Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Fravænnet men kalder stadig..
Forfatter: 
Dato:  08-11-2008 18:31

Er lidt forvirret her for det er første gang det er sket for mig..


Jeg har denne dejlige pony hoppe som blev fravænnet sin mor onsdag 5. nov.

Det hele gik efter planen og Pianna (føllet)s mor begyndte bare at spise sin mad, ikke en gang har hun kaldt efter sit føl.

Men Pianna kalder og kalder, er urolig men spiser dog lidt af gangen hvorefter hun trasker en omgang i boksen mens hun kalder.

Hun kan se nogle andre heste(ikke hendes mor) og hun står også ved siden af en anden pony som hun kan snuse til.

Men alligevel kalder hun konstant..


Det er som sagt første gang dette er sket og de første dage var det jo meget normalt, men hende her bliver bare ved..

Hvad gør jeg lige??


Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK

Sælges: 6mdr gammel ponyhoppe føl, brun med stjerne, særdeles velgående.

Sortbroget ponyhoppe 4år 125 i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fravænning
Forfatter: 
Dato:  08-11-2008 20:16

Det lyder som om at føllet ikke er helt klar endnu...

Har de mulighed for at komme i kontakt med hinanden både på fold og i stald ?


Jeg har stor held med at de til en hver tid kan have mule kontakt, hvis de vel og mærke begge ønsker det - dvs kun en tråd imellem på fold og de stå lige ved siden af hinanden på stald (når de begge er inde).



Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 08:23

Jeg har så haft store problemer med at lade hoppe og føl stå med kun 2 elektriske tråde imellem, føllet fandt faktisk ud af at patte gennem hegnet med yverbetændelse til følge.


Vi har lukket vores føl i løsdrift og har hopperne på stald/anden fold. De 2 først-fravænnede føl stod ved leddet og peb et par dage, hvorefter de fulgtes med de andre ned på græs. Nu har vi lige fravænnet de 2 sidste i går, så jeg kan endnu ikke sige hvordan det er gået.


Men et er jo kun 3 dage dit føl/hoppe har værest adskilt, så det kommer nok ret hurtigt.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 3 dage ...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 09:32

Fik ikke lige fat i at det kun er 3 dage - er lettere forvirret pt og var næsten i december så syntes det skulle være mange flere dage.


Men når det nu ikke er flere dage så giv dem tid...



Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemaver, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 11:04

Mange tak for jeres svar..

Vil væbne mig med tålmodighed og håbe på hun falder lidt bedre til ro...

Det er ikke så slemt idag som de andre dage, så mon ikke hun lærer det?


Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK

Sælges: 6mdr gammel ponyhoppe føl, brun med stjerne, særdeles velgående.

Sortbroget ponyhoppe 4år 125 i stg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine 2 føl
Forfatter: 
Dato:  09-11-2008 11:21

gik også kaldte det første stykke tid. Nu er der gået 1½ måned, og de er blevet lukket sammen med deres mødre uden problemer.

De afviser dem, hvis de vil have mælk.

Jeg gjorde det at, de blev lukket sammen med min 2½ års plag. Og hun har været og er en super barnepige for dem.


Mvh. Lotte



Oldenborg hoppe sælges- www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider