Tusinde tak for jeres råd. Grunden til vi vil have en hingst er at vores hoppe nu for 2. år i træk går tom, og ovenikøbet ved bedækning med to forskellige hingste.
Så nu vil vi have en hun kan gå i stod med.
Jeg valgte netop de tre, fordi det var dem jeg havde fundet lige på det tidspunkt he. nu har jeg fundet mange flere, nogle for dyrer og en jeg er meget interesseret i.
Med ham jeg har fundet nu, har jeg både nyt blod flotte forældre, køn bygning, fede gangearter, og en lækker farve. Og så et utroligt smukt hovede efter min mening.
Vil vise billeder af ham, så snart jeg har en aftale med ejer.
Synes virkelig han er lækker, og så er han ædel, så han kan forhåbentlig forædle vores danske hopper.
Hmm mine planer er at købe en unghingst, forhåbentlig få den kåret, og så lade den gå i stod med vores hopper. Og prøve at sælge føllerne, og bedækninger til fair pris.
Vi har to hopper, og har regnet sammen at bedækning for vores ene hoppe har løbet op i 8000 kr. nu samlet og vi har stadig ikke noget føl... Vi har så fået en ombedækning igen til næste år, Mennnn. Hvis begge hopper skulle ifol, så ville det jo også løbe op.
Grunden til at vi kigger i USA er at der ikke er nogle hingste der tiltaler os i DK til den pris som vi kan få dem til i USA. De er faktisk ikke engang dyrere selvom man også tager transport prisen med.
Lige u er det stadig en drøm, men jeg har kontaktet flere stutterier derovre. Og er ved at undersøge hvad det vil koste at tage den hjem.