Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvad kan man med en DSP og DV??
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 22:21

Hej alle (med mere forstand på DSP og DV end jeg har....)



Hvordan er det nu med kåring af DSP og DV?

Måske en eller flere venlige sjæle kunne lave en idiot sikret liste, om hvornår man skal hvad med hhv. hoppe og hingst samt DSP og DV (f.eks. hingst 2 års fremstilles ved hingstekåring, hingst 3 års aflægge køreprøve inden hingstekåring).


Jeg er kun kendt indenfor Fjordhestens verden og har derfor svært ved at gennemskue hvad andre avlsforbund gøre og det kunne jo være man fik brug for det....



Mange hilsner

Pia








Team Østerled

- skal til Nordisk Mesterskab i Kørsel


Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 DV/DSP
Forfatter: 
Dato:  07-09-2008 23:12

Det er næsten det samme for DSP og DV, dog kan man vist nok stille DSP hingste direkte til hingstekåring. De behøver ikke at blive udtaget ved en forbesigtielse først.


DV:

Alle føl med kårede forældre i DV kan stille til følskue hvor føllet kan udtages til eliteskue.


Hopper kan fremstilles som 2 års i enten spring eller gangarter, igen kan de udtages til eliteskue.


Hopper kan fremstilles til kåring fra de er 3 år gamle, og udtages til eliteskue.


Hingste kan som 2½ års stilles til forbesigtielse, hvor de bedste bliver udtaget til hingstkåring i Herning.


Håber du fik svar på nogle af spørgsmålene.

Du kan også kigge på DV's og DSP' hjemmesider


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider