Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Frisk sæd/frostsæd/bedækning
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 20:24

Ja, går og leger lidt med tanken om, at sætte hoppen i fol. Hun bliver 10 til næste og, og vil gerne have et føl efter hende på et tidspunkt.

Nu er jeg helt vild med Eminenz (oldenborger), men han er desværre helt ovre i det mørke jylland Så er lidt i tvivl om, hvordan hun evt. skal sættes i fol.

Hun kunne blive sendt derover og insemineret på hingstestationen med helt frisk sæd.

Insemineret hos dyrlægen "herhjemme", med kølesæd/frostsæd.

Hun har jo ikke haft føl hos mig, så det der med brunsten kan være lidt svært. Vil det derfor være nemmest at sætte hende i fol, hvis hun kommer over til jylland. Eller vil I mene, det ikke gør den store forskel?

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 20:52

Sender de ikke fersk sæd fra Eminenz?

Det mener jeg da ellers.

Mvh. Pia

www.Stutteri-Redtz.dk

Til Salg

Blue Hors Zack/Impuls (KWPN) hingsteføl

Zardin Firfod/Fanal Prydsholm hingsteåring

1 DV avlshoppe (RDH)ifolet m. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 10:08

Jo, har glemt at skrive dette.. Men det skal jo alligevel sendes til sjælland, og dette tager vel et døgns tid.. Så det er vel mere sikker, hvis hoppen bliver insemineret med det samme. Eller er det ikke den store forskel, om der går 1 min. eller 1 døgn?

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Fersk sæd
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 11:36

Man sender IKKE fersk sæd, da det har en meget begrænset holdbarhed. Man sender kølesæd, som er sæd der er behandlet så holdbarheden bliver 2-4 døgn. Fersk sæd bruges kun til direkte inseminering på stedet.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider