Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Lorna optaget i DV's springhesteprogram
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 09:00

Vil lige dele min glæde med jer andre - Min dejlige hoppe Lorna er blevet optaget i DV's Springhesteprogram Hun er ganske vist ikke i fol pt - jeg rider lidt på hende istedet - men det er meningen at hun skal sættes i fol igen om 2-3 år vil jeg tro og så er det min hensigt at holde hende til springhingste når nu hun har aflagt så flot en springdel af hendes rideprøve. Så jeg er glad Oven i er hendes første afkom (e. Friendship) blevet kåret i DH her i starten af oktober så nu mangler jeg blot at få solgt hendes 1 års efter Gagarin, så kan oktober næsten ikke blive bedre


Venlig hilsen


Terese

Danish Design Horses


www.designhorses.dk


Sælges:

1 års hingsteplag e. Don Schufro/Romancier

1 års hoppeplag e. Gagarin/Loran

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 09:41

Min Linse er også lige blevet optaget


Dejó *Linse og Ca-Dia*

www.meravigliosacreatura.dk



Top kvalitets springhest udbydes til salg - Dejó



Bedækning 2009: Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejó....
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 09:49

Tillykke med Linse - skønt at de er blevet optaget


Venlig hilsen


Terese

Danish Design Horses


www.designhorses.dk


Sælges:

1 års hingsteplag e. Don Schufro/Romancier

1 års hoppeplag e. Gagarin/Loran

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elitestambogen
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 09:53

Vi må så "nøjes" med at glæde os over at vores Fair Play er optaget i Elitestambogen, idet hun fik en datter kåret til DH i forrige weekend, og det var bare det sidste der manglede.


Netop i dag kunne jeg så se at hun fremover kan kalde sig Elitehoppe.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Elitehoppe
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 10:11

Charlotte: Stort tillykke!! Jeg vil nok ikke kalde det "at nøjes" med at glæde sig over en elitehoppe, men det tror jeg nu heller ikke at du gør - altså nøjes med Det er da stort at få optaget en hoppe i elitestambogen.


Går alt som det skal med Rositta's afkom til næste år (en hoppe skal stilles til eksteriørkåring og en (til næste år) 4 års vallak skal gå DSA) og hvis jeg har regnet rigtigt, så udløser det 4 elitehopper i streg på Rositta's stamme (Rositta selv, hendes mor, mormor og oldemor) så tro mig når jeg siger at jeg kommer til at krydse alt hvad jeg kan til næste år!!!


Venlig hilsen


Terese

Danish Design Horses


www.designhorses.dk


Sælges:

1 års hingsteplag e. Don Schufro/Romancier

1 års hoppeplag e. Gagarin/Loran

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 10:40

Til Jeg alle sammen, også "kun" med elitehoppen, det er jo noget vi alle sammen arbejder hen imod.


Jeg glæder mig da i alle fald til den dag jeg får lavet mig en elitehoppe, det siger jo meget om hoppens værdi i avlen.


Men jeg vil da også prale lidt. Escapology T er som en af de fire hingste, der er optaget i år, blevet optaget.


Så det er jeg jo noget stolt af, selvom jeg bøvlede noget med at få ansøgningen, eller rettere betalingen afsted der om natten til den første oktober. Betalings modulet på hjemmesiden virkede ikke, så det tog noget tid og anstrengelser, men nu er det jo det hele værd



Annette


Escapology T, til avlsbenyttelse for de danske hopper !!


Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!


Opstaldning af hoppeføl tilbydes fra vinter !!


www.escapology-t.dk !!


www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med jeres to
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 12:59

Har vist tidligere lykønsket med Linse, min egen el. rettere vores Carano hoppe er også optaget i DV's springhesteprgram, så det var jo dejligt


Charlotte tillykke med elitehoppe status'sen.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Som vi dog kan
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 13:03

Tillykke til jer alle sammen, så har vi vist bevist at der også findes godt avlsmateriale herinde.


Ja, vi er superglade for vores Elitehoppe, og glæder os vildt til hun skal fole. Den sidste Elitehoppe vi havde var desværre aflivet inden hun blev udnævnt, hvilket ærgrede os meget bagefter.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 xfghklj
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 00:17

min ametyst er også optaget men det blev hun nu sidste år..

men det er dejligt med sådan et kvalitets stempel..

stort tillykke til jer alle!




Carina og hestedyrene!

Sille ( med Tailormade Temptation baby i maven ), Ametyst, Credit, A´conto og lille Contrast

Gammelgårds Credit og mig - nu videre til mellemrund ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 velkommen
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 09:50

Velkommen i klubben ;)


Min blev født ind, da hendes mor er optaget. Og næste år bliver moren forhåbentlig elitehoppe, så vi synes jo selv det går aldeles rimeligt... :)


Venlig hilsen Mia


Foderplaner udarbejdes

-gratis optimering det første halve år!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elitehoppe
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 13:52

Har fået en mail fra Varmblod for 3 uger siden om at min hoppes mormor nu er blevet elitehoppe, men den er ikke registreret som elitehoppe under varmblod og ej heller på hestedata. Er det ikke mærkeligt?


3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underligt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 14:07

Jo, det lyder underligt. Vi har ikke fået besked endnu, men kan bare se det på HesteData. Det var det samme sidst, der opdagede jeg det også på HesteData ca en måned før vi fik brev om det. Vi har aldrig fået besked via mail, men altid via brev.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:13

Hej

Tillykke til jer alle sammen. Flot.

Therese: jeg bliver nød til at spørge bare af nysgerrighed, hvordan kan det være at du søger optagelse til en hoppe hvor du bruger dressurhingste ??

Laura-adele; dejligt at høre om din hoppes mormor da det jo er min hoppes mor. Da jeg søgte på hende i august måned, opdagede jeg det ved det var registreret i hestdata. Jeg har endnu ikke fået svar fra ansøgningen af DV . Tænkte om det var opdrætter de skrev til. Det var mig der ansøgte og er ejer af hesten. Ved det ikke ? Men pyt når hun er registreret som ERDH.


MVH Hanne.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansøger..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:57

Svaret bliver sendt til den person der ansøger om elitestatusen.

Ihvertfald var det mig der modtog svar fra DV,da jeg søgte på min hoppes mormor,og der gik kun 1 uges tid,så havde jeg brev,og det stod også på hestedata.


Hvidt kopfjern købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressur/springhingste
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 21:55

HanneHolt: Jeg købte først Lorna i februar sidste år (2007)og da var hun højdrægtig med Gagarin føllet. Jeg ledte efter en hoppe som jeg kunne ride på et par år og sætte tilbage i avlen igen på senere tidspunkt. Jeg faldt for Lorna, hendes afstamning og hendes gode kårings-/afprøvningsresultater. Egentlig var det en dressurhest jeg skulle have og det kan Lorna også sagtens bruges til, men avlsmæssigt synes jeg (til trods for at Loran er uddannet i dressur) at hun er mere spændende at avle springheste på, så derfor min nye interesse for springheste. Lorna's tre afkom er altså "lagt i hende" hos York hvor jeg har købt hende fra. Jeg har en Romancier hoppe (næsten renavlet dressur.... Leonardo II i tredje led - han er jo egentlig også springer, men uddannet i både dressur og spring) som jeg avler dressurheste på, så nu har jeg både en stamhoppe til mine egne linier af spring og dressurheste


Venlig hilsen


Terese

Danish Design Horses


www.designhorses.dk


Sælges:

1 års hingsteplag e. Don Schufro/Romancier

1 års hoppeplag e. Gagarin/Loran

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 09:56

Hej

Terese; Tak for svaret. Helt enig mange mange heste med springgener er super til dressur.

Men jeg synes de heste der optages i DV´s springhesteprogam skal buges til spring avl. Dette er vel meningen med programmet. Så jeg synes det er dejligt at høre at du vil bruge en springhest, når den tid kommer.


God søndag Hanne.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:21

er Riga blevet registreret som elitehoppe.


3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider