Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Opdate på træt hoppe, slut med ridningen
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 22:04

Jeg lavede en tråd herinde i sidste uge, tror jeg det var. Jeg var bekymret for min 17 års ifolede hoppe. Hun var/er så træt så træt.

I fredags havde jeg så dyrlægen ude for at være sikker på hun ikke gik med noget. Fik svar på blodprøve idag, ingen forhøjede hvide blodlegemer, og går derfor udfra at hun ikke står med noget sygdom i kroppen. Dyrlægen undersøgte hende i fredags og hun har lettere forhøjet puls og hurtigere vejrtrækning+ små plukveer. Hun er meget tydeligt i fol, altså føllet ligger dybt og ses tydeligt, man kan både se og mærke den sparke

Men konklusionen er nok at jeg melder fra til stævnet i næste weekend og giver hoppen ro fra nu af. Lidt øv da jeg havde regnet med at kunne ride en del længere, men pt har hun ikke engang lyst til skridteture, jeg ser om hun kommer op i gear igen om nogle dage/uger og så kan det være det kan blive til nogle ture i naturen.

Og så mente dyrlægen at hun skal have spædet sit foder op med drægtighedsfoder fra nu af, så mere foder, mere hø og fri til den ældre dame.

Et billede fra i sidste uge, man kan vist ane hvor maven hælder


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 åhh det må
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 09:10

osse være hårdt såen at slæbe rundt på en kæmpe mave, men godt der intet er galt med hende.


mvh carina



www.123hjemmeside.dk/staldcado opdateret 10/11-08 se salgsheste

ejer af den smukkeste ox araber hingst

Dato for Ox Araber hingste og salgsdag er D 15 marts 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 Tegn
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:21

hvor langt er hun henne??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carina
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:44

Kun lige knap 6 mrd. Er sat til 16 april.


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke Carina der spurgte...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:48

Men svar til "ved ikke hvem"


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Micro vital
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:43

Jeg kan ku anbefale Micro vital til din hoppe... min har været på de en uges tid nu og er begyndt at tage en galopper på folden med de andre tøser... og virker til at ha mere energi når jeg tuller på hende.... for Micro vital fra hippolyt... det er lidt små dyrt men er alle pengende værd

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:51

Ja men blodprøven viser også at hun jo ikke umiddelbart mangler noget, så jeg har ikke lyst til at fylde hende med tilskud hun ikke er i underskud af.

Hun får også et dækkende fuldfoder. Er ikke så vild med alt det her tilskud når hesten er på et fuldfoder der dækker den.

Men ellers tak for anbefalingen


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ældre dame
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 22:01

godt at du lytter til hendes signaler - hun er jo også en ældre dame samtidig med at hun er drægtig.


Tror ikke du skal regne med at komme til at ride hende mere i løbet af drægtigheden.



Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppe.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 22:05

Hey Tania.


Dejligt du har fået hende tjekket, og nu ved der ikke er noget i vejen med hende

Det er så dejligt, når man kan mærke liv derinde, det har jeg dog ikke kunne endnu, trods mine er længere henne end din hoppe..det har jeg til gode.


Knus






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej jacobine
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 22:25

Hej Jacobine

Jeg har heller ikke selv mærket liv, men det kunne Rikke (snyd ) men jeg har tilgengæld set det. Jeg troede det var mig der så syner men da jeg spurgte Rikke, sagde hun at det jeg beskrev helt sikkert var fosterbevægelser

Men hendes mave stikker altså også bare ud og der er intet fedtlag over, bare spændt tynd hud.

Hvor mange hopper har du nu? Hvordan går det med den "gamle" huppi? Er hun kommet hjem igen?


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen ..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 08:28

så er du jo alligevel ved at nå det tidspunkt hvor du reglementsmæssigt ikke må starte på hende alligevel :)

så den har vel bare selv sagt fra og vil på "barsel" :)



"Konkurrencebrug uanset art er meget belastende for den drægtige eller

diegivende hoppe. Til konkurrencebrug fra MB og opefter må ingen hoppe

deltage 6 måneder før til 9 måneder efter foling. I lavere konkurrencer

(LB/LA) kan hoppen deltage indtil 5 måneder før foling og igen 4 måneder

efter foling. Ved LC og lavere kan hoppen deltage indtil 4 måneder før foling

og igen 4 måneder efter foling. I perioden fra 4 måneder efter foling til

fravænning må føl ikke medtages på konkurrencebanerne eller være borte

fra hoppen i længere tid end 2 timer."




Chincillaer kan afhentes gratis !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Jytte
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 16:44

Jeg kender godt reglerne

Og for en god ordens skyld vil jeg da lige tilføje at jeg hele vejen har lyttet til hoppen og hun bestemt ikke er blevet "misbrugt"

Hun blev her til sidst redet 3-4 gange om ugen og ikke mere end en halv time ad gangen, da sådan et lag pels, som hun står med sætter sine naturlige begrænsninger

Og den LA vi skulle have startet i weekenden var det sidste stævne vi havde i planerne


Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej juglar
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:13

Min hoppe havde osse en meget " død " periode da hun var ca 6 mdr henne, så jeg mente derfor at det var tid til " drægtighedsferie" hvor jeg så bare ville skridte hende et par gange om ugen. Hun er 16 år.


Men nu er hun blevet rigtig fjollet og er fuld af krudt. Pt er vi i en fase hvor hun kun kan skridte, trippe og galopere


Så vi rider normalt igen og springer stadig en gang om ugen. ´Så længe hun er fuld af krudt og gerne vil springe, så får hun lov. Hun skulle bare lige have lov at være utrolig træt i et par uger;-)


Måske er det det samme med din:-)


Hun har termin 10 marts.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:02

ikke blive klog på min.


Hun har lige haft en død periode, mega mega træt, som jeg aldrig har set hende før, og så pludselig MEGA frisk. Jeg har konkluderet, at jeg rider hende når hun er frisk, og træner lidt på anden vis, når hun er træt.


Hun har i sandhed sine perioder...


Hun mangler heller ikke noget, og ikke syg. Men meget gravid :)


Lone



Healing tilbydes



Søger du en unghest, 5 år, rolig hoppe?


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211596/5/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider