Hej!
Mit føl er pt. 6 1/2 månede gammel. Jeg har haft hende i hænder hver dag, og dette har givet bonus. Jeg har trænet at løfte hove. I starten bare det at løfte - husk at rose! - senere har jeg holdt hovene i længere tid. Og holdt igen hvis hun ville trække benet til sig - min stemme har hele tiden vist hende hvad jeg ville... dygtig.. flot... nej... og lyde som giver udtryk for hvad er rigtigt og forkert...
Hun har været fræk til tider og første besøg af smeden gik fint. 2 gang var hun ret sur når han tog hendes baghove... vi lod hende hvile op ad en masse halmballer så hun bedre kunne få ballancen og til sidst gik det fint.
Nu er der ikke problemer. Hun står simpelthen så pænt - hun skal have smed igen på tirsdag.
Min smed, Carsten, takler det hele rigtig godt. Han er kærlig, men bestemt. Han tager den tid det tager og griner til tider af de små poder... han har stor forståelse for at føllene ikke skal føle overgreb.
Held og lykke med dit føl - hvis du træner lidt så ofte som muligt, skal det nok lykkes - husk Rom blev ikke bygget på en dag
Venlig hilsen Tina.