Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Farvespørgsmål igen
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 23:14

Jeg synes det ser ud som om denne hoppe har cremegen, hvad siger I?



Hun er efter Aquavit N (Kan ses her: www.hingstecenter.dk/)

Så vidt jeg kan se er han almindelig brun, ikke?


Altså må moderhoppen være cremebærer... Eller hvad? -Jeg spørger naturligvis fordi moderhoppens udseende ikke entydigt viser cremegenet.





Karen TT



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 23:24

...umiddelbart vil jeg sige ja. Den ser ud til at være dun farvet og ikke brun.


Faderen er alm. brun hja. Hvad farve er moderen og har du ikke et bedre billede af ponyen og dens mor?


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 23:25

...noget helt andet. Er ponyen klippet eller ser dens pels sådan ud almindelig vis?


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke klippet
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 23:55

Hun er ikke klippet.

skal lige prøve at tage et billede af moderen hvor man kan se farven. Hun er det jeg umiddelbart ville kalde svedfuks.



Karen TT



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 08:13

...lyder interessant!


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 14:52

Eftersom jeg har arbejdet på Bæklund og redet Aqua fast så vil jeg gerne lige blande mig.


Aqua ER klippet på billederne, derfor hun har fået den "underlige" grålige farve. Hendes rigtige farve vil jeg mene er dun, men jeg ved ikke hvor cremegenet kommer fra.




STUTTERI SKELHØJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 forresten
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 14:54

.. det er i øvrigt mig der har taget billederne


STUTTERI SKELHØJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dun...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 15:01

Dun er den ihvertfald ikke,den kan være buckskin,hvis den mor er bære af cremegenet,men idet moder beskrives som leverrød,så vil jeg ikke mene at denne pony bære cremegenet,da man aldrig er i tvivl om en rødhest bære cremegenet,for så er den nemlig palomino.


Men jeg vil nu også sige,at den er klippede på de viste billeder,for den har en meget mærkelig farve på sine ben,hvis den ikke skulle være klippede.


Opstaldning til hoppe med føl på sjælland søges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 smlmea
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 15:22

Til gengæld kan man være meget i tvivl om en SORT hest bærer cremegenet, den kan være alt fra sort til rødlig.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 smokey black
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 15:31

Hej Rikke

Tak for oplysningen :) Jeg regnede ikke med hun var klippet på billederne fordi jeg kan huske hendes farve også så ca sådan ud når hun ikke var klippet.


Sådan som jeg kan få farvekabalen til at gå op må være at viste hest er buckskin og at hendes mor er smokey black men ligner en svedfuks...


Jeg skal nok lige få taget et billede. Men idag regner det lidt for meget.





Karen TT



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider