Jeg har en super dejlig DV hoppe, efter Crelido og Lobster som morfar.. Hun er kåret i DS og er kun redet op i det grundliggende dressur, har dog løssprunget os...
Hun har i sin tid hos mig kun fået et føl, efter Feinbrand, og jeg har haft hende siden hun var 1 år, og hun er på vej mod de 7 eller er det 8 her i foråret..
Hun bliver da redet men ikke hverdag da vi kun har udendørs bane, og vejret bare ikke altid tillader det. Så derfor kan hun godt stå og komme lidt ud af form nogen gange. Lidt synd synes jeg for en hoppe der har en enorm kapasotet og kan vise frem.
Hun har heller ikke fået lært og springe med rytter på ryggen, da hun gik og var ifol, og så har jeg heller ikke det helt vilde spring udstyr..
Mange jeg kender synes det er synd sådan en hoppe ikke bliver redet mere og kommer ud og starter stævner eller evt bliver brugt til og få fine føl på...Men det har jeg simpelhæn bare ikke råd til hvert år og smide 10.000 kr afsted til en bedækning som man nemt skal regne med med en kåret Dv hingst..
Jeg er så kommet frem til om jeg evt skulle sælge hende til nogen der kan bruge hende mere end jeg gør, ikke fordi hun trives helt fint og har det godt nok, med ikke lige og lave noget hverdag..
Jeg har så evt tænkt tanken og måske bytte hende med et hingsteføl med god afstamning, da han kun skal kasteres og rides engang, ja nok mest til hygge herhjemme, og han vil jo ik sku kåres og trækkes føl på, som der kan med min hoppe..
Hvad ville i gøre hvis det var jer, der lige stod i sådan et dilemma???