Da jeg købte min ollebollehingsteføl sidste år kom ham og hans mor heller ikke afsted til følskue.
Han blev så chippet og brændt hjemme af en besigtiger, som kørte rundt til de føl som ikke var blevet registreret på skuerne.
Jeg kunne så ikke hente ham hjem, før han var blevet mærket, fordi han skulle være sammen med sin mor.
Og de var da vist først ude i slutningen af oktober for at mærke, så vidt jeg husker.
Jeg tror, at føllet skal mærkes/chippes for at få hestepasset. Og jeg tror heller ikke at dyrlægen kan gøre det for dig.
Men det må andre mere kyndige nok hellere svare dig på.