Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Eksteriørkåring til oktober eller vente?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:54

Hej.

Min 3 års hoppe skulle have været til sadelkåring i år, men desværre kom hun ud for en meget alvorlig boxskade 1.maj, så hun kunne selvfølgelig ikke komme med.

Hun er næsten rengående nu og har lige været ved dyrlægen, der snart mente, at hun kunne komme lidt i gang, så jeg har derfor overvejet at melde hende til kåring d 4 okt i Vallensbæk.

Jeg er dog meget i tvivl, om jeg skal vente til næste år og så stille hende med (7 9 13 ) føl ved siden.

På en måde er det måske bedst at vente 1 år, men ved jo heller ikke hvordan hun kommer til at se ud med føl ved siden.

Efter sin skade er hun lidt hævet i seneskeden i hasen. Vil det være en go´ idé at få en dyrlægeerklæring med på det, da det nok aldrig går væk?

Summa summarum: Kåring i år eller næste år (fordele/ulemper)?

3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd

Back on track
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 22:03

Hej

Jeg har ingen råd omkring kåringen, men jeg vil bare sige at jeg har set mirakler med back on track på en pip has så stor som en knyttet næve. Den forsvandt fuldstændig på få dage...

De laver sådan en speciel "gamache" eller hasebind kan man vel kalde det. Lige til at sætte på.

Det var måske en idé

Held og lykke med kåringen.

- Camilla
0
0
Svar på denne tråd

giv hende tid...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 22:40

er mit råd. Tror ikke du får det ud af det som du ønsker, med en hoppe der ikke er helt på toppen. Giv hende et år, og lad hende få føllet, så har hesten fået tid til at restituere sig, og du får fremvist en hoppe, der præsenterer sig bedre.

Men forstår dig godt Laura, det er mega surt ikke at kunne komme i "byen" og vise skønheden frem ;)

Knus fra Mette

0
0
Svar på denne tråd

Kåring først
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 04:53

Mit råd vil altid være at få kåret hoppen inden den skal fole, det er så ærgeligt hvis man får føllet og hoppen så dør inden man kan så den kåret. Man han altid få kåret om, når hoppen er på toppen igen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

i samme situation
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 09:09

Sidste år stod jeg i samme situation som dig. Min hoppe var tilmeldt sadelkåring men rullede sig kort forinden i en sten og fik sår på ryggen så hun ikke kunne bære sadel. Da hun var i folet meldte vi om til sen kåringen. 14dage før sen kåringen sparkede hun benet igennem staldvinduet. Hun fik synelige sår og hævet ben, men var rent gående. Til kåringen kunne de jo se sårene og at det var deraf hun var lidt tyk i benet. Hun blev kåret bedre end sin mor og hendes søstre så det var okay. Er glad over vi tog hende afsted for vi var meget i tvivl . Vi tænker at lave rideprøve på hende næste år hvor hun står uden føl. Desuden var hun meget pænere sidste år end nu hvor hun er deform efter fødslen.

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 10:23

Jeg ville som Charlotte også vælge kåring først, og så i dette tilfælde medbringe en dyrlæge erklæring (som det vist efter sigende er bedst først at aflevere til dommerne når man står med hoppen foran dem).

Det vil som sagt være rigtig ærgeligt hvis hoppen af en eller anden grund gik hen og døde efter folingen og før en kåring.

Og så kan I jo altid vælge evt at omkåre hende samt evt stille til en form for rideprøve

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09

Sælges:
Hoppe f ´08 e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Zenta

Giv gerne et bud på de andre

0
0
Svar på denne tråd

Til kåring
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 11:01

Hej Laura.....

Skægt vi mødte oppe hos falk Rønne igår, det var mig som havde tid kl. 11 efter dig. Jeg ville også anbefalde dig at stille den til kåring, i år, hvis der er føl i maven. Og jeg har også haft stor succes me back on track.

Jeg skal selv til kåring med min hoppe til okt. så jeg håber vi ses, og forresten lækker hoppe du har dig, har selv en hingstebasse efter loudini

M

MVH JEANNE

se også min hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/Jeanne-adamsen

Citat. "Smuk skal den være, dressurhesten, smuk, ædel og fuld af musik..."

0
0
Svar på denne tråd

ville også kåre i år
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 11:15

Hej

Jeg ville også stille hende til eksteriørkåring i år med en dyrlægeerklæring på hasen ( ja ikke sat fast på benet altså - haha). Hendes R kan hun så "få" næste år ved at gå en egnethedstest i efteråret. Her får hun jo også lidt gratis point,da hun har opfostret føl i det år.

Jeg kan også helt klart anbefale en hase-bandage med back-on-track-system eller tilsvarende.Det fremmer helingen af skadet væv og holder det varmt og smidigt.

hilsner

Sussie

stutteri Følholm

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak for alle jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 14:11

Jeg hælder nok lidt til at kåre hende i år, for det ville være super ærgeligt, hvis det værst tænkelige skulle ske, at hun døde under folingen og så føllet ikke kunne få DV brand.

Jeg må hellere ringe til dyrlægen og få ham til at lave en erklæring, hvis det er...

Problemet er måske bare, at hun mangler at få opbygget nogle muskler og nok ikke kan nå det inden kåringen i oktober, men omvendt har hun jo nok heller ikke nogen næste år med føl ved siden...

Jeg har haft brugt hase gamaschen fra brack on track meget og kunne mærke, at hun er helt varm, når jeg tager den af, så et eller andet må den gøre, men desværre er hævelsen ikke blevet mindre af den grund.

Hun går pt på døgnfold og synes faktisk, at det har hjulpet lidt på hævelsen, selvom den desværre nok aldrig forsvinder helt.

Jeanne: Sjovt, at det var dig, der havde tid hos F-R efter mig. Gik det godt med din hest?

3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd

Ja det var god nyheder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 16:02

Ja det var lidt sjovt

Ja han erklaret den fuldstændig ren gånende, og jeg skulle bare komme igang med ridning af hende, men hun mangler desværre også lidt muskler. Så jeg håber hun bliver klar til 4 okt.

MVH JEANNE

se også min hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/Jeanne-adamsen

Citat. "Smuk skal den være, dressurhesten, smuk, ædel og fuld af musik..."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider