Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vil ik bedækkes?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 16:26

Hejsa.

Jeg er total i vildrede,da min hoppe er ved hingst og viser alle tegn på brunst,men vil ik bedækkes.Nogen som har prøvet det eller ved hvorfor,hun burde være klar i sin brunst nemlig.Mon damen bare er kræsen

INGEN KENDER DAGEN FØR DEN ER FORBI...

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 16:32

....måske er hun bange for hingsten!

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 16:46

Virker ik som om hun er bange for ham.

0
0
Svar på denne tråd

Slut for i år
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 17:18

Jeg vil tro at det er tegn på at hendes brunster er ved at være slut for i år, så de er blevet af ringere kvalitet/styrke.

Men ellers er der en del maiden-hopper som faktisk er bange for hingsten, når han forsøger at sætte op på dem.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 18:23

Havde samme problem som dig, da min hoppe var ved hingst for nogle år siden.

Hun kom til hingsten i maj månede. Da hun hilste på hingsten første gang viste hun tydelig brunst.

De gik så sammen i nogle dage under opsyn, men der skete intet. Hver gang hingsten prøvede, slog min hest fra.

Vi kontaktede dyrlægen, som scannede min hoppe, og det viste sig, at hun ikke var i brunst alligevel. Vi prøvede med p-piller og hormonsprøjter men intet hjalp. Hesten dannede ingen modne æg. Så vi måtte desværre stoppe.

Sascha, Sani Cheval og Halimah ox

0
0
Svar på denne tråd

desværre, ja
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 19:36

Har haft præcis samme problem med min hoppe - både i år og sidste år. Hun viser masser af brunst, men VIL IKKE bedækkes. Vi har prøvet forskellige hormonkure m.m. men intet hjælper. Enten er hun færdig som "gårdsanger" (blev 19 i år) eller også er det måske en cyste, der giver anledning til disse adfærdsændringer. Nogen der kender til, hvor megen ravage cyster kan give anledning til...?

Sidste år havde hun føl ved siden og var ved en hingst, hun ikke kendte. I år valgte jeg at prøve en "kendt" hingst, men det gjorde ingen forskel, så jeg hælder mest til en eller anden form for hormonforstyrrelse, som altså åbenbart ikke lige kan rettes op.

HØJDALGAARDS ARCHILLES

Kåret Frederiksborghingst

Sælges:

- HØJDALGAARDS ATTILA, født 2003

- HØJDALGAARDS REMUS, født 2007

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  21-08-2008 19:57

Jeg har snakket med dyrlægen og besluttet at tage hende hjem og få hende scannet for at se at alt er som det skal være.Hun fik føl for et par år siden,så ikke første gang.Dog gik hun tom i år og var falsk drægtig,så måske det som også spiller ind,nu bliver hun hvert fald scannet,så vi er helt på den sikre side :)

0
0
Svar på denne tråd

også min
Forfatter: 
Dato:  23-08-2008 17:53

Min Ninja vil heller ikke bedækkes, hvis ikke hun er sprøjtet i brunst.

Hun gik engang et helt år med en hingst uden der kom noget ud af det. Men ligeså snart hun har fået sprøjten er der ingen problemer????

rødbroget hingsteføl efter Ammadoor dsp 130 sælges

rød hoppeføl med blis efter dsp mor og palomino Klepholms guldfax sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider