Mht. pris på føllet, så kigger jeg på både føllet selv, eksteriøret, udtryk (det er selvfølgelig individuelt hvad man synes der...), gangarter og på afstamningen. Hvad er der af resultater på afstamningen i sporten og hvordan er forældrene og anerne kåret. Er der DSA deltagere, er der medaljehopper, kårede hingste osv. Har den søskende, hvordan har de så klaret sig, igen både i sporten og til kåringer. Et aspekt jeg også har med er hvor "vild" jeg er efter at få solgt. Mit hoppeføl fra i år er blevet rigtig godt og jeg har sat en pris på 65.000 på hende for hvis hun bliver solgt, så vil jeg have følelsen af at have gjort en god handel. Min 1 års plag fra sidste år (Gagarin/Loran) står til 45. 1 års'en har to storesøstre, men de er hhv. 2 og 3 og har endnu ikke været fremstillet, til gengæld er mor Bronzemedalje hoppe og halvsøster til Esteban. Hoppeføllet fra i år er på en anden hoppestamme. Den har en bror der er A-hest i dressur, en der skal debutere i middelsvær her til efteråret og en endnu en bror der går La på distriktsplan så de har bevist at de kan rides. Der er mange overvejelser på prisen - det triste marked er jo også en væsenlig faktor. Jeg hører at der er mange der ikke kan komme af med deres afkom med mindre de næsten forærer deres heste væk for ingenting. Auktionen i Hammelev viser desværre lidt niveauet i øjeblikket.