Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvad skal jeg dog vælge
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 10:38

Jeg har en super dejlig DV hoppe, efter Crelido og Lobster som morfar.. Hun er kåret i DS og er kun redet op i det grundliggende dressur, har dog løssprunget os...

Hun har i sin tid hos mig kun fået et føl, efter Feinbrand, og jeg har haft hende siden hun var 1 år, og hun er på vej mod de 7 eller er det 8 her i foråret..

Hun bliver da redet men ikke hverdag da vi kun har udendørs bane, og vejret bare ikke altid tillader det. Så derfor kan hun godt stå og komme lidt ud af form nogen gange. Lidt synd synes jeg for en hoppe der har en enorm kapasotet og kan vise frem.

Hun har heller ikke fået lært og springe med rytter på ryggen, da hun gik og var ifol, og så har jeg heller ikke det helt vilde spring udstyr..

Mange jeg kender synes det er synd sådan en hoppe ikke bliver redet mere og kommer ud og starter stævner eller evt bliver brugt til og få fine føl på...Men det har jeg simpelhæn bare ikke råd til hvert år og smide 10.000 kr afsted til en bedækning som man nemt skal regne med med en kåret Dv hingst..

Jeg er så kommet frem til om jeg evt skulle sælge hende til nogen der kan bruge hende mere end jeg gør, ikke fordi hun trives helt fint og har det godt nok, med ikke lige og lave noget hverdag..

Jeg har så evt tænkt tanken og måske bytte hende med et hingsteføl med god afstamning, da han kun skal kasteres og rides engang, ja nok mest til hygge herhjemme, og han vil jo ik sku kåres og trækkes føl på, som der kan med min hoppe..

Hvad ville i gøre hvis det var jer, der lige stod i sådan et dilemma???

www.123hjemmeside.dk/stjernelys

tag et kig på min hjemmside.

0
0
Svar på denne tråd

Ride på den
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 10:47

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være mere synd at ride på en hoppe end på vallak

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:00

Spilde dyrs liv. Tjaaa jeg synes faktisk som Charlotte og desuden kan jeg bestemt ikke se forskel i om en god hoppe går og forspilder sit liv ubrugt på en fold eller om en god vallak den gør det.

Faktisk er det vel egentlig langt mere alvorligt for en vallak at henspilde sit liv på en fold, da den jo nærmest kun har et formål nemlig ridebrug, hoppen kan da heldigvis for det altid anvendes til andet formål.

Hvis man er glad for sit dyr, og ikke synes den skal være foldbums, jamen så må man jo tage den alvolige beslutning også sælge dyret også afvente til man har bedre tid til dyr med atter at anskaffe sig et.

Ellers skal man i mine øjne holde fast i det som man er glad for også passe det efter bedste evne - det når man længst med. Det kan være svært at finde både et egnet dyr, af god kvalitet, hvor ens egen kemi samtidig er i harmoni med dyret.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino føl procentdel år 2008 - p.t. 86 % med cremgen - i 2008 kun 1 føl født uden cremgen

0
0
Svar på denne tråd

det jeg måske synes er trals
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:06

er at alle avlere, der lige kommer forbi og på besøg, det første de spørger om, hvem er hun ifolet med skal hun ikke ifoles i år osv, fordi de mener det er synd og lade sådan en hoppe gå uden ikke og få føl på hende..

Nu skal det jo ikke lyde sådan at hun bare går på folden og aldrig bliver redet for det gør hun, hun er bare ikke i super topform, og klar til et stævne..

Stævner siger mig ikke noget så det kommer jeg aldrig til..

Hun trives os fint med ikke og blive redet på hverdag, og man kan sætte sig direkte på ryggen på hende selvom der nogen gange går et stykke tid i mellem man ikke får hende redet..

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:38

Ja jeg synes egentlig at når hoppen er så sød,så skulle du hellere tage dig sammen og få redet noget mere.

Og er forholdende med vejret ikke godt nok,så læs hesten i en trailer og tag i et ridehus.

Jeg kan ikke se hvorfor en hingsteplag skulle være bedre end din dejlige hoppe med mindre, at det er fordi, du ikke gider ride.

Mvh Graven

Hestepasser søges til Kat I pony søges .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil meget gerne ride
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:59

det er slet ikke det, men sådan en dag som idag når det bare blæser og regner så trækker det godt nok ikke lige i en for og komme ud...

ridehus, kunne være en mulighed, men jeg har bare ingen trailer..

0
0
Svar på denne tråd

hvis hoppen
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 12:20

dagligt kommer på fold og ellers virker glad og tilpas ser jeg ingen grund til bekymring over hun ikke bliver redet fast..

så hvis det bare er HESTEN så behold hende da og luk ørene for hvad andre siger og mener..

jeg får da heller ikke redet hver dag, men jeg rider så til gengæld i stedet efter hestens kondi og træning.. har man masser af tid bliver det til en lang skridtur og har man kun en halv time bliver det i sandkassen med øvelser og leg og masser af skridtpauser.. min rides ca. 2-3 gange om ugen i vinterhalvåret.. dog er vejret ikke en hindring (ja jeg har ikke noget ridehus) men derimod tiden og mørket.. omkring fuldmåne rider jeg gerne ude om aftenen

0
0
Svar på denne tråd

Spild af hest
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 14:27

Jeg kan på ingen måde se, at det skulle være spild af hest, at den kun bliver redet af og til og ellers bare hygger sig på fold. Hesten er ligeglad - den har jo ingen ambitioner.

Mht. avl, så er der i øjeblikket ikke så gode betingelser for salg af afkom, så hvorfor skulle man egentlig avle, hvis det ikke er det man brænder for.

Jeg overvejer i øjeblikket selv at avle min kommende ridehest, og selvom jeg ofrer en god hingst, så bliver afkommet udelukkende til hyggeridning, for mere kan jeg ikke holde til. Men hesten kommer med sikkerhed til at have et lige så godt liv, som hvis den skulle trænes intensivt hver dag og starte stævner flere week-ends hver måned.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 18:13

Jeg er fuldstændig enig med Mette. Heste har ikke ambitioner, det er os mennesker der har dem På Hestens vegne.

Behold du bare din hest med go samvittighed.

Det med at det møjvejr ikke fremmer lysten til at ride udendørs kender jeg alt for godt. Og det med at læsse hesten i en trailer er da fint nok, men det tager en forfærdelig masse tid. Jeg har traileren men det at skal ud og køre hverdag det synes jeg er træls.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider