Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

miniature hingst?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 10:39

vi står og skal finde en hingst. har især kig på tre.

fra USA. kan bare ikke bestemme mig. så derfor vil jeg have andres vurdering. hvad ville i gøre?

Rio Reds Headliners Sundace Kid. en rød to års på bare 28 inch. (ganges med 2,56= cm)

han er efter Alliance Headliner , som ikke er så kendt i DK

og har Samis Sling Shot som morfar. der er to kårede heste efter ham i DK.

den anden Rio Reds Elegants Canyon Dreamer en følle

efter Alamo Call me Elegant som er efter Call me sir som har to avlshingste efter sig i DK.

den sidste Majesty Windwalker en 1 års grå på 27 inch.

eftr Brandywine Aladdins Majesty med Little Americas Aladdin Blue som ff.

og Brewers Classic Windchime som mor.

vi er meget i tvivl om vi skal tage nyt blod til DK i form ar Windwalker. eller om vi skal tage noget kendt hjem, vi ved der kan gøre sig i DK, men der er mange andre med den tavle.

vi har kontakt med Rio Reds farm, men ikke med den hvor Windwalker kommer fra, endnu.

hvad ville i gøre?

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 10:43

En lille rettelse 1 inch = 2,54 cm.

Jeg har ikke en dyt forstand på Miniature, men en del på avl, og jeg ville tage nyt blod hjem. Jeg er så træt af at alt forædlerblod indenfor DV = Lauries Crusador.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 10:48

tak for dit råd, og din rettelse he. jeg hælder også mest til det nye blod. men har skrevet sammen med den anden avler, og de skal have en hest til Amsterdam d. 9 oktober, og der kunne den anden komme med, altså en fra deres farm.

er i stort dilemma he. og faktisk ved jeg slet ikke om vi har råd he.

0
0
Svar på denne tråd

tag over og se dem
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 11:12

Nu er blodlinier ikke alt, og der da ikke er det helt store salg i bedækninger her i danmark skal man virkelig tænke sig om.

Jeg ville ofre pengene og tage over og se hestene live, i USA er de kanon gode til manipulere med billeder.

Ellers kan du ende med at have betalt mange penge for noget der skuffer meget, du kan også være en af de heldige, det vil jeg da håbe for hvis du køber den ubeset.

Held og Lykke med købet.

Mvh Trine Hansen

Miniaturehingst til avlsbenyttelse godkendt i DMHF og BMHS

http://www.ravnemosen.dk

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 11:25

også tak for dit råd. Triehh.

jeg har kun set billeder af den ene, og de var rigtig dårligt taget, så der er ikk redigeret.

af de andre har jeg set kort video, og den var også af ringe kvalitet he.

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Behov?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 13:30

Er der overhovedet behov for nyt blod i miniatureavlen? Der står jo masser af AMHA-hingste rundt omkring som slet ikke bliver brugt i forvejen. Og endda rigtig gode hingste.

Jeg kan sagtens forholde mig til at du har lyst til dine egen hingst, men med den massive import af AMHA-hingste her til DK, skal du nok ikke regne med at kunne sælge bedækninger til fremmede hopper. Stort set alle der har bare en enkelt AMHA-hoppe har også en hingst. Og pudsigt nok passer de to altid sammen.....!

Alliance Headliner er der vist efterhånden en del afkom efter, både hoppe- og hingsteafkom.

Call Me Sir er jo pænt repræsenteret i DK, der er vist ikke meget nyt blod i det.

Den sidste kender jeg derimod ikke ret meget til, men ville ikke umiddelbart foretrække den ud fra billederne af forældrene, da jeg synes de ser lidt tunge ud.

Husk at billeder er taknemmelige, jeg ville nok ikke vælge hest ud fra film og fotos, specielt ikke hvis de er af dårlig kvalitet.

Vær også opmærksom på amerikanerne er professionelle ud til fingerspidserne mht. at klargøre heste. Jeg har oplevet folk der køber heste hjem og regner med at vinde det hele på shows, og så pludselig finder ud af hvad det i grunden kræver at holde den i rigtig show-form.

Hvorfor overhovedet tage en hjem fra USA? Der findes masser af gode mini'er i Europa. Hvis du kigger her: http://www.mhceurope.com/ og går ind under adverts er der masser af flotte AMHA'er til salg.

Jeanette Lyster www.jl-starlightminiatures.com/

Malene Nielsen http://www.5-starminiatures.dk/

og Susan & Vita Andersen http://www.marielundminiatures.dk/

har flere heste til salg, hvorfor ikke kontakte dem?

Under alle omstændigheder kan du helt sikkert få hjælp og råd vedr. blodlinier på miniforum: http://www.minihest.dk/news.php

Held og lykke med valget.

0
0
Svar på denne tråd

spændende
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 11:00

uanset hvad du beslutter dig for vil jeg ønske dig held og lykke, de lyder spændende alle tre. Jeg ville dog aldrig selv købe ubeset.. Du aner ikke hvad du får hjem..

Mvh. Pia

Vallak og 1 Ponyføl sælges

(Harry og King Kong)

AVL AF PINTOPONYER OG MINIATURE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

hvordan
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 17:20

har du valgt netop de tre hingsteføl/plage ud? Hvad går du efter? Afstamning ,størrelse eller farve ?Hvad med gangarter

Eller er det fordi de passer til netop dine hopper ?

Som Dorthe skriver så er der ikke afsætning på bedækninger i DK. Vi har alle sammen en -to eller endnu flere hingste til at stå.Mange af disse hingste har så godt som ingen bedækninger.

Men hvis det er en af de tre du vil have,ville jeg også gøre som Charlotte siger,,Den skimlede har en fin afstamning og begge forældre har været showet med gode resultater.Det største minus er helt klart dens farve.

Hvis jeg stod i din situation ville jeg købe den hest som tiltalte mig mest og ikke gå efter om der er andre med den afstamning i DK.Det er dine penge og det er dig/jer der skal se på dyret hver dag,så du får mest ud af at have en hest du kan lide fra begyndelsen og ikke en du tvivler på,om det nu også var den rigtige.

Vita

www.Marielundminiatures.dk

Cremello og palomino miniaturehingste til afbenyttelse

DSP hingst til afbenyttelse

palomino,buckskin og røde miniatureføl sælges (AMHA,DMHF og PSA)

0
0
Svar på denne tråd

Enig i meget
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 19:13

Jeg vil holde med Dorthe, Trine mf.

Der er ikke salg i bedækninger i DK hverken med AMHA hingste eller andre, og der er heller ikke salg i føl hverken rene AMHA føl eller krydsninger. Som Vita skriver, hvad er dine planer med at købe en AMHA hingst? hvis det er fordi du har nogle hopper du skal have bedækket så ville jeg nok starte med at kikke lidt omkring i Europa og evt. starte med at få hopper bedækket ved en AMHA hingst som er i Europa i forvejen. Hvis det er fordi du gerne vil have en showhest så synes jeg du skal starte med at se hvad du kan få herovre. Husk du skal betale minimum 15.000 kr. bare for at få hesten hjem, og de penge kan du ligeså godt bruge på at købe en dyrere (og forhåbentlig så også bedre ;o)) hest som allerede står i Europa.

Som Dorthe også siger så er amerikanerne mestre i både showtræning, klargøring og fotobehandling, så køb aldrig ud fra et billede, du kan blive så frygteligt skuffet.

Vi har selv to AMHA hingste, og har i år ikke haft bedækninger ud over vores egne hopper, så tro ikke at det er nogen guldgrube at være hingsteholder ;o)

Hilsner Vinni
BB Arabians & Miniatures

It's nice to be important - but it's more important to be nice.
0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 10:56

Tusinde tak for jeres råd. Grunden til vi vil have en hingst er at vores hoppe nu for 2. år i træk går tom, og ovenikøbet ved bedækning med to forskellige hingste.

Så nu vil vi have en hun kan gå i stod med.

Jeg valgte netop de tre, fordi det var dem jeg havde fundet lige på det tidspunkt he. nu har jeg fundet mange flere, nogle for dyrer og en jeg er meget interesseret i.

Med ham jeg har fundet nu, har jeg både nyt blod flotte forældre, køn bygning, fede gangearter, og en lækker farve. Og så et utroligt smukt hovede efter min mening.

Vil vise billeder af ham, så snart jeg har en aftale med ejer.

Synes virkelig han er lækker, og så er han ædel, så han kan forhåbentlig forædle vores danske hopper.

Hmm mine planer er at købe en unghingst, forhåbentlig få den kåret, og så lade den gå i stod med vores hopper. Og prøve at sælge føllerne, og bedækninger til fair pris.

Vi har to hopper, og har regnet sammen at bedækning for vores ene hoppe har løbet op i 8000 kr. nu samlet og vi har stadig ikke noget føl... Vi har så fået en ombedækning igen til næste år, Mennnn. Hvis begge hopper skulle ifol, så ville det jo også løbe op.

Grunden til at vi kigger i USA er at der ikke er nogle hingste der tiltaler os i DK til den pris som vi kan få dem til i USA. De er faktisk ikke engang dyrere selvom man også tager transport prisen med.

Lige u er det stadig en drøm, men jeg har kontaktet flere stutterier derovre. Og er ved at undersøge hvad det vil koste at tage den hjem.

0
0
Svar på denne tråd

ok ,forstået
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 09:09

vi glæder os til at se billeder af dyret/dyrene

Vita

www.Marielundminiatures.dk

Cremello og palomino miniaturehingste til afbenyttelse

DSP hingst til afbenyttelse

palomino,buckskin og røde miniatureføl sælges (AMHA,DMHF og PSA)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider