Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Gæt en farve
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 21:22

Netop hjemkommet fra 10 dages dejlig ferie, se jeg mit skønne Welsh hingste føl igen.

Han er nu begyndt at tabe følpelsen og jeg har ikke før set noget lignende. De brune føl jeg tidligere har haft har blot skiftet en nuance, men det her er jo helt anderledes. Og sørme ikke om han ikke også har et stort hvidt aftegn på maven og flere rimeligt store hvide plette langt op af baglårene. Her er helt tydeligt et sabrinogen på spil jeg slet ikke havde set mens han kun havde følpels

Er der nogen der har sådan et farveskifte før, der tør gætte på hans kommende farve?

Mor er brun og far er palomino.


Sådan så han ud før han begyndte at fælde:


Sådan ser han ud nu:



Nogle gode bud?


Mange hilsner

Lene




Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh A, B og PartBreed.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 21:46

...syns han ser ud til at blive sortbrun eller måske enda meget mørk dun/bickskin.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 22:42

Sikke et kønt syn at komme hjem til Lene;)


Synes nu han er fin:) Som altid...



Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,

men alle gør deres bedste.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det har jeg... ;o)
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 10:26

... altså set sådan et farveskift før...


For min Noblesse havde næsten samme farve som dit hingsteføl i starten, og er ved at skifte nøjagtig lige som din. Men da hun er meget lysbrun ved mule, flanke, øjne mm. - er jeg ret sikker på at hun bliver meget mørk buckskin fremfor brun. Hun har palomino mor og mørkbrun far.

Jeg tror hun kommer til at minde meget om hende her, som jeg desværre mistede sidste år - hun var mørk buckskin:





VH Jannie




Horze Slagelse

Åbner ultimo september 2008


Hold øje på www.horze.dk under Horze-Butikker!

og tilmeld dig nyhedsbrevet, så får du direkte besked...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farveskift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 10:50

Det største farveskift jeg har oplevet var ham her for 3 år siden, fra lysebrun(?) til leverrød.


Men dit føl, Lene, er jeg ikke sikker på, ikke bare er "skaldet, dvs. ikke har fået dækhår endnu selvom han har smidt følpelsen. Det ses ofte i hovedet, hvor folk tror at deres føl bliver meget mørkt.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvordan ved man
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 15:54

hvordan ved man om hesten er sort eller leverrød?


der står en hest samme sted som mine og hende der har den holder stædigt på at den er sort, men den har et rødligt skær i både pels, man og hale.


er der en/flere bestemt(e) ting der afgør om hesten er sort el. leverrød?


Det var godt nok et enormt farveskift den kom med der Charlotte.


Havde han mørke hår i manen som føl eller var hans man helt rød?


Mit føl er rødt nu, men har

tabt følpelsen og ikke fået dækhår endnu. Hans man er rød og hans hale er også, men han er meget mørk under.

Hilsen Lia



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 16:03

...en sort hest har sorte piber/kronrande og en leverrød har mørkrøde piber/kronrande.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørkebrun man
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 16:05

Han havde mørkebrun man/ål/midtstol, hvis ikke det var fordi halen var lys ved fødslen, så ville jeg have sagt at manen var sort. Det der hurtigt undrede mig var at han ikke var sort i kronranden som brune føl oftest er.


Da han havde skiftet farve, var det jeg lagde mest mærke til at han havde et gyldent skær på koderne. Men der har været mange meninger undervejs om hans endelige farve.


Jeg synes at mange sorte heste får et rødligt skær om sommeren.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 123odin
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 22:14


Odin som helt lille, rød - ingen tvivl. hvide ben og rød man


Bedækning ved en sodrød Hackney hingst tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 glemte lidt mere
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 22:39


odin lidt senere, med lyse ben


og endnu lidt senere, med sorte ben. ikke brune - sorte.



nu




relativ lys man/hale pga. minimal sabino, som kan lysne langhår hvis det optræder i minimal form, lidt mærkeligt.


ikke rød mere, sorte, hvide ,gule og røde hår i man og hale.

ingen sorte ben, og heller ikke sort langhår, dvs ikke tryllet til brun.

blot brun, chokoladebrun.

rødere i vinterpels og meget mørkere nu, hvis der er interesse tager jeg et billede i morgen.



odins far, rød med mørkgen (som gør at han synes sort) og sabino.















Bedækning ved en sodrød Hackney hingst tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bud er
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 08:38

at dit føl vil ende op med at blive brun, måske rødbrun med

sokker.


Jeg følger interesseret med på sidelinien i denne tråd, for min brune ifolede frederhoppe Celines mor er registreret som sort (jeg syntes nu den ser ud som om den er meget mørk brun) og palomino far. Celines morfar er rød, og vi har ifolet hende med palominohingst så til næste år vil det jo blive meget spændende at se hvad der kommer ud af det.


Nogen af jer dygtige genfolk der har et bud på procenterne i den kombination


Jette K


Smider lige et billede af Celine ind












"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 kimmo...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 23:32

jeg er helt vild med den farve den hingst har du har brugt til din pony, hvilken race er den? hvor stor er den? hvad hedder den? er det en kåret ponyhingst?


hilsen lia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jette K
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 14:07

Hejsa


Hvem har I brugt i år ?



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 08/09


Sælges:
Hoppe f ´08 e. Michellino/Romancier

Hoppe f ´08 e. First Dance/Lauries Crusador xx

Romeo

Zenta

Giv gerne et bud på de andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 08:25

Vi har brugt Valentin til Celine - så det bliver jo lidt spændende at se hvad der kan komme ud af det. Han er jo lidt et "ubeskrevet blad".


Hilsen Jette












"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 en farveskifter mere
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 00:58

Hej Lia, hingsten på billedet er en hackneyhingst på 127cm, du kan se flere billeder på min præsentation.




den lille ny af samme kombination som den ovenfor, født brun skifter også farve nu.



mørkfaktor STY genet giver en "ål" på føllet. selvom Santano ser sort ud er han rød. rødfødt og avler rødt, det er stygenet der gør at han ser sort ud. Føl med STY har striber på bla.a.lårene. sabinogenet er ansvarligt for de uregelmæsige hvide aftegn, men ændrer mig bekendt ikke på farven.

hvis jeg skal gætte på en farve på føllet i toppen, så bliver den sortbrun.

vh-sine



Bedækning ved en sodrød Hackney hingst tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:32

Nu er der gået en uge og mit pragtfulde føl skifter hurtigt farve. Har er ikke "skaldet" der hvor han er sort - det er pels omend meget kort. Men nu bliver det sorte iblandet lys brun/gylden, jeg er godt nok spændt på at se hvordan han ender - totalt smart er han :-)




Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh A, B og PartBreed.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skaldet
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:38

Når jeg skriver "skaldet", så mener jeg ikke ren hud, men hesten har 2 lag pels underuld og dækhår. Han mangler på nuværende tidspunkt dækhårene.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 TÆnk det
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:45

anede jeg ikke :-)

OG jeg der ellers avler trimmehunde, jeg kender jo alt til underuld og pels, jeg havde blot aldrig tænkt tanken at det samme ville forekomme på en hest :-)


Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh A, B og PartBreed.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 kimmo...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 00:30

det er sjovt... mit røde føl fra i år, ser efterhånden ligesådan ud som din i farven/farverne.


endnu sjovere: han har også et blåt øje, eller rettere, det er kun halvdelen af det ene øje der er blåt.


Er spændt på hvilken farve han bliver. nu havde jeg ellers lige vænnet mig til at han var rød *S*.


hilsen lia

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider