Umiddelbart lyder din hoppeplag som en dejlig hest, om hun er et kup, kan jeg ikke vurdere.
Jeg synes det lyder som en fin kombination med Uno Don Diego på en forædlerhoppe. Din hoppes mor er desuden kåret ganske fint, og har ingen umiddelbare svagheder, ud over springningen.
Mormor er elitehoppe. Grundlaget for hendes elitestatus er afkom med resultater i springning. Men siden det er din hoppes mors svaghed, er mormors springegenskaber ikke noget som slår stærkt igennem?
Jeg vurderer derfor din hoppe som lidt blandet i forhold til hvilke talenter hun må forventes at indeholde, da hoppestammen ikke rigtigt har konkurrenceresultater i dressur. Det er selvfølgeligt noget du skal tage højde for, hvis du senere vil avle på hende.
Hendes indfodethed er arveligt, så vælg en hingst med velstillde forlemmer. Overbenet har kun kosmetisk betydning. Det er ikke noget dommerne til en kåring, vil straffe hende for at have.
Man "kårer" ikke en 2 års hoppe. Hun kan tidligst kåres som 3 års. Men man kan få sin hoppe bedømt af DV dommere, når den er 2 år. Det kan gøres på dyrskuer eller ved specille DV arrangementer.
Bedømmelsen " er kun for sjov" dvs. det er muligt dommere til hoppekåringen vurderer din hoppe helt anderledes. Jeg har set 2 års hopper med 21 p. få sølvmedalje som 3 års.
Men 2 års bedømmels er en god træning for både dig og din hest. Hun kommer ud at opleve verden.