Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvornår har i mærket liv
Forfatter: 
Dato:  08-11-2003 21:13
hvor langt henne i drægtigheden har i mærket el set liv i maven ?
jeg har en hoppe som er i 7md d 13/9,hun har ikke rigtigt fået mave på endnu hvornår begyndte jeres at få mave så man kunne se at den var i fol?
er der forskel på og det er det første føl el det 2-3 føl jeg mener ang maveomfang.
lige et ? til er det normalt at en højt drægtig hoppe ligger ned flere gange i døgnet og ligner en der er ved at føde uden at der sker noget?
jeg ved godt at det er mange spørgstmål ,men håber at der er nogle der vil prøve at svare,jeg kunne godt tænke mig at høre om flere oplevelser omkring mine ??
gerne nogle lidt sjove men også for at lære lidt om det.
jeg ved godt at der findes bøger og jeg har da også læst en masse men man kan vel ikke altid gå efter bogen??
0
0
Svar på denne tråd

Hvornår....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 06:31
Jeg har en ox hoppe på 15 år som har fået mange føl. På hende kunne jeg sidste gang først se mave den sidste 1 1/2 måned før, og der kunne jeg også tydeligt se liv. Men selv 14 dage før foling var der mange der sagde til mig at hun ikke lignede en hest i fol.

Men der er ikke 2 hopper der er ens, og den samme hoppe ser nødvendigvis heller ikke ens ud fra gang til gang. Nu er hun ca. 5 1/2 måned henne og er ved at ændre figur allerede.

Det er helt normalt at højdrægtige hopper ligger mere ned end de plejer. De bliver tunge og trætte, fuldstændig ligesom os mennesker......

Held og lykke til.

0
0
Svar på denne tråd

du skriver at
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 08:46
din hoppe er 7 mdr. henne d. 13/9, så må den jo være 9 mdr. henne d. 13/11, og så vil jeg sige at det er meget normal at de hviler sig meget mere når de er 9mdr. henne.
Jeg har 2 der er 7 1/2 mde. og jeg kan se at de er begyndt at tage sig hvilepauser, hvor de stå at sover/ hviler ude på folden.
Med hensyn til hvor meget mave de har er også forskelligt, musse er meget stor og har meget mave, og katten har ikke så meget mave, og de har termin d. 3 og d.5 marts, så det er vidt forskellige.

KH Hoffa. :-D
0
0
Svar på denne tråd

mærke liv
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 14:45
Hej.

På min gamle hest tror jeg det var ca 1 måned før foling, at jeg ligefrem kunne se, at der var noget der vendte sig inden i hende. Det var på samme tid, som man begyndte at kunne se at hun var drægtig. det var andet føl, men man siger jo som regel, at jo yngre/ i bedre form hesten er, jo længere vil der gå, før man kan se noget, hvorimod man ved ældre hopper, der har fået flere føl hurtigere vil kunne se det.

Men derudover tror jeg osse det er ret forskelligt. Man kunne jo ikke se noget på Ophelia før 1½ måned før, men nu, hvor Mille er ca 6 mdr henne, ligner hun en, der skal have tvillinger, og det er hendes første føl, der skal blive mindre end hende...

Mvh Maria
Når hovedskaller er hule, så vides det vidt omkring.
Det vanskeligste at skjule, er åbentbart ingenting.
(Piet Hein)
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider