Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingste holder
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 14:37

jeg over vejer meget at købe en kåret avlshingst men hvad ville i overveje før i gjorde det og ville i have betænkligheder?

det skal siges at jeg er en meget erfaren rytter oh har redet hingste i 13 år. det at det er en hingst bekymre mig ikke men alt avls arbejdet da jeg normalt har haft andre til det....

Stald Amour

Avl og Ridning af DV og DOA

0
0
Svar på denne tråd

Hvis fundamentet er iorden...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 11:07

De betænktligheder jeg ville have var opstalning af hingsten, da ikke mange steder vil have hingste, da de kræver ekstra folde, men hvis du har dit eget sted er det da helt sikkert optimalt og med din erfaring på området ift. ridning og håndtering af hingste-basserne

Men det er een stor investering økonomisk og uden tvivl tidsmæssigt, for den skal jo ud og vise sig i sporten for at du kan få din investering indfriet fornuftigt... er det een meget ung hingst eller ældre der har avlet lidt?

0
0
Svar på denne tråd

At have en hingst....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 11:17

... er det mindste der kræves af en hingsteholder :)

Du skal kunne råde og vejlede dine kunder, så du skal sætte dig ind i blodlinier, indekstal (hvis racen bruger dem), regler (Landsudvalgets og EU-regler) - og er det en hingst med naturlig bedækning, er der også noget du skal lære dér.

Det er langt fra alle hingsteholdere, der er lige gode til det lille nummer, og en dårlig/uvidende styring af bedækningsforløbet kan give skader på hoppen.

Henvend dig i dit avlsforbund og bed om hjælp - eller kontakt en eller flere erfarne hingsteholdere og lær af dem. Det er mit bedste råd.

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 12:12

Eller kontakt ejerne af den hingst, du er interesseret i. De ved da om nogen, hvad det kræver ;-)

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste. Besøg vores hjemmeside på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 - Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

hvis vi
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 13:01

skal komme med relevante input til overvejelser kunne det være fornuftigt at du skrev lidt om hvad du forestiller dig mht. opstaldning, bedækningsmetode og især hvad du har af hjælpere og tid. Er du alene og har hingsten opstaldet 30 km fra den dyrlæge, der skal tappe ham kræver det et særdeles fleksibelt arbejde, bare for at give et eksempel på hvordan dine praktiske forhold har betydning for om du kan have avlshingst eller ej. Det er også lidt betydningsfuldt om du regner med 5 eller 100 årlige bedækninger og om du prioriterer bedækningerne eller ridningen højest.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 15:35

mine planer er at hesten skal gå i sporten, men skal gerne ha 15-20 hopper (hvis der er så mange til den). ved at i forbundet er det mest alm. med bedækning, men er bestemt selv mest tapning så hvis jeg kunne få det passet hen et eller andet sted ville det være supert.. jeg har da et par ekstra hænder i stalden så jeg behøver ikke være allene om det.. planen er at hingsten skal være her hjemme men som det ser ud pt med bokse kan jeg ikke ha hopper her hjemme, men en af forbundets stationer er små 5 km her fra, så det var lige før han kunne skridtes frem og tilbage ;-)

Stald Amour

0
0
Svar på denne tråd

Tapning er dyrt....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2008 21:34

... så hvis det ikke er særlig meget brugt i racen, så skal du nok undersøge, om hoppeejerne vil betale for det.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 17:17

Nu er jeg jo blevet lidt nysgerrig :-)

Hvilken hingst er det, du har kig på?

Der er jo pt 3 DOA hingste til salg. Er rimelig sikker på, det ikke er Gorm, du er ude efter, men om det så er Zeus eller First Class, eller måske en helt fjerde ;-) er jo ikke til at vide :-)

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste. Besøg vores hjemmeside på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm ja hvem ved
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 17:32

Skovlunds Cantos er også tilsalg, så det var da 4 og ja dem du nævner er da oplagte emner... ;-) hvor har du set gorm til salg henne??

Stald Amour

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2008 20:21

Jeg vidste ikke Cantos var til salg. Er han på nettet?

Gorm har længe stået til salg på www.danskoldenborgavl.dk under Salgsheste.

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider