Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Pris på føl
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 23:49

Hej Alle :-)


Har planer om at sætte mit Electric hingste føl til salg. Har derfor kigget lidt på hvad der ellers er til salg, for at danne mig et overblik over hvad han skal koste. Det virker bare som priserne svinger lidt som vinden blæser - jeg synes der er meget store afvigelser i priserne og jeg har ret svært ved at se hvad der gør den ene bedre end den anden ud fra meget ens størrelse, følbedømmelse og afstamning.


Hvordan sætter i prisen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 07:57

Mht. pris på føllet, så kigger jeg på både føllet selv, eksteriøret, udtryk (det er selvfølgelig individuelt hvad man synes der...), gangarter og på afstamningen. Hvad er der af resultater på afstamningen i sporten og hvordan er forældrene og anerne kåret. Er der DSA deltagere, er der medaljehopper, kårede hingste osv. Har den søskende, hvordan har de så klaret sig, igen både i sporten og til kåringer. Et aspekt jeg også har med er hvor "vild" jeg er efter at få solgt. Mit hoppeføl fra i år er blevet rigtig godt og jeg har sat en pris på 65.000 på hende for hvis hun bliver solgt, så vil jeg have følelsen af at have gjort en god handel. Min 1 års plag fra sidste år (Gagarin/Loran) står til 45. 1 års'en har to storesøstre, men de er hhv. 2 og 3 og har endnu ikke været fremstillet, til gengæld er mor Bronzemedalje hoppe og halvsøster til Esteban. Hoppeføllet fra i år er på en anden hoppestamme. Den har en bror der er A-hest i dressur, en der skal debutere i middelsvær her til efteråret og en endnu en bror der går La på distriktsplan så de har bevist at de kan rides. Der er mange overvejelser på prisen - det triste marked er jo også en væsenlig faktor. Jeg hører at der er mange der ikke kan komme af med deres afkom med mindre de næsten forærer deres heste væk for ingenting. Auktionen i Hammelev viser desværre lidt niveauet i øjeblikket.


Venlig hilsen


Terese

Danish Design Horses


www.designhorses.dk


Sælges:

1 års hingsteplag e. Don Schufro/Romancier

1 års hoppeplag e. Gagarin/Loran

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen på føl
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 08:42

svinger rigtig meget lige nu, da markedet er gået næsten i stå.

Så de billige føl er dem der skal væk og de lidt dyrere er dem der har den pris der passer kvaliteten, og som ikke nødvendigvis skal væk (sådan er mit indtryk i hvert fald i grove træk).


Så hvad du sætter dit føl til er bla op til om den SKAL væk, eller om pris og kvalitet skal passe og du så er lidt ligeglad med om den bliver solgt lige i år...



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2009


Sælges:
Hoppe f ´08 e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Giv gerne et bud på de andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følpriser
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 11:08

til Mette - jeg er helt enig...


Mit føl fra i år har jeg netop fået solgt, men til en pris der var langt under hvad jeg havde forestillet mig, men jeg valgt at gøre det sådan, da jeg skulle af med den (der kommer et nyt føl næste år). Så har jeg valgt at sælge til en som jeg tror på kan tilbyde hende et godt hjem, som jeg vægter højt nu hvor jeg ikke selv har mulighed for at beholde hende.


Manuela - med Løgtoft's Carisma, French Floriana & Maloni's Dream Flirt

Venter Zardin Firfod føl ultimo april 2009

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider