Jeg har også været så uheldig at miste et føl/foster faktisk to gange i træk. Første gang var der ingen forsikring men anden gang havde jeg tegnet en hos almindelig brand.
Da hun tabte fosteret anden gang (1.gang hos forsikringen) skulle jeg ikke vise nogle regninger på hvor meget jeg havde bedækket og jeg havde sat beløbet så det faktisk dækkede begge omgange idet jeg mente at det føl der forhåbentlig ville komme ud ville stå mig i den pris jeg havde brugt i alt på at få hende i fol.
Det eneste de ville have var en erklæring fra dyrlægen på at hun var i fol ved 90. dagen og at hun ikke længere var det. Jeg fik alle pengene som jeg havde skrevet jeg ville forsikre for.
Premien på forsikringen regnes ud fra hvor højt beløb man vil tegne for og ikke ud fra bedækningsomkostningerne, dog maks 50.000 kr ved alm brand. Samligningen kan være hvis man køber en hest til 15.000 men du selv mener den er mere værd og derfor forsikre den for 25.000
Endvidere gælder foster/føl forsikringen til 30 dage efter føllet er fødet og der er det jo betydlig mere værd end den pris man har betalt i bedækning.
Jeg forsikrede min hoppe igen efter hun havde tabt de to gange, men kun 1 gang med forsikring og der var ingen problem med forsikrings selskabet, jeg var meget velkomme igen. Jeg var så så heldig at jeg fik et dejligt føl ud af 3. forsøg. Hoppen er i fol 4. gang og jeg har igen tegnet forsikring. Tør ikke andet.
Det skal så lige siges at vi har en anden hoppe de er så sikker med føl som regnen i den danske sommer. Hende forsikre vi ikke da det ikke kan betale sig.
Mvh
Helle