|
|
| Nogle der vil give et bud på hingst? |
|
|
Hej med jer... Tænker allerede meget på hvad hingst jeg skal bruge til min hoppe næste år. Min hoppe er meget lavtstillet og kunne godt bruge noget mere gallop ligesom højden gerne må være større så jeg skal have en højtstiller hingst med god gang og noget højde. Det skal være springbetonet, den skal være letridelig da min hoppe er lidt tvær og meget selvstændig. Det skal heslt være lidt ædelt blod da min hoppe er til den tunge side... Hun er kåret i RDS med 7 i helhed er efter Willemoes med Rainbow efter Zalmeco som morfar..Er ikke interesseret i for meget linieavl.Helt længere ude en 3 led. Tænker selv lidt på Camarge eller Quinton. Kom gerne med foreslag så jeg kan få den helt perfekte beholderfølle!
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camarque |
|
|
Jeg stemmer for Camarque. Vi har i år fået et hoppeføl efter ham på en lidt lavstammet Andiamo-hoppe. Føllet er ædelt, smart, højstillet og særdeles godt galloperende. Hun blev nr. 2 i konkurrencen om skuets bedste springbetonede føl slået af en Heartbeat. Poul Graugaard havde enormt mange pæne ord at sige om camarque-pigen. Mvh. Anne
En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land Dansk Varmblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carmargue og Quinton |
|
|
Er to spændende hingste, der kunne være gode bud. Men vi har jo ikke set nogle føl efter Quinton endnu!! Carmargue er jeg også meget tændt på, men jeg synes også sådan en hingst som Krake Ask avler (overraskende) godt. Føllene er ædle, højtstillede og godt galoperende og så har han jo lige det dér ekstra blod, vi er nogle der sukker efter at se noget mere af i DV avlen 
Venlig Hilsen Margrethe Stald Sortebjerg V/ M. Steffensen www.stald-sortebjerg.dk 17 pakker prima tørv til strøelse sælges (lidt over en palle-fuld) Afhentnings pris: 1000 kr ialt eller 65 kr pr pakke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Carmargue er jo i mine øjne en helt igennem fantastisk hingst, og jeg har selv fået to afkom efter ham i år, som jeg er mere end almindelig tilfreds med. De er højstillet, super funktionelle i deres overlinie, rigtig god galop, masser af udtryk, alt i alt nogen super føl begge to. Den ene blev nummer to i finalen i Sdr. Hygum og reserve til eliteskuet, og den anden stillet i Tyskland, hvor hun blev præmieret. Men, han forædler ikke som du også ønsker. Quinton, er også en rigtig dejlig hingst, men du ønsker ridelighed, og så ville jeg jo nok holde mig lidt fra det franskeblod, for det er ikke kendt for stor ridelighed, så indtil vi har set afkom efter ham, har vi jo kun ham og hans stamtavle at gå efter. Desuden er det franskeblod heller ikke det mest typefaste der findes. Krake Ask, igen en rigtig dejlig hingst, som jeg selv har overvejet at bruge, men sorteret fra igen, pga. jeg ikke er til det franske, pga. ridelighed og typen ikke er det mest stabile. Men igen, de få føl jeg har set efter ham har været fine. Nu får jeg helt sikkert på puklen, for nu tillader jeg mig at sige, at jeg synes du skal kigge på et af mine egne afkom som mulighed, nemlig Escapology T. Der er kun kommet to føl efter ham i år, men begge føl er klart blevet forædlet, højtstillet, godt galoperende. Han har forbedret begge hoppe. Det ene afkom var med i hoppefinalen i Sdr. Hygum. Jeg ved hoppestammen giver ridelig afkom, og jeg har aldrig haft typemæssige problemer på mine afkom ud af hoppestammen. Ovennævnte to føl efter Carmargue er lavet på hans halvsøster og mor. Jeg venter selv føl efter ham næste år, og glæder mig rigtig meget. Jeg synes i alle fald han er et kig værd. Annette
Escapology T, til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !! Opstaldning af hoppeføl tilbydes fra vinter !! www.escapology-t.dk !! www.stutteri-taldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forædler |
|
|
Jeg har selv tænkt en del på Escapology T han giver det forældende helt sikkert, men er en lille smule i tvivl med højden, han er jo "kun" 166 cm min hoppe er jo heller ikke så høj 163 cm og vil gerne have den ender på omkring de 168 cm. Men ellers er han et rigtig godt bud som jeg helt afgjort vil tage med i min overvejelser... Hvor står han til avlsbenyttelse næste år, ved du det? Mht. Krake ask siger den hest mig absolut intet, desværre men kan godt se han har noget blod at gøre med og det er jo en stor fordel!!! Min tvivl med Quinton går på at han er ung og hvem ved om han ender som Corratus mht. fylde osv. Ikke fordi..for jeg er stor fan af Corratus men han bliver for tung til min hoppe. Corratus var også en pind da han var 3-4 år men jeg skal love for han er kommet efter det.. Dejligt med de positive ting om Camargue er der slet intet negativt?? Kom gerne med flere bud jeg tager imod med kyshånd.
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelsen |
|
|
på Escapology T ville jeg ikke være bange for. Hans mor blev som fire års også "kun" målt til 166 og hans søster til 168 som fire års, og det holder ikke idag. Jeg ved ikke hvor du bor henne i landet, men du er meget velkommen til at komme og se hans mor og søster, samt de to føl de har i år, de er i alle fald heller ikke små, selvom der er mange der mente Carmargue nok ville lave små føl pga. hans mor og mormor. Vedr. Carmargue, så har jeg ikke rigtig noget negativt og nævne, andet en mit hoppeføl er til den lidt kraftige side, som jeg skrev længere oppe, han forædler ikke. Jeg er ikke nervøs for hende, fordi hun har rigtig lange ben, og fordi jeg ikke er bange for at bruge ædelt blod på hende, når jeg skal avle på hende også Annette
Escapology T, til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !! Opstaldning af hoppeføl tilbydes fra vinter !! www.escapology-t.dk !! www.stutteri-taldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benyttelse |
|
|
Det glemte jeg at svarer på, jeg vil tro han igen står til tapning i Herning, da han jo er i ridning hos Thomas Sandgaard, og jeg regner med at det forsætter han med fremover Annette
Escapology T, til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !! Opstaldning af hoppeføl tilbydes fra vinter !! www.escapology-t.dk !! www.stutteri-taldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Annette |
|
|
Jeg bor i Korning Ved Horsens, det kunne være sjovt at se nogle afkom i "live", Men hvor holder du til? Det er jo heller ikke de 2 cm der skal afgøre om det skal være ham!!!
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herning Fedt.. |
|
|
Dejligt han ikke er længere væk!!
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Hvis du gerne vil bruge en af Jack og Kari's hingste, kunne Cosmeo også være et godt bud. Vi har i år fået Cosmeoføl på en stor og lidt tung Lagano hoppe, han er blevet rigtig ædel, meget højtstillet og har det bedste temperament. Du kan se ham på min præsentation. Det er Topclass Lacoste. Carmargue synes jeg også er en dejlig hingst, men Jack og Kari siger selv, at han skal tilføres meget ædle hopper, da føllene ellers bliver både for tunge og grove.
Mvh Jytte Stald Topclass. Hingsteplag efter Corratus/Lando sælges. Hingsteføl efter Cosmeo/Lagano Sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Jytte |
|
|
HEj Jytte... Hvor er han smuk din nye følle efter Cosmeo, jeg må sige at det tiltækker mig at tage ned til Kari og Jack, jeg syntes de virker flinke og er gode ved hopperne... og Tak for din vudering af Camargue på min hoppe, så skal de jo ikke være ham for der skal ikke mere fylde til... Mht. Coseo syntes jeg der er lidt for meget linje avl i ham. Med Cor de la Bryere i 3 led på begge sider og Cor de la Bryere i 4 led på min hoppe vil der efterhånden komme meget af hans blod i føllet og det er vel det vi skal prøve at avle lidt væk fra i DV eller hvad?? Hvis der kommer for meget af det samme blod forstærker man vel også fejlene i det blod! eller Provokere til fejl og mangler!!
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingste |
|
|
Vedr. Carmargue, så synes jeg ikke de bliver tunge, men jo de kan godt blive til den kraftige side, som du også kan se på mit hoppeføl, men tung, det er hun ikke. Cosmeo turde jeg ikke bruge, når din hoppe ikke er den største og mest modernet, du har Contender på farsiden, og det kan godt blive nogen små basset heste han ind i mellem laver. Men dejlig hingst og super blod ellers. Jeg er bosidende i Ølgod, og du er meget velkommen, så kan du både se Carmargue afkom og Escapology T´s hoppestamme. Der er også mulighed for at se et af hans afkom i Kjellerup ved Silkeborg, er jeg ret sikker på, hvis bare det bliver aftalt med Hanne inden. Annette
Escapology T, til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !! Opstaldning af hoppeføl tilbydes fra vinter !! www.escapology-t.dk !! www.stutteri-taldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krake ask |
|
|
-siger heller heller ikke mig en dyt, men hans afkom gør!!! Jeg er meget spændt på at se dem, når de bliver lidt ældre, for føllene efter ham ser altså rigtig fine ud!!
Venlig Hilsen Margrethe Stald Sortebjerg V/ M. Steffensen www.stald-sortebjerg.dk 17 pakker prima tørv til strøelse sælges (lidt over en palle-fuld) Afhentnings pris: 1000 kr ialt eller 65 kr pr pakke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingste |
|
|
Annette: Tak for dit bud, jeg vil gerne komme og kigge, hvis jeg må gemme dig lidt og så komme i foråret og se dine afkom, hvis det er okay? Cosmeo tror jeg ikke jeg vil bruge, men hvad syntes i om Casir Ask, men er det noget med at han også skal tilføjes ædle hopper? Krake Ask må jeg hellere lige tænke lidt over, men han siger mig ikke for meget men hvis han laver gode afkom kan det godt være en mulighed.. Hvad med Lambrusco Ask, kunne han være noget?? Syntes dog ikke han ser så ridelig ud??
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med |
|
|
jeg kan meget bedre lide heart beat.. synes han er dejlig har selv en willemoes hoppe der minder meget om din... i år er hun ifolet med Epinard en kåret palomino hingst efter lambrusco.. men har overvejet næste år at sætte heart beat på hende vi har en 1 års efter ham på en gammel model efter lando og den er rigtig fin ædel og meget udtryksfuld super smuk ligner sin far meget... ellers vil jeg nok tage lacasir ask han har et dejligt sind... forelskede mig i ham da jeg hjalp til ved 30 dages testen det år... han vandt den test over carmargue... ved lacasir synes jeg man får det gode fra begge hingste (casir og lambrusco)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lacasir. |
|
|
Ja Lacasir var også et udemærket bud, han skal helt sikkert også på listen, jeg er lidt i tvivl om Heartbeat, syntes jeg har hørt at han har meget temperament, men det kan godt være det ikke passer??
Mvh Sabine Folkmann "Allways look at the bright side off life" Forhandler af BILLIGT hvidløgsgranulat 2 kg for 110 kr koldpresset olie og energy oil. Forhandler af Regulator Complete. KLIPNING AF HEST OG PONY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|