Det er næsten det samme for DSP og DV, dog kan man vist nok stille DSP hingste direkte til hingstekåring. De behøver ikke at blive udtaget ved en forbesigtielse først.
DV:
Alle føl med kårede forældre i DV kan stille til følskue hvor føllet kan udtages til eliteskue.
Hopper kan fremstilles som 2 års i enten spring eller gangarter, igen kan de udtages til eliteskue.
Hopper kan fremstilles til kåring fra de er 3 år gamle, og udtages til eliteskue.
Hingste kan som 2½ års stilles til forbesigtielse, hvor de bedste bliver udtaget til hingstkåring i Herning.
Håber du fik svar på nogle af spørgsmålene.
Du kan også kigge på DV's og DSP' hjemmesider