Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Afstamning på welsh Cob
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 20:59

Hej Alle Welsh folk.

Jeg er hved at erhverve mig en Welch Cob sec. D. og mit spørgsmål er om hans afstamning gør at han skal forblive hingst og bruges i Welsh avlen eller ej.

F. Tyngwndwn Daniel

FF: Nebo Daniel

Mor: Erw-Wastad Rhian

MF: Nebo Bouncer

Håber der er nogen som vil hjælpe mig, da jeg er helt ny i denne verden.

MVH

Christina

0
0
Svar på denne tråd

På hans afstamning
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:07

Ja så burde han kunne klare sig som hingst.

Men det kommer jo meget an på hvordan han ser ud og hvordan han går på sine ben. Han kan jo sagtens været blevet en af de knap så heldige udfald.

Har du billeder af ham?

Mvh Lene, nu med springhest.

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 10:37

Nu kan jeg jo næsten regne ud, hvilken hingst, der er tale om. Det er en sec. C-hingst, som er gået over mål og dermed formentlig bliver en lille sec. D....

Spørgsmålet er, hvordan du vil bruge den i avlen? Planlægger du at lave et lille stutteri med sec. C og vil bruge ham til små hopper? Eller er din plan at avle sec. D?

Da han kåringsmæssigt kommer til at være en sec. D, skal han virkelig være god for at opnå en fornuftig kåringsgrad, da han jo bliver en lille en i forhold til hingste på omkring 150 cm. i stang. Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men du bliver nødt til at se på ponyen....Når han er 3-4 år, er han så rigtig rigtig god?

De fleste welsh-stutterier har egen hingst, og der er faktisk mange hingste i DK, så du skal ikke forvente at få ret mange hopper - hvis overhovedet nogen - udefra.

De billeder jeg har set af hingsten, viser en rigtig køn pony ;-) Jeg håber, vi snart kan byde dig velkommen i welsh-verdenen!!

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

Sec. C / D
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 20:34

Hej Christina

På afstamningen at dømme, må det være Erw-wastad Daniel du er ved at købe?? En rigtig skøn 2 års hingst, der som Britt skriver, er registreret som sec. C, men gået over mål og derfor i stedet er D'er.

Men det er nu ikke nødvendigvis til ulempe for Daniel. Han er avlet på C'er mor og med D'er far, og kan derfor sagtens ende på 145 cm. eller der omkring. Han er vist allerede omkring de 140 cm. Og hvis typen, eksteriøret og bevægelserne er der, er en cob hingst ikke "for lille" hvis den er omkring 145.

Daniel er en skøn og meget racetypisk hingst der bevæger sig rigtig godt. Hans mor er da også to gange Royal Welsh-vinder og faren blev bedste D'er unghingst (4-7 år) på RW sidste år. Både farfar og morfar er legendariske Nebo-hingste, så på papiret er Daniel bestemt værd at få bedømt ved en kåring.

Men én ting er gode papirer og kåringer der falder ud som man drømmer om. Som Britt også skriver, må selv de bedste welsh hingste ofte lide den tort, at meget få hoppeejere opsøger dem, da mange synes det er nemmere med egen hingst.

Men hvis du synes om ham, så "go for it". Skulle det vise sig at han ikke har kvalitet til en kåring, vil han uden tvivl blive en meget iøjenfaldende ridepony med både gang og udstråling.

Venlig hilsen

Laila Larsen

Stutteri Aberlour

Welsh Ponyer af Cob Type sec. C

www.aberlour.info

Til salg: Palomino welsh hoppe 3 år, brun welsh vallak 3 år, brun welsh hingsteplag 1 år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider