Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 15:41

andre, der lige som mig har hopper der stadig ikke er i fol?

Min hoppe er undersøgt på kryds og på tværs af dyrlægen og det eneste, der er 'galt' med hende er, at hun ikke er i fol...

Nogen forslag?

hm, fjerde gang er lykkens gang...

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

også her.
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 16:08

Jeg har 2 hopper i år, den ene med føl ved siden den anden uden. De fik begge føl sidst år, men hende uden ville ingenting sidste år. I år har de henholdvis løbet om 2 og 3 gange. Hende med føl har jeg nu opgivet, da hun blev scannet i hendes sidste brunst, og der ingen æg var på 5 dagen, det æg der havde været var gået på dag 2-3. så hun er nu hjemme efter 4 forsøg. Den anden blev så heldigvis scannet ifol, så har lidt held. Men træls den anden ikke ville.

Kan ikke give nogen råd desværre, hvis du har tjekket alt. Men held og lykke skal du have

Mvh Karina B. Kristiansen

Det er sjovt at tage fjordhestene seriøst

0
0
Svar på denne tråd

buuh...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 16:16

ja, Frida står også med føl ved siden - nu vil hingsteholder prøve med råsæd - hun kan nå to gange endnu og de får lov at prøve så længe sæsonen varer. Men ØV, hvor er det dog nedslående at få beskeden om at hun ikke er i fol og jeg synes måske nok efterhånden, at det begynder at blive lidt presset.

Hvor er det dog frustrerende, når der ikke er noget man kan gøre.

(tak for de krydsede fingre!)

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Har også
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 16:17

haft min afsted igen, efter scannet drægtig på 17 dagen og ingen brunsttegn. For en sikkerheds skyld scannede vi inden 70 dage/ 2. rate, og der var hun tom. Hurtigt afsted igen, sprøjtet i brunst. Kom i brunst 4 dag og insimineret 2x og skyllet og efterbehandlet denne gang. Nu er hun hjemme igen og jeg krydser fingre - igen....

Men det er bare træls når det ikke går som VI ønsker det. Held og lykke med projektet

Marianne Frandsen
MACAL
* Smuk dressur hingsteføl `08 efter Bøgegårdens Laurino/Pari sælges
www.horse.dk/dk/search/horse/ horse.asp?HorseID=20458 ...
0
0
Svar på denne tråd

Min løb også om...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 23:53

Jeg havde fået fingre i 2 strå Godsend frost sæd, men vi nåede hende desværre ikke i følbrunsten, så hun blev sprøjtet i brunst.

Så stillede hun sig med et blod æg , som vi så fulgte 3 x døgnet. Pludselig kom der et "godt" æg i modsatte side, som faltisk passede med hendes naturlige 30-dages brunst. Den fulgte vi så selvfølgelig i stedet og ins. på det.

Desværre var hun tom her på 16. dagen, men stod med et æg på 4,3.

Hvad er så lige plan B ? Hmm. ? Det skulle ligesom gå lidt stærkt.

Jeg turde ikke prøve igen med frost, så valget faldt (igen) på Crelido, og efter 1 x sæd var ægget gået. Og nu venter vi så igen . Det er næsten ikke til at holde ud !

Hanne

Vi bidrager med fuldblod i DV-avlen:

Crelido føl sælges !

0
0
Svar på denne tråd

nej - ...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 06:17

Min Chance blev "ramt" i første forsøg - lligesom de forgangne 3 år.

Dejlig

Dejó *Kilinga*

www.meravigliosacreatura.dk

Welsh sec. B hingsteplag f. '07 sælges - Hingsteemne.

Welsh sec. A palomino hingsteføl sælges, - Hingsteemne.

Bedækning: Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

bøvlet i år
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 12:41

Jeg har ligeledes bøvlet en del med hopperne i år.

Min 4 års lånehoppe kom endelig ifol ved 3. forsøg.

Min 10 års hannoveranerhoppe gik i stå efter 2. forsøg og måtte på hormonkur, men blev så heldigvis drægtig i 3. forsøg.

Min gamle hoppe, som fik sit 10. føl ret sent sidste år sprang over sidste år for at rykke hende frem i år, men kom slet ikke igang og nu er vi ved 2. forsøg og ligeså langt henne som forrige år.... så vi håber hun kan scannes ifol den 2. august, ellers bliver det skisme meget sent

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 19:18

Har p.t 4 i fol og mangler kun den sidste, hun er dog også ude i fjerde forsøg, hun fejler heller intet, blev dog skyllet og fik atibiotika og livmodersammentrækkende .

Hun står konsekvent med to fine æg og der skulle ikke være noget i vejen for hun skulle blive i fol.

Denne gang valgte vi at give perlotex behandling i 10 dage, så håber på gevinst. Er hun ikke i fol, stopper vi og prøver igen næste år. Men møg træls , når det er en super hoppe ,med gode papire.

Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

0
0
Svar på denne tråd

øv bøv
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 19:36

Ja, det er altså noget øv... Jeg håber selvfølgelig stadig på gevinst, men er begyndt at tænke i alternativer, hvis nu hun ikke bliver drægtig.

Jeg havde egentlig planer om at bruge Grafenstolz i 2010 (frostsæd), men tør ikke rigtig, når hun nu driller i år - ville I tage chancen?

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Biopsi
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 19:42

Et godt råd til alle jer hvis hopper driller. Hvis ikke de bliver drægtige, så få taget svaberprøve alternativt en biopsi her sidst i august/først i september, så hoppen kan blive behandlet inden vinter. På den måde er hoppen i tip-top form inden den nye bedækningssæson begynder.

Vi har 6 udaf 6 hopper drægtige, de 4 i første forsøg og de 2 sidste i andet forsøg.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider