Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Resident afkom
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 21:22

Er der nogen herinde der har rideheste efter Resident? Hvordan er deres temperement? Der er jo nogle der siger han avler varme heste, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres oplevelser er med hans afkom.

Jeg har selv en ret dejlig ung hoppe med ham som morfar. Hun er meget energisk og finder på de særeste ting under ridningen når hun keder sig eller hvis det bliver for svært. Under indlæring af bagpartsvendinger har hun nu både lært sig selv passage og noget der ligner spansk skridt - meget underholdende for dem der kigger på, men lidt af en udfordring for den der prøver at lære den unge dame noget

0
0
Svar på denne tråd

Resident
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 19:17

Jeg havde en vallak som også havde Resident som morfar - mener jeg og han var ABSOLUT rolig, lavede aldrig noget galt.

Om det var oldenborgeren i ham der fik ham ned i gear, ved jeg ikke.

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2008 09:51

Havde for år tilbage en vallak efter Resident med Diamond som morfar.

Det var en særdeles energisk og arbejdsvillig hest, med masser af udstråling.

Blev desværre nødt til at sælge ham p.g.a. skilsmisse for en del år siden, hvor jeg valgte kun at have mine pinto´er

Rigtige ryttere rider pinto.

Broget DV føl sælges.

Pintostutteri Vesterlund

Kåret pintohingst står til rådighed.

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle ridehest
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 15:22

Min gamle ridehest Rafeal var efter Resident med Luxemburg som morfar. Han var bestemt ikke en varm hest, men rolig, og måske mere doven end vågen

Mvh Dorte

Stor-Smuk - DV vallak efter Willemoes/A-Dur sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Resident
Forfatter: 
Dato:  26-08-2008 21:16

Min veninde har en vallak efter Resident, og han er absolut en drømmehest: godmodig bamse i stalden og på tur, og på dressurbanen er han 110% klar til at arbejde hele tiden.

Meget fremadgående, nogen gange lidt for meget. Altid i godt humør.

Har startet Intermediare til landsstævner, og ville være kommet længere, hvis det ikke lige var fordi han hele tiden bliver småskadet! Er meget ømfindtlig

Kan alle øvelserne til Grand Prix

Dejlig dejlig hest

Han er 15 år nu, men som unghest var han lidt af en mundfuld!

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

morfar
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 07:32

Jeg har også en 4 års hoppe med resident til morfar. Den er absolut også rolig og har det dejligste temperament

Lækkert pintohoppeføl til salg efter DH hoppe. forventet stg 165 cm. Flere heste og ponyer til salg, se på præsentation

Bedækning tilbydes ved kåret welsh sec. a hingst.

0
0
Svar på denne tråd

Hingst
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 11:38

Jeg har en bekendt som har en Resident-hoppe efter fuldblodsmor. Hoppen selv er lidt den gamle type, kortbenet og lidt lang, uden de helt store bevægelser og meget spooky. Hun er desuden blevet mindre end sin mor og er endt på ca 158.

Ejer har i år fået et føl efter Støvrings Clever, som ser ud til (har ikke set den længe) at have arvet sin mors lidt lange lænd, middel gang og så er den lille... Det er dog også hoppens første føl. Næste år overvejer ejer at ifole den igen - jeg har foreslået Landtinus - hvad siger I?

Undskyld tråden bliver 'lånt', men indlægget indeholder jo så også en beskrivelse af Resident-afkom som efterspurgt...

mvh Sisse

Skimlet hoppeføl Corratus x Fuldblod sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 12:58

For 8 år siden, fik jeg et Resident afkom i konfirmationsgave. Det viste sig hurtigt at jeg ikke havde erfaring til denne hest. Så vi fik hende byttet til en anden DV.

At jeg ikke var erfaren nok gør jo ikke hesten anderledes. Varm lidt tror jeg, men ellers var hun det sødeste væsen fra jorden af.

Hun havde fuldblod mor, og var omkring 160.

Equito´s Remona hed hun.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.123hjemmeside.dk/staldl

0
0
Svar på denne tråd

3463248610
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 20:54

ja jeg r så heldig at have en prinsesse efter resident / saskibard II hun er 15 år gammel nu...

hun fik et dejligt føl i sommeren 07 efter Cajus.

0
0
Svar på denne tråd

346873463
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 20:55

og glemt lige at tilføje at hun har det mest fantastiske temperement....

0
0
Svar på denne tråd

Vores avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  27-08-2008 21:49

er efter Resident. Hun er dog ikke redet noget særligt, da hun med sine 15 år har fået 11 føl, og venter et igen til næste år. Men hun er en dejlig hoppe der præger sine afkom med et godt temperament.

;-) Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider