Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

testrytter,- rystet
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 19:33

Min egen 3 års hoppe følte jeg ikke var klar til rideprøven idag så den blev hjemme... Det er jeg rigtig glad for nu...

Jeg var som tilskuer til hoppekåring i reg 1+2 idag.

Og jeg er mildest talt rystet over testrytter,- i flere tilfælde overtrådte denne mine grænser for behandling af heste,- min hoppe skulle ikke have deltaget i dette... Min mand sagde flere gange undervejs, at hvis det havde været vores hoppe,- så var testrytter blevet pillet af!! (og min mand er på ingen måde sart)

En hoppe får så mange smæk af dressurpisken, at den er hævet af rigtig mange slag, da den kommer til oprangering over en time efter,- den så - i mine øjne- mishandlet ud (hvilket den også blev,- da rytteren på ingen måde forsøgte at ride den frem for ben og sæde! Kun pisk...

En efterfølgende hoppe var skræmt over noget i hækken og ville ikke gå frem,- da valgte testrytter at hoppe af, og give hoppen 0 for ridelighed, 0 for kapasitet og sørme 0 for springgalop... Det kostede ejeren/hoppen sit "R".

Er det noget DV står inde for og accepterer?

I tilfælde heraf,- vil jeg fremover overveje om det er det rigtige forbund for mig at fremstille og kåre mine hopper i...

Mvh Heidi

www.123hjemmeside.dk/staldstage

Nu med et smukt hoppeføl efter Grosso´s Erbe...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:12

Ej puha.. Godt jeg ikke har set det da.. Det var da vildt..

Kan godt forstå du er glad for at du ikke tog din hoppe med alligevel..

Kan ikke forstå at DV ikke har grebet ind?! -Håber ikke det sker andre steder da.. Og skrækkeligt for de hopper der er blevet udsat for den testrytter!!

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt 1'er vallak-føl sælges!

Opstaldning tilbydes 11 km fra Sønderborg

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:17

helt forrykt... Vores gik saddelkåring i lørdags, og her synes jeg testrytteren gjorde det godt, jeg så også nogle heste som umiddelbart ikke virkede klar til opgaven og det kan man jo ikke klandre testrytterne for..

0
0
Svar på denne tråd

Føj for den
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:26

Det er sg ikke professionelt..

Min egen hoppe købte jeg direkte efter en sadelkåring, hvor hun havde stået på Wilhelmsborg i 30 dage.. Hun var så skræmt over sadlen bagefter, at hun prøvede på at løbe bort fra den, da jeg skulle sadle hende op første gang. Og jeg kunne slet ikke stige op på hende fra jorden, så måtte længe have et ben, og så stille og roligt vænne hende til min vægt i stigbøjlen...

Og som om det ikke var nok, lavede de changementer på alle 3 års, eller det vil sige, de forsøgte på det, selvom de jo på ingen måde havde balancen, men testrytter blev ved og ved med at forsøge...

Synes desuden, at de desværre presser de unge heste mere og mere til at skal kunne præstere mere, end de er klar til.. Ihvertfald hvad jeg har set..

Venlig hilsen Pia

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

og så ros
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:27

Jeg bør selvfølgelig rose den anden testrytter, som gjorde et forrygende stykke arbejde... Hun var utrolig dygtig og extremt tålmodig med disse 3 års hopper... Helt super rytter...

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hopper
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:00

Jeg vil give Jente fuldstændig ret, det var så forrykt at se på, at man fik lyst til at gibe ind, heldigvis var min hoppe kun til eksteriør.. Men jeg er også meget rystet over at DV ikke gab ind, for det var mildeste talt synd for hopperne !! Det er uacceptabelt !

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:03

....så plejer det at være omvendt. Jeg har aldrig været begejstret for den kvindelige testrytter, som har været tilbøjelig til at tage meget hårdt fat fortil på de unge heste.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

er næsten
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:09

sikker på, at den omtalte testrytter er identisk med ham der red vores hoppe rigtig godt i lørdags i Sdr. Hygum. Det gjorde han super godt. Den fik så også 850 i ridelighed..

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:44

Som skrevet har jeg kun rosende ord til den kvindelige testrytter,- jeg synes hun var fremragende, utrolig professionel og hensynstagende overfor de unge dyr...

Søren var der jo idag, hvad var hans indtryk?

Iøvrigt dejligt at læse, der er andre som har samme holdning til behandling/ridning af heste som jeg...

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:49

godt nok også det var helt vildt med den hoppe der fik 0...

3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd

Bianca
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:51

jeg skal ikke kunne sige om det er samme person, da jeg i programmet kan læse der var 3 mandlige testryttere ved jeres kåring..... Dog virker et af navnene bekendt...

Omtalte testrytter red idag også et par heste pænt (hvis man ser bort fra vedkommendes ridestil og opstilling)....

Men han red flere hopper over min grænse for hvordan de bør behandles....

0
0
Svar på denne tråd

Testrytter....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:00

Nu kan jeg læse mig til hvem han var..

Han var testrytter på min hoppe sidste år og da gjorde han et yderst godt job. Tog det stille og roligt, sad faktisk bare og nød turen og udnyttede endda ikke hele ridetiden.

Så jeg var kun tilfreds.

Har ligesom Charlotte faktisk set det modsatte med den kvindelige du nævner..

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:09

.. nu har jeg ikke været der og dermed ikke set det...

Men det er da fuldstændig svineri!!!!!

Kan man ikke klage over sådanne metoder???

Jeg var til min første DV hoppe kåring i søndags... og noget der undrede mig var at bunden i ridehuset det pågældende sted var så glat at 4 ud af 5 hopper eller føl var nede og ligge... nogle gik derfra urene...

Man kan da ikke holde sådan noget, sådan nogle steder hvis faciliteterne ikke er i orden... Jeg synes det vidner mig om meget fra DV´s side... Jeg vil ikke stille en hoppe til kåring dette sted igen før bunden er lavet...

Jeg synes det virker så dybt uproffesionelt. Og man kan da ikke mene at dyrene kan vise sig optimalt på en skøjtebane....

Jeg er dybt chokeret... Kan det virkelig passe at disse ting kan gå ubemærket hen i et forbund som DV???

Mvh. Pia

Stutteri Redtz

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

Safe-mate folealarm udlejes - fyn og omegn.

0
0
Svar på denne tråd

Var der ikke selv
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:19

men min mor fortalte godt at testrytteren var steget af en hest, hun meldte dog ikke om upassende ridning fra testrytters side. Men ja, han godt være en hård negel. Tilgengæld har jeg altid godt kunnet lide kvinden.

Det er vel egentlig gangartsdommerne, der burde ha grebet ind?

Mht bundforhold så mener jeg, at det er regionen, der har ansvar for lokalitet. De lejer sig ind et sted. Regionen har derfor selv ansvar for at finde et passende sted.

Mvh. Anne

En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

må vi ikke få navnene?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:30

Det lyder som om, i alle ved hvem der er tale om. Må vi andre så ikke høre, hvem det er?

(Skal have min hoppe i ridning til foråret hos en kvindelig rytter, der også er testrytter - bliver da helt nervøs for, om det er hende i nævner) Og hvem er manden?

VH Lone

0
0
Svar på denne tråd

Katalog...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:52

Du kan gå ind og se kataloget i DV's hjemmeside, der står det.

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Hej jeg var der nede
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:08

og kan kun som Charlotte fortælle at jeg har oplevet at den kvindelig rytter har redet min hoppe i Taf, og der havde hun så meget fat at den næsten gik med spanske skridt.

Har så haft den mandlige rytter til at ride den selvsamme hoppe samme år i DV, og det gjorte han til UG.

Jeg vil så sige at jeg sad og kikke på at dens egen rytter selv havde problemer med at ride den hoppe(og det var ikke fordi den blev bange få noget i hækken, da den var på vej rundt på en volte og det var lige på midten den spasse ud),og synes at det er synd for hoppen, og mener at den slet ikke var klar hjemmefra til det i sit hovede og så den på dagen, måtte sige stop, og så er det jo nemt at give testrytteren skylden.

Jeg synes at dem der tager vores hopper i træning skal værer bedere til at fortælle os avler/ejere/ryttere at hvis vores heste ikke er klar til at komme til kåring. Og så skal vi Avlere/ejer/ rytter værer bedere til at ville acceptere hvis vores heste ikke er klar.

Jeg kan godt forstå at Testrytteren hoppede af, han skal vel ikke udsætte sig selv noget.

Men som der bliver nævnt længere oppe var der godt brug af pisken på nogle af hopperne, så denne her hoppe må da også have mærker efter pisken, får den egens rytter brugte da pisken ret meget, men det var måske derfor at den ikke kom til oprangsering.

Så ud fra dette, kan man jo sige at det handlere jo meget om hvordan rytterne har det på dagen, da der altid vil værer forskellige oplevelser med testrytteren.

Knus Hoffa

0
0
Svar på denne tråd

Lone Rytter.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 09:11

Tror der er tale om hende der skal ride din næste år.

Men der er jo mange delte meninger om det og sådan vil det jo altid være...;o)

HINGSTEFØL EFTER BLUE HORS DON ROMANTIC/PRIMUS AA SÆLGES.

SE MERE INFO PÅ MIN HJEMMESIDE...

www.gittemarcussen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var der også
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 09:20

Jeg vil nok gi Hoffa helt ret,hvis en 3 års ikke er klar, hverken i kondition eller psykisk bør man nok vente,der er jo trods alt andre muligheder for at få dem kåret.

Venlig hilsen

Pia Lundqvist

Stutteri Meklenborg

stutterimeklenborg.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Testryttere
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 09:26

skal jo også afprøve hesten, og de går altså nogen gange lidt til dem, og accepterer de hjælpen får de noget mere i ridelighed, men er hoppen ikke hjemmefra gjort klar, kan den jo ikke honorere de krav der stilles, og det er ikke testrytterens fejl.

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 11:05

ikke været til så mange afprøvninger..

Men jeg har haft en hoppe til stationsafprøvning.. testrytter David Amager klarede opgaven til stor UG.. og jeg fik en ligeså ridelig hoppe hjem som jeg afleverede..

jeg var så til 35 dags test sidste efterår.. og en hings fik da nogle i bagen.. den ville ikke over i et hjørne.. de resterende hingste så oplevede jeg ikke brug af pisk..

det er jo et meget ømtåleligt emne, da der er så meget på spil...

og det er ikke rimeligt at hesten afstraffes så meget som omtalt.. der bør testrytter måske istedet hoppe af og give hesten lavere ridelighedskarakter.. men omvendt hvis du en markering med pisken får hesten til at forstå noget og efterfølgende være yderst god.. så og så og så .. (kan i følge mig??)

0
0
Svar på denne tråd

@Lone Rytter
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 11:12

Hej Lone

"Den kvindelige rytter" som de omtaler benytter jeg selv til mine unge heste.

De giver sig god tid til longearbejdet, inden "hun" kommer på hesten.

Longearbejdet bruges ikke bare til at køre hesten træt, men derimod til at gøre den tryg. Det kunne andre lære noget af.

Jeg har selv fået trygge veltilpasse heste retur hver gang.

Så tag du det bare roligt

0
0
Svar på denne tråd

testrytter
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 12:07

hej

Jeg var i Ikast hele dagen, så mange ridelige og knap så ridelige heste. Langt de fleste heste blev bedre under testrytterne.

Der var en Don Schoufro der efter min mening var uridelig. Egen rytter havde store problemmer. Gik betydelig bedre under testrytter, som gav den 6 i ridelighed.

Jeg mener i det store hele gør testrytterne et godt arbejde.

men der er altid nogen der vil have det anderledes.

En tager for meget fat, en anden for lidt. Måske er hjemmearbejdet ikke godt nok.

MVH Hanne, der ikke så nogen hest lide overlast i Ikast.

0
0
Svar på denne tråd

Testrytter
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 13:07

Nu kender jeg tilfældigvis den omtalte hoppe (den er halvsøster til min egen hoppe), som fik 3 gange 0 af den mandlige testrytter. I den situation var det faktisk en ok opførelse af testrytteren. Hoppen var skræmt og havde ondt efter en meget ubehagelig oplevelse på opvarmningsbanen inden dette ridt. Det er helt i orden at testrytteren opgav og ride hesten og det kan i bagklogskabens lys diskuteres om hesten overhovedet skulle have været inde på banen efter dens oplevelse på opvarmningsbanen.

Bagefter kan man altid være klog :-)

Det vi havde og udsætte på DV og afholdelsen af denne omtalte hoppekåring var ikke det der foregik på selve afprøvningsbanen, men derimod det der fik lov at foregå på opvarmningsbanen. Episoden er der indgivet klage over fra flere personer, men der sker jo nok ikke noget i den sag. Måske en officiel ved opvarmningsbanen ikke er nogen dårlig ide?

Hoppen kom hjem uden kåring (den blev frameldt, da den viste sig halt) og får nu fri inden den sættes i gang igen. En skam at det skulle være dens første oplevelse i byen.

3 år er tidligt at blive afprøvet og jeg er enig i at hvis hoppen ikke er klar bør den ikke sendes til kåring. Desværre er vejledning nogen gange mangelfuld og forventningerne måske for høje - og det giver kun en taber og det er hesten :-(

/Louise

Ps. jeg så også godt episoden med pisken på den anden hoppe og det så meget voldsomt ud! Sådan ville jeg godt nok heller ikke have at der var nogen der behandlede min hest - så må de hellere hoppe af :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 14:00

Louise.. Tak for en førstehåndsbeskrivelse, det stiller jo testrytteren i et noget bedre lys end det første indlæg. Havde også svært ved at forstå, at der kunne være så stor en forskel fra dag til dag..

0
0
Svar på denne tråd

Bianca
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 20:50

Historien om hvad der er foregået på opvarmningsbanen,- kender jeg intet til, så kun at testrytter stiger af hoppen efter den laver "ballade" og giver den 3 x 0.

Bianca: Hvordan kan du sige at testrytteren kommer i bedere lys end mit første indlæg????

Det er jo netop bekræftet flere gange at han tævede en hoppe, så den var stribet med hævelser en time efter!!!

Havde han siddet på min hest, var han omgående blevet bedt om at stige af....

Men der er jo naturligvis også forskellige grænser for, hvordan med et smil ser sin hest behandlet!!!!!

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Jente..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 22:42

jeg mente såmænd bare, at der med forklaringen fra Louise ligesom var en grund til at han stod af den hest sm ik 3 x 0.. Det var egentlig ikke de såkaldte striber jeg kommenterede på.. Og igen han brugte ikke pisk én eneste gang på vores.. men den var altså også super klargjort af en meget dygtig rytter.. Og så vælger jeg at undlade at kommentere på din sidste spydige bemærkning !!

0
0
Svar på denne tråd

Var det den
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:18

der væltede på opvarmningsbanen??

Var dernede og se en bekendts hoppe der desværre ikke blev kåret. Jeg var lidt forundret faktisk over at man valgte at fremvise en hoppe der var halt. Denne blev kun fremvist med føl ved siden inde i ridehuset. Og jeg blev da endnu mere forundret da jeg fandt ud af at denne hoppe rent faktisk blev kåret. Jeg troede da at der var en sammenhæng i karaktergivningen. jeg mener hvis en hoppe kan få 0 over hele linien af en testrytter pga. opførsel på ridebanen så kan en hoppe der er halt under fremvisningen løs, vel heller ikke få nogen karakter eller hva?

Mvh Anja

Nul tolerance overfor Snydere, fuskere og tyvagtige

mennesker!!

0
0
Svar på denne tråd

Halt hest...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:31

Den kan jo godt blive eksteriørkåret, selvom den er halt. Ofte har man jo så en dyrlægeerklæring med. Hopper der har føl ved siden, er jo næsten nødt til at blive kåret, hvis de vil have deres føl brændt med DV.

3-4års DV ungheste af super dressurafstamning sælges direkte fra avler.

0
0
Svar på denne tråd

AnjaVinter
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:34

Hej.

Jeg var ikke til stede ved den omtalte kåring. Den hoppe du omtaler der vises halt løs i ridehuset har vel kun været stillet til eksteriør kåring og kan jo alt andet lige have en kronisk skade. Hvis det er tilfældet kan ejeren jo godt have medbragt dyrlæge attest på det. Hoppen kan jo godt have avlsmæssige kvaliteter trods gammel skade.

"Nul over hele linien" var vel kun angående rideprøven - R - hoppen blev da formentlig kåret

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:39

derfor er jeg nød til at spørge, det så bare ikke ud som om at man vidste den var halt, fremvisningen blev stoppet med det samme næsten, så derfor undrede jeg mig bare. Den anden hoppe fik som jeg skrev kun nul af testrytteren men i alle kategorier det var det jeg mente med over hele linien. Jo den er vel kåret når den er til rideprøven.

Mvh Anja

Nul tolerance overfor Snydere, fuskere og tyvagtige

mennesker!!

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 00:00

Der er altid kritik over andre folks ridning. Nogle vil måske synes at et rap i bagen og en godkendt hest er bedre end en ej bestået der har opført sig tosset.

Jeg blive helt spændt på hvordan det kommer til at gå min lille noget friske hoppe til sadelkåringen d. 13. august i Hjallerup. Heroppe plejer Jane Svanekjær og David Amager vist at ride og de er super dygtige. Dem tør jeg godt overlade min hest til. Og er de urimelige, skal hun nok losse dem af Hun tåler ikke for meget ben og har nul tolerance overfor pisk, så affyres katapulten.

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

3 gange 0
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 08:31

Anja: Ja, den omtalte hoppe der fik 3 gange 0 af testrytteren var væltet på opvarmningsbanen.

Omstændighederne for hvordan det gik så galt vil jeg ikke komme ind på her. Det er en historie, som er svær at genfortælle og så fantastisk surrealistisk at den er svær at tro på medmindre man var der!

Jeg har efterhånden været til en del arrangementer i DV regi og jeg synes jeg havde set meget (også meget kritisabel opførelse). Men det der foregik i mandags på Baunehøj var under ingen omstændigheder i orden og burde være stoppet af en DV official - som desværre ikke findes i denne sammenhæng. Måske de kommer i fremtiden - DV er i hvert fald gjort opmærksomme på problemet og virkede lydhøre.

Som jeg også skriver ovenfor så kan det i bagklogskabens klare lys diskuteres om hoppen overhovedet skulle være gået ind på afprøvningsbanen. Den kom aldrig til oprangering, da den var halt og den blev også trukket fra dens kåring af samme grund. Så nej denne hest blev ikke kåret på dagen.

/Louise

0
0
Svar på denne tråd

testrytter!!
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 09:00

Vil bare tilføje at jeg på min private mail nu er blevet kontaktet af 2 (en ejer/ rytter og en avler), der begge havde deres hopper til den omtalte sadelkåring og at testrytter på disse var samme herre.

De er glade for mit indlæg og begge var i chok over testrytterens ridning... og pisk! Den ene overvejer stadig at indgive klage over testrytteren til DV. Jeg håber at ejeren af katalog nr 227 overvejer det samme.

Som tidligere skrevet så jeg ikke på opvarmningsbanen, det lyder voldsomt det som er sket. Såfremt der er en overlagt grund til at en hest vælter, må vi håbe og ønske at DV træder til overfor pågældende rytter (i dette tilfælde berider).

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

ihhhh....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 09:21

nu bliver jeg helt nysgerrig.. hvad skete der på opvarmningsbanen siden det kan resultere i at hesten styrter???

0
0
Svar på denne tråd

Korrektion
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 10:05

Jeg skal vist skynde mig og sige at rytteren på hoppen som væltede på opvarmningsbanen IKKE på nogen måde var skyld i den ulykkelige hændelse!!!!

Det var så sandelig ikke hans skyld og han gjorde alt i hans magt for at hjælpe hoppen ud af situationen på den bedst tænkelige måde.

Så skulle det vist være understreget!

Lene: Som skrevet så er det en situation som er svær at genfortælle - dels fordi dette er skriftligt og dels fordi det simpelthen er så vanvittig en historie at man dårligt kan tro på det hvis ikke man var til stede og så det selv!

Hoppen der væltede var ikke den eneste som blev berørt af situationen på opvarmningsbanen. En anden smed sin rytter af nok også fordi den var skræmt af stemningen. Andre jeg kender undlod helt at opvarme deres hopper, da de ikke ønskede dem ind på banen i den sitaution.

En trist, trist sag, som desværre ikke står til at ændre.

0
0
Svar på denne tråd

Havd sker der???
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 20:14

Jeg var også til kåringen i Næstved i mandags, blev noget chokeret over hvor grov den mandlige testrytter var ved unghestene.

Nogen af mine gode venner stillede en fin 3 års.

Den er meget ridelig og blive redet uden problemer uden pisk og sporer. Det første han spørger om er om ikke der er en pisk til hesten, hvorefter svaret lyder, nej, den går fint frem uden. Han svinger sig i sadlen og starter med at siodde og flå den i kæften, han prøver at spænde den fuldstændig op i nakken, hvilket den slet ikke er vant til, da den jo kun er 3, så selvfølgelig ender de ud en større kamp og han beder efterfølgende om en pisk og stikker den nogen i røven i mens han holder den i kæften. I vores verden, som er efter Kyra K principper, må man ikke hive i bremsen(tøjlen) og træden på speederen(benene) på samme tid, da man beder hesten om modstridende ting.

Jeg mener bare, burde en testrytter ikke have bedre forstand end det. Hvis nu han bare havde startet med, at ride hesten lidt frem først, inden han begyndte at bede den om at arbejde, så kunne det være den havde været lidt mere villig. Jeg mener det er almen viden at man ikke kan begynde at bede hesten om nogen før den er fremadsøgende.

En anden ting.

Hvor meget vil DV selv tolerer fra deres medlemmers side????

Så en give en 3 års, 2 i røven med en kørepisk/longepisk inden den skulle ind til rideprøve, mega unfair over for hesten og til fare for os der stod i nærheden. Den manglede dog ikke nogen fremaddrift da den kom på banen. Jeg var rasende.....

Det var første gang jeg var til hoppekåring og muligvis også den sidste.

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 12:49

Var ikke lige til stedet, hvor alt det her skete.

Viser hesten sig at være helt umulig at ride, synes jeg det er ok at stige af og give den 0, men det er bestemt ikke ok at begynde at straffe den med pisk!

Kan ikke se hvad det skal hjælpe!

Anni

0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor skulle man vidst have været der.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 15:51

Eller ikke..

Det lyder godt nok som om der er sket lidt af hvert til den kåring.. Er også meget nysgerrig, så hvis der er nogen der har lyst til at forsøge sig med en forklaring på det triste på opvarmningsbanen, lover vi at tage det med forbehold :)

Må sige at jeg da HELDIGVIS er en person der slet slet ikke er bange for at fortælle folk hvis de gør noget jeg finder upassende, og er da lidt ærgelig over der ikke er nogen der har nosser til at sige til ham der udenfor banen gav hesten longepisk at han skulle skamme sig..

Hvis man ikke råber op, hvordan skal de folk så vide at de går over andres grænser?

Sidst jeg var tilskuer til et klubdstævne kommer der en "rideskolehund" - eller åbenbart en hund der gerne må "løbe løs rundt" ind og lægger sig under hegnet til springbanen - lige foran et spring. Hesten ser selvfølgelig hunden og refuserer Ingen reagerer, og jeg siger så højt jeg kan om ikke der er nogen der lige skal få styr på deres hund, for så var det jo nok ikke sket.. En gruppe hvor berideren fra stedet står i, kalder hunden til sig. Det burde jo ikke være nødvendigt, men når folk ikke selv kan tage hensyn til andre, må man jo hjælpe dem med det Om det så er beridere eller hvad det er, det rører mig simpelthen ikke - så længe man taler i en høflig tone, synes jeg godt man kan sige hvad man har på hjertet

Venlig hilsen Janne

0
0
Svar på denne tråd

!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 16:05

Jeg håber ikke nogen af jeres hopper er blevet skadet for efetr tiden og det vil kunnne mærkes i deres ridning...de kan jo huske grimme oplevelser..

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 17:06

Synes også lige det er værd at huske på, at det er helt unge heste man her har med at gøre, og at det bestemt ikke hjælper med straf hvis den bliver usikker eller bange for noget.

Ved godt der er mange penge på spil, men alligevel........

Anni

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 12:02

Jeg er glad for at jeg først har valgt at stille min til næste år ellers skulle hun have været med på Baunehøj.

Min anden hest blev stillet for tre år siden der var vi tilfreds med at det blev den mandlige testrytter, den samme som ved denne kårring, der var han rolig og forstående over for at det var en unghoppe som kun havde harft mig på ryggen.

Jeg håber DV-tager nogle af alle klagerne til efterretning og at der kommer en official på opvarmningsbanen, om det kunne have hjulpet i denne sag ved jeg ikke, jeg har dog hørt hele sagen mundligt.

heidi

0
0
Svar på denne tråd

Uacceptabelt eller...?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 19:40

Synes da det lyder som fuldstændig uacceptabel behandling af en hest - og det hvadenten rytteren tidligere har redet til UG eller ej og også hvadenten hesten er mere eller mindre velredet. Jeg kan ikke se, der findes nogen undskyldning for at benytte pisken så meget, at det kan ses på hesten bagefter.

Og ja, jeg er fuldstændig rystet over, hvordan ungheste ofte bliver redet her i landet og hvad der bliver forlangt af dem til diverse afprøvninger af mere eller mindre kompetente ryttere. Hvorfor må de stakkels dyr ofte ikke nå at vokse færdig og udvikle muskulatur, balance m.m. inden vi forlanger de skal springe over huse, gå i høj samling etc.

HØJDALGAARDS ARCHILLES

Kåret Frederiksborghingst

Sælges:

- HØJDALGAARDS ATTILA, født 2003

- HØJDALGAARDS REMUS, født 2007

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider