Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Foster-og følforsikring?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 09:22

Jeg er interesseret i at høre hvor mange af jer avlere, der har tegnet foster- og følforsikring?

Jeg er nemlig i tvivl om hvor vidt det kan betale sig at udvide min avlshoppes forsikring.

Malene

Ejer af Parianne, drægtig med Blue Hors Doolittle

Welsh sec b avlshingsten Rowol`s Poko

Samt 3 andre "ubetydelige" ponyer

0
0
Svar på denne tråd

En enkelt gang
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 09:28

Vi lavede en fosterforsikring forrige år da vi havde en bedækning der løb meget op i pris ca 30.000. Men under normale omstændigheder gør vi det ikke.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lavet
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 13:18

en forsikring. Jeg tør simpelthen ikke andet med mit held. Nu er det også mit første føl i vente.

3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd

også forsikring her
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 15:16

Ja jeg har også tegnet foster/føl forsikring. Jeg føler mig simpelthen så uheldig. To år i træk har min venindes hoppe (som jeg var med til at ifole) smidt fosteret på et eller andet tidspunkt 90. dagen. 2. gang var hun heldigvis forsikret! Så min egen hoppe er der dælme kommet forsikring på!

Får man flere føl om året kommer man nok til et punkt hvor det absolut ikke kan betale sig...

Men lad os antage at du laver en foster/føl fosikring på 20.000. Det koster ca. 2000 kr (afhængig af forsikringselskab). Ifoler du den 5 år i træk, har du brugt 10.000 kr på forsikring...MEN... man kunne jo sagtens være så uheldig, at hoppen det ene af årene smed fosteret. Så ville du få 20.000 kr udbetalt. Altså dine forsikringspenge for de sidste 5 år ville være kommet ind igen, og ydermere ville du få 10.000 kr som plaster på såret.

Har ifolingen kostet 15.000 kr har du med forsikringen kun mistet 5000 kr ((10.000 til forsikring + 15.000 til ifoling) - (20.000 udbetalt i forsikring)), og uden forsikring har du mistet 15.000 kr.

Og med mit held, ja der kan jeg snildt nå at miste føl 2 gange i løbet af 5 år :-/

Man kan dog som regel (i hvert fald hos alm. brand) kun få udbetalt forsikring 2 gange på den samme hoppe (kan ikke huske om det er indenfor en hvis årsække).

Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd

Fosterforsikring
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 15:42

Sådan kan du desværre ikke helt gøre det op, for du skal kunne fremvise regninger på det beløb du har forsikret for, for at få forsikringen udbetalt. Det vil sige hvis bedækningen + dyrlæge har kostet 12.000 så er det det maximale du kan tegne forsikringen på. Derudover bliver en hoppe blacklisted hvis den har tabt føl mere end 1 gang.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 16:23

Charlotte: Vi skulle nu ikke vise andet dokumentation, end en dyrlægeerklæring på at hoppen var erklæret drægtig på 90 dagen, enten ved scanning eller håndprøve, og at dyrlægen nu konkluderede, at hoppen ikke længere var drægtig. Det sendte vi ind, og tilbage kom en check. Hoppen kan sagtens forsikres igen. Dvs 2 gange tabt føl før den ikke længere kan fosteforsikres, så jo jeg synes nu godt, at jeg kan gøre det op på den måde, i hvert fald med det forsikringsselskab jeg har.

Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

0
0
Svar på denne tråd

Alm. brand
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 16:27

Vores hesteassurandør fra Alm.Brand oplyste os om at vi ikke kunne/måtte overforsikre, så det har jeg holdt mig til.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

KDH....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 17:16

Hos KDH er det ene og alene dig selv der bestemmer hvilket beløb foster/føl forsikringen skal være på,lige som du selv bestemmer,om det skal være en almindelig livsforsikring eller en uanvendlighedsforsikring.

Du vil også få udbetalt det beløb den er forsikret for,uden andet dokument end en dyrlægeerklæring på at hoppen er tom.

0
0
Svar på denne tråd

Tryg......
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 12:27

Mange tak for svar.

Vi har vores forsikret i Tryg, så jeg kontakter dem lige og hører til priser osv og så vurdere jeg ud fra det.

Malene

Ejer af Parianne, drægtig med Blue Hors Doolittle

Welsh sec b avlshingsten Rowol`s Poko

Samt 3 andre "ubetydelige" ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Almindelig brand
Forfatter: 
Dato:  10-10-2008 11:30

Jeg har også været så uheldig at miste et føl/foster faktisk to gange i træk. Første gang var der ingen forsikring men anden gang havde jeg tegnet en hos almindelig brand.

Da hun tabte fosteret anden gang (1.gang hos forsikringen) skulle jeg ikke vise nogle regninger på hvor meget jeg havde bedækket og jeg havde sat beløbet så det faktisk dækkede begge omgange idet jeg mente at det føl der forhåbentlig ville komme ud ville stå mig i den pris jeg havde brugt i alt på at få hende i fol.

Det eneste de ville have var en erklæring fra dyrlægen på at hun var i fol ved 90. dagen og at hun ikke længere var det. Jeg fik alle pengene som jeg havde skrevet jeg ville forsikre for.

Premien på forsikringen regnes ud fra hvor højt beløb man vil tegne for og ikke ud fra bedækningsomkostningerne, dog maks 50.000 kr ved alm brand. Samligningen kan være hvis man køber en hest til 15.000 men du selv mener den er mere værd og derfor forsikre den for 25.000

Endvidere gælder foster/føl forsikringen til 30 dage efter føllet er fødet og der er det jo betydlig mere værd end den pris man har betalt i bedækning.

Jeg forsikrede min hoppe igen efter hun havde tabt de to gange, men kun 1 gang med forsikring og der var ingen problem med forsikrings selskabet, jeg var meget velkomme igen. Jeg var så så heldig at jeg fik et dejligt føl ud af 3. forsøg. Hoppen er i fol 4. gang og jeg har igen tegnet forsikring. Tør ikke andet.

Det skal så lige siges at vi har en anden hoppe de er så sikker med føl som regnen i den danske sommer. Hende forsikre vi ikke da det ikke kan betale sig.

Mvh

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider