Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor finder jeg en dejlig DV hingst i NVjyl
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 19:06
Kender I en dejlig DV hingst i Nordvestjylland??
Jeg søger en dressur hingst til min hoppe som jeg har tænkt at ifole til foråret.
Derfor søger jeg en DV (eller samme type) hingst over 165 i stang. Hingsten skal være kåret med gode karakterer.
Hingsten skal være af passende god type og have et godt temperament
Hingsten skal helst stå i Nordvestjylland

Da min hoppe desværre ikke er med papirer, søger jeg en "kendt" hingst der ikke er for dyr (max 4000). Grunden til dette er at hvis jeg senere vælger at sælge føllet er det lidt nemmere hvis faderen er "kendt" plus at man nogenlunde ved hvordan afkommet udvikler sig.

Jeg synes at have været overalt på internettet, aviser og blade, men har ikke fundet noget.
Så hvis DU kender en sådan hingst..-vil du så ikke være sød at skrive til mig??
Håber nogen kan hjælpe
På forhånd tak
Kristine
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 20:29
Jeg tror det bliver lidt svært at finde dig en rigtig god hingst til 4.000. kr. Hvis man feks kigger inde på bluehores er priserne, vildt høje..

Jeg ved ikke hvor der ligger stutterier tæt på dig, men har du kigget herinde under bedækning. der kan man ´tit finde fine Hingste til rimelig priser.

Der er feks den hingst der hedder Sunrice eller noget i den stil. og den er efter den smukke hingst Diamond, han er hvertfald min drømme hest. og min hoppe har ham som morfar.

Held og lykke:)

Stine
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 21:12
at du skal kigge på Katrinelund, deres hingste er godt nok lidt dyrere 5-6000 + moms, men det er meget anerkendte hingste og man får en rigtig god behandling der.
M.v.h. Charlotte

Opdræt af dressurheste af hannoveransk afstamning Stutteri Lund
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 21:31
efterspørgsel og udbud er med til at lave priserne... tror du får svært ved at finde en hingst i det område... ved Akinos er omkring Thisted.. og han koster omkring de 8000kr...

hvad med at få tilsendt sæden .. det var også en mulighed... så kan du vælge en hingst hvorsom helst i landet
B-)
0
0
Svar på denne tråd

svært synes jeg..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 22:01
for det første er det meget få (DV) hingste der koster under 4000.. og det altså inden man begynder at snakke om moms.. og det er jo 25 % og så er de 4000 jo blevet til 5000... det er skide dyrt lige pludselig...

Jeg sendte f.eks. min ene hoppe til hingst sidste år som en dejlig DV (kåret) som "kun" kostede 3000 + moms og den virkede til at være et rigtig godt match med min hoppe...

Hoppen ville bare ikke blive drægtig, først efter 3 mdr. ved hingsten og mange scanninger og hormonsprøjter lykkedes det.. og så var fostret væk igen 2 mdr. senere hvor jeg så synes det var for sent på året til at prøve igen... SUK men det endte på en regning på 9000 og INGEN føl.

Men til sagen..
Jeg tænkte at Lionell måske kunne være noget....
kig under hingste

beskrivelse og kårings karakterer:

Passende stor ædel hingst af god type. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder og manke. Lang lænd. Lemmmerne passende føre, rette for, vinklede bag og vrider i has. Bevægelsen særdeles god.

Krop: 887
Lemmer: 76
Bevægelse: 68
Helhed: 8
Stangmål 171

han koster 1500,00 ved (naturlig) bedækning + 2000,00 v/70 dage
excl. moms og attest.

Lionell har lavet et par kårede hingsten, bl.a. fløjhingsten bøgegårdens Lantano (den går dressur)

Lionell er ren holstener afstamning
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Han har også frostsæd efter trakehner hingsten Salomon (kåret i DV)

beskrivelse og karakterer:
Passende stor hingst af god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat hals. Skrå, middellang skulder. Velmarkeret manke. Velformet, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Bevægelsen særdeles god og taktfast.
Kåret frem til 2. delkåring år 2004.
Tildelt opdrættermedalje i bronze.

Krop: 878
Lemmer: 77
Bevægelse: 88
Helhed: 8
Stangmål 166

Frostsæden koster 2500 excl moms og attest.. ved ikke hvor mange strå det er for... men hvis det er første gang din hoppe skal have føl er det ikke sikkert det er en god ide med frostsæd.
-------------------------------------------------------
Der er også Chrevi's Cavallo

stutteri Chrevi

beskrivelse og karakterer:Stor, betydelig hingst af god type. Kønt hoved. Velansat hals. God skulder. Velmarkeret manke. Lang lænd. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og velstillede. Bevægelsen er særdeles god, men vid bag.

KÅRET 897 78 78 8
stangmål: 169
* Bedækningsprisen er kr. 3000,- eksl. moms og attest.

(naturlig bedækning)

Liras er også i nordjylland

kontakt:
Liras DH 320 84 Lars Fedder, Dybvad Møllevej 8, 9600 Års, 98544004/98544005/40434330

beskrivelse:EN STOR, LIDT HØJBENET HINGST AF GOD TY-PE. KØNT HOVED. VELANSAT, LIDT KRAFTIG HALS. GOD SKULDER. MANKEN ØNSKES MERE MARKERET. GOD OVERLINIE. VELFORMET MUSKULØST KRYDS. LEMMERNE LIDT FINE. BEVÆGELSEN SÆRDELES GOD.

Stangmål: 172

Det er naturlig bedækning.. aner ikke hvad prisen er, men tror heller ikke han er dyr.

Hans far en den netop afdøde elitehingst Limelight.

Rinaldo bor godt nok ikke i nordjylland..

Men han koster 3000 (stadig excl moms og attest)

Han bor i asferg (ca. mellem hobro og Randers)
Han er en halvbror til den også netop afdøde elitehingt Racot.

Beskrivelse og Karakterer:

EN PASSENDE STOR HINGST AF SÆRDELES GOD TYPE. KØNT HOVED. VELANSAT HALS. GOD SKULDER OG MANKE. GOD OVERLINIE. VELFORMET KRYDS. LEMMERNE LIDT FINE OG RETTTE FOR. BEVÆGELSEN SÆRDELES GOD OG ELASTISK.

DH 998 68 89 9
Stangmål: 167

Rinaldo findes her under aktive hingste (mener jeg da)

Kontakt
Rinaldo DH 331 85 Verner Møller Laursen, Allégården, Asferg, 8990 Fårup, 86443356 / 21931855

Det var hvad jeg kunne finde i din omegn til ca den pris du snakker om... Men lad det lige være sagt at der er stor forskel på at hingsten er kåret og at være kendt (modehingst) det ses specielt i prisen men afkommene efter "modehingstene" er jo også nemmere at afsætte

Noget helt andet er jo nok også at de rigtig gode hingste jo nok laver flere gode afkom end de "middelmådige" / "almindelige" hingste.

Og hvis du bestiller sæd efter en hingst et andet sted i landet kan du jo få din dyrlæge til at inseminere din hoppe..

Jeg synes også du bør (specielt hvis føllet skal sælges) få din hoppe kåret i DV.. også selvom den kun kan komme i forregister, for så kan dit føl få DV's brændemærke og DV Stamtavle og ikke "bare" LU's (landsudvalget for heste)

Måske det også kunne være en hjælp til at vælge hingst, så du ikke komme til at vælge en hingst med evt. samme "bagdele" (modsat fordele) som din hoppe kunne have, f.eks ku begge være indfodet, eller have et dårligt markeret sadelleje.. eller hvad ved jeg.. og det er jo ikke alt man selv ser... *S*

Du må skrive hvis der er noget du vil have uddybet..

Som sidste bemærkning tror jeg de fleste hingste ligger på en bedækningspris på omk 5000 (igen excl. moms og attest) nogle lidt under nogle lidt over og så er der dem der er møj-dyre som vi alm. dødelige nøjes med at savle over... he he

Nå, mon ikke det var dagens roman...

-Ariann
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med ?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2003 11:17
en oldenborghingst ?
Prøv at kig på både DV´s hjemmeside og dansk oldenborgavls hjemmeside. Måske her er der lige det du søger.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider