det mener jeg også en dressurhest skal have  Jeg tror du misforstår mig når jeg siger kamel, for jeg har bestemt set mange DV'er som jeg også vil sammenligne med det jeg mener, når jeg siger en kamel.
Mvh. Regina Sørensen Med hendes skønherlige Wega
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|