Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ang. tegn på ifoling
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 21:30
Hej

Min hopper er omkring 7 mdr henne, jeg kan ikke rigtig se nogle tegn på at hun er ifolet andet end at hendes mave er STOR og anderledes....Hvornår skal jeg forvente at se noget???

Vh Rikke, som er så bange for at hyppen har tabt føllet :(
0
0
Svar på denne tråd

til den "tykkes" ejer
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 23:03
En hoppe der er ifol vil på et tidspunkt få form som om at hoppens mave ikke rigtigt vil blive hængende oppe bag dens riben. Men er du i tvivl vil det måske være en god ide at få et dyrlæge tjek, når den alligevel skal vacineres imod virus abort. For du har vel ikke tænkt dig at springe vacinerne over?
0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 23:05
Min hoppe burde være 6 mdr henne nu.. jeg synes ikke rigtig jeg kan se noget (ikke noget som ikke bare ku være hø-vom) og hun har tabt føllene de sidste 2 år så jeg går rigtig og bider negle..

Men du skal jo huske at det er først de sidste 3 mdr der sker noget... Der er en rigtig god illustration af fostrets størrelse i det nye ridehesten på side 84

Pøj pøj ellers...

-Ariann
0
0
Svar på denne tråd

Mavens form
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 08:14
En drægtighed ligger som regel lidt længere tilbage end en hø-vom eller almindelig fedme.
Ofte er den tykkest helt tilbage lige før lysken og maven er lidt kantet.

Størrelsen kommer an på så meget.
Førstegangsfødende har som regel strammere mavemuskler, især hvis de er i ridning, og så kan de faktisk næsten skjule drægtigheden frem til kort før foling.
Du vil dog som regel kunne mærke at hesten bliver hurtigere stakåndet og har svært ved at bruge ryggen og gå i optimal bæring ret ang tid ad gangen.

Størrelsen af hoppens krop betyder også noget. Spinkle araber- og travhopper kan ligne de har slugt en flodhest mens feks min quarter har en lang dyb bred torso at gemme føllet i. Hun er 7 mdr henne og er ikke iøjnefaldende drægtig.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Tina stormy
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 08:28
Hej Tina

Yak for din måde at beskrive det på, min hoppe har en mave der ligesom er skubbet tilbage til lysken og er meget stor deromkring..

Men nogle gange er det somom at maven er pæreformet?? og andre dage normal rund????

Vh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Lyder rigtigt nok
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 12:19
Det kan godt skubbe sig noget rundt.
Du vil ofte også synes at maven er hårdere spændt end en alm. græsvom.
Men det kræver jo altså for de fleste at de er mindst halvvejs henne før det bliver tydeligt.
Og det er stadig meget individuelt.

Kender man sin hoppe kan man sagtens se forskellen ret tidligt.

Selv tak da.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 13:54
Vores hoppe er knap 6 måneder henne og vi kan lige ane at hun er drægtig nu.

Hun venter sit første føl og er i god kondition.
Hilsen Yankee.
0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 14:13
Det er meget forskelligt fra hoppe til hoppe.
Min nuværende hoppe er 4måneder henne,men man har absolut ikke været,i tvivl om hun var drægtig fra hun var 5-6uger henne.
Hun fik den omtale lidt runde mave nede omkring lysken.
Det skal så her til siges,at hun kun er 3,5år og måler 177cm,og hingsten er lige så stor,og avler stort.

Min tidliger hoppe havde haft 2 føl før,og gik på drægtigheds tidspunktet på MA-niveau,vi opdagede først 14dage fær termin at hun var drægtig,og kun fordi hun fik vokspropper på patterne,ellers havde vi ikke opdaget noget før der lå et skønt hingsteføl...
Hingste billeder + beskrivelser på min hp.

*nye billeder af Sparkling i min præsentation*

http://www.stald-stjernehaab.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider