Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Højde DV-føl
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 20:41

Se, nu ærger det mig, at jeg ikke noterede højden ned, sidst jeg fik føl og har lidt at sammenligne med, efterhånden som min lille Don Diego-pige, fra 17. maj i år, vokser.


Er der nogen af jer, der måler jeres føl og vil dele højder og (forventede) slutmål med mig??


Jeg ved godt, at man selvfølgelig ikke kan sammenligne helt - men det må trods alt give et lille fingerpeg ;-)



Mvh

Line


4 års DV-hoppe sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/203666/1/


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 følhøjder
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 21:02

Jeg skriver lidt ned på mine føl, og de følges faktisk meget godt ad.


Jeg har 5 hopper mellem 3 måneder og 4 år.

Som 1 måned gammel er de ca. 115 cm., mit hingsteføl fra i år er dog 121.

3 måneder gamle ligger de på 130 og som åringer har de tre ligget på 150.

De to der er blevet 3 år gamle er målt til henholdsvis 167 og 168 til kåring.



MVH Nanna ;-)

Stald Teglvang

Til SALG:

Afkom efter Willemoes og Blejsbjergs Cooper


0
0
Svar på denne tråd
 
 Højde på føl
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 22:03

Mit føl er idag 2½ mdr. gammel, jeg har lige målt ham til at være 130 cm men han er også utrolig langbenet. Jeg tror han bliver omkring 170 cm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højde..
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 11:59

Min knægt fra den 18 maj var 94 cm ved fødslen,og er idag 2 måneder gammel og 120 cm.

Han er nu lige så stor som sin mor,da hun var 3 måneder,så jeg er lidt spændt på at se hvor stor han bliver,men jeg regner med omkring 170 cm.



Opstaldning til hoppe med føl på sjælland søges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 følhøjde
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 13:47

Mit føl er fra d. 6 maj og som skrevet 130 cm nu, han var 106 cm da han blev født, tror i så han bliver kæmpe? Har ikke haft føl før, så heller ikke noget at sammenligne med. Hans mor er 169 cm og faren er 168 cm Hvad vil i gætte på han bliver?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min egen..
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 15:01

er født den 17. maj og er 121 cm pt. Det andet føl vi har gående er 123 cm og 4 måneder gammel. Begge skulle gerne ende et sted midt eller sidst i 1.60'erne, så det passer nok meget godt.


Hende jeg har, ligger som 4 års på ca. 1.60 og hun var på dette tidspunkt omkring 1.17. Føllet fra i år skulle gerne blive lidt større.



Mvh

Line


4 års DV-hoppe sælges


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 min santiago
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 15:28

måler idag 127 han er 3mdr og en uge, målte kun 95 ved fødslen.

Hans mor og far er begge 167 så håber han bliver der omkring.



0
0
Svar på denne tråd
 
 føl højde
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 16:18

Jeg har heller ikke så meget at sammenligne med. Men mit hoppeføl fra i år var 105 da hun blev født og nu, 1½ md. gammel er hun godt 120 cm. Hendes storebror var lidt mindre, og han er idag (som 5 års) 174 cm.. Så tror godt følle kan gå hen og blive sin mors størrelse (178 cm).


Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor, La Belle og

hendes skønne hoppeføl e. Volstrups Casillas

Hjemmekåring (DV) arrangeres ved Aalborg. Omkring sept./okt.

Kontakt mig for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 21:04

Vores 2 1-års plage har vi nogenlunde målt på.


Cuxhaven født 27 maj 07 målte ved fødslen ca 102.


3 mdr. 125

5 mdr. 135

9 mdr. 146


Og målt i går: 154,5. Jeg forventer han bliver et sted ml. 170 og 175.


Den anden London Ace, har været mindre hele vejen igennem med lige et par cm. og er født ti dage tidligere. Han måler nu 150, og forventes at blive mellem 165-168. Men det er ren spekulation


Min Quebec målte 110 ved fødslen, 158 som 1-års, 168 som 2-års, 173 som 3 års, og 176 som 4-års.


Jeg tror Charlotte GC skrev engang at et godt tip var at hvis de målte ca 125 som 3 måneders skulle de nok blive store nok? Er det rigtigt Charlotte? Ellers må du lige komme med den rigtige


Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur


0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelse
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 21:07

Ja, de fleste af mine føl har målt 125 +/- som 3 mdr. Dem der har været noget større dvs. 130+ er alle blevet omkring 175 som færdigudvoksede.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 højder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 09:13

jeg har lavet skema for 2 af mine gennem hele deres opvækst her: www.stutteri-high.webbyen.dk/


Det er High-Line & High Hope...


High-Line var 95 ved fødsel, 125 som 3 mdr. og ca 167 nu som 4 års...


High Hope var 101 ved fødsel, 128 som 3 mdr. og ca 168 nu som 3 års (og ikke helt færdig med at vokse)...


Min føl fra i år:


Mountain High var 107 ved fødsel, 119 som 1 mdr., 125 som 2 mdr. og ca 132 som 3 mdr... Så Charlotte håber ikke din statistik kommer til at passe her, for så bliver han godt nok stor Mor og far er begge 165 cm...?! Men mor malker også som om hun var en ko og følle en fedekalv


High Zurprize var 102 ved fødsel og ca 115 nu (han er fra 9/6)...



0
0
Svar på denne tråd
 
 højder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 22:28

min 1 års plag hun er målt for 2 mdr siden til 152

hun skulle gerne blive min. 170

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider