Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Mærkning af fuldblod.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 10:55

Jeg skal have min hoppe med til kåring i Vallensbæk på søndag. Og for fuldblod er mærkning jo valgfrit med kåring i DV. Hvad ville i vælge? Og hvorfor?

Er i tvivl om jeg skal mærke hende eller ej.


Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene


Fjordhest sælges/udlånes.


Weekendjob søges.


Opstaldning el. stald søges til leje.


Part søges til sød hoppe 165cm. stg. Evt. udlån i nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 11:04

Jeg ville ikke mærke, da jeg synes brændemærkerne skal være forbeholdt heste der er født ind i forbundet. Men vores gamle fuldblodshoppe var mærket da vi købte hende.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 11:05

....så ville jeg mærke hende på halsen hvis hun skulle komme i DH, men aldrig på låret.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 12:29

Ok. Og Tak.


Andres mening?


Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene


Fjordhest sælges/udlånes.


Weekendjob søges.


Opstaldning el. stald søges til leje.


Part søges til sød hoppe 165cm. stg. Evt. udlån i nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 12:34

Charlotte - jeg ville også kun mærke den på halsen, hvis det bliver aktuelt - ikke på låret.



mvh Sisse



Skimlet hoppeføl Corratus x Fuldblod sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkning.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 12:40

Jeg ville helt klart mærke den på halsen hvis den går i DH.


Vi har en XX som blev kåret i DV 12/7 i år og hun gik i DS - jeg går ikke ud fra man kan brændemærke den med krone og bølge når den er DNA testet i Dansk Galop og har pas fra dem også.


Men kan man det ?


Hun er drægtig med BH Leredo og føllet bliver DV brændt så der er ingen ko på isen.


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

Grevens Lucca http://www.brakkernygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldblod
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 12:43

Vores fuldblod var da både blodtypet og havde pas fra Ædle Hesteavl, derfor var hun da blevet mærket alligevel. Hvis ikke låret er "optaget" i forvejen, så kan man få den mærket.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 15:07

få den mærket. Alle hopper der bliver kåret i F" og frem får krone og bølge på lår, nogle valgfrit selvfølgelig. Men hvis du evt står og skla sælge den på et tidspunkt tror jeg Dv mærket betyder lidt. Så er man jo ikke i tvivl. Jeg ville synes det var underligt at købe en DV der ikke er mærket hvis den er kåret.


OX araberhoppe sælges

Welsh hingst udlånes


Bedækning tilbydes ved kåret welsh sec. a hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Achillea
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 15:51

Vores hoppe er kåret i DV men er XX - altså ren fuldblod. Hun er ifolet med en DV.


Er det ikke forkert at sætte et DV brændmærke på en XX hoppe når hun kun er DS ? Hun er kåret som forædler hoppe.


Man kan vel godt kalde det falsk varebetegnelse da hun jo afstamnings mæssigt ikke er en DV.


Hun kan ses på min præs Mary Lou XX


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

Grevens Lucca http://www.brakkernygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkning eller ej.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 17:58

Ja men på den ene side syntes jeg ikke at en fuldblods skal mærkes DV da hun jo ikke er DV af afstamning.


Og på den anden side. Hvis hun skal sælges som DV avlshoppe og hun er kårede i DV. Og hvad hvis hun sælges som avlshoppe af fuldblod og hun har brændemærket?


Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene


Fjordhest sælges/udlånes.


Weekendjob søges.


Opstaldning el. stald søges til leje.


Part søges til sød hoppe 165cm. stg. Evt. udlån i nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 18:05

Det ville jeg ikke, hverken på hals eller lår. Jeg syntes mærket er for de heste, der er registreret i forbundet som føl. Din hoppe er jo registreret andetsteds fra barnsben.


Jeg havde for år tilbage, dengang mærkning stadig var frivillig, en hoppe af ren trakehnerafstamning. Hoppen blev aldrig mærket noget sted, da man fra opdrætters side var i tvivl om hvor man ville avle henne, altså enten DV eller trakehner. Hun blev kåret i DV, men har kun avlet i TAF-regi, dvs. hendes afkom blev DV-brændte, men TAF-kårede. Nu er det jo ikke stemplet på rumpetten som gør en god hest, men jeg må indrømme man kigger når hesten til kåring render rundt med det forkerte brændemærke, uagtet hvor ren trakehner den nu er. Du har jo også muligheden for at lade din XX-hoppe kåre i TAF, så hvorfor "skæmme" den med et fremmed brand, når du kan lade være... Der er jo mulighed for kåring mange steder med en ren fuldblods. Så, nej, jeg ville ikke mærke den i DV


Held og lykke med din kåring.






Velgående føl og plage sælges:


Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime

Trakehnerhoppeføl født 2008 e. Kaiserdom TSF

DV-hingsteføl født 2008 e. Sancisco


www.stutteri-montana.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Brændmærke
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 20:04

Hej.


Jeg valgte at få min tyske holstener hoppe brændt på halsen da hun gik i RDH på fløjen til DV´s sadelkåring sidste år.

Jeg synes ikke at det skæmmer hesten at have et holstener-brand på låret og en krone på halsen. Jeg har stadig muligheden for at avle i 2 forbund med hoppen uden problemer.


Venligst Tine


Hingsteføl efter Carson Ask/Lagano sælges.

Billeder på www.stald-laulund.dk


Jeg har frostsæd i overskud efter Quidam de Revel(2 stk) og Godsend du Reverdy(5 stk). Stråene sælges stykvis eller samlet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Montana
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 22:17

Din begrundelse for ikke at brænde en XX med DV logo er rigtig god og derfor vælger vi at lade være.


Jeg havde ikke tænkt på at vi jo kan bruge hende både i TAF og DOA + DV som hun jo er ifol med nu (BH Leredo)


Evidence tak for lån af tråden, og held og lykke med din kåring.

Lad os endelig vide hvordan det gik.


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

Grevens Lucca http://www.brakkernygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkning
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 22:41

Såvidt jeg er orienteret så er det et krav fra DV at hvis hoppen kåres i DH så SKAL den mærkes på halsen.


MVH Janni


Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wannamus
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 23:11

Nej - det er kun DH hopper som fra føl er født til at være DV. Hvis DH hoppen ikke brændes med kronen på halsen bliver den nedklasset til DS.


For hopper som er forædler f.eks. XX hopper som min der er det frivilligt hvis hoppen har karrakter til DH.


Der er ikke ens regler for DV hopper og forædler hopper, det kan man læse på DV`s regler på deres hjemmeside.


Håber det gav lidt oplysning


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

Grevens Lucca http://www.brakkernygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - du har
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 23:24

ret - jeg har vist ikke læst ordentligt på lektien


MVH Janni



Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Achillea!
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 00:06

Nu er det jo heller ikke en DV men en Fuldblod :-)

Den er blot avlsgodkendt i DV.


Som Charlotte siger, havde den været "født" ind i forbundet havde det jo været en helt anden sag. For så er det jo rent faktisk en DV ud af Fuldblods afstamning :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 06:02

Mange tak alle sammen.


Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene


Fjordhest sælges/udlånes.


Weekendjob søges.


Opstaldning el. stald søges til leje.


Part søges til sød hoppe 165cm. stg. Evt. udlån i nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dv eller hvad
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 18:06

DV er jo ikke og har egentlig aldrig været en race. Det er et avlsforbund. derfor ville jeg personligt mærke den, da den jo så er kåret i DV og ved da udemærket godt at den ikke er DV for det er ikke en race!!


OX araberhoppe sælges

Welsh hingst udlånes


Bedækning tilbydes ved kåret welsh sec. a hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men den er jo i realiteten
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 02:58

heller ikke en dansk varmblod idet den er fuldblod?

Og den er jo også registreret i Ædle Hesteavl.

Hvis nu den var fuldblod men lavet i DV regi dvs. DV kåret fuldblodshingst og DV kåret fuldblodsmor, ja så vil jeg mene den er en DV men af 100% fuldblodsafstamning.

Men som det er lige med denne hest vil jeg sige at det er en fuldblodshoppe men kåret i DV.

Og egentligt er det vel det samme, den eneste forskel er bare brændemærket med Krone og Bølge?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider