Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

følkåring og eksteriørkåring?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 17:59

Hej alle.

Jeg har efter mange år som lykkelig hesteejer nu kigget på en 1 års plag. Er faldet lidt bagud af dansen mht diverse kåringer mv.

Mit spørgsmål er så, hvor meget man kan tage følkåringen for, når de bliver voksne? Altså, kan man nogenlunde regne med følkåringskarakterene til bedømmelse af, hvordan de bliver til feks eksteriørkåring? Håber i kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

Følskue
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 18:05

Først så hedder det et følSKUE, da det er en for-sjov-oplevelse og ikke en kåring, som er af ældre udvoksede dyr.

Og det er for sjov, den ringeste af vores avlshopper opnåede de bedste karakterer ved følskuet. Mens de 2 RDH-hopper fik karakterer til 2. præmie. Det samme gjorde Cervinia Skovvang som fik guld ved 3-års kåringen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Øv....
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 20:06

Øv, Charlotte.

Her gik jeg og håbede, man fik nogle vise ord med på vejen til følskuet.

Men man er åbenbart nødt til at vente (spændt) nogle år, på at se, hvordan de udvikler sig.

Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle født d. 01-06-2008

0
0
Svar på denne tråd

Ridehesten
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 20:07

I månedens udgave af Ridehesten beskrev de en undersøgelse, der var baseret på sammenhængen mellem følbedømmelserne og bedømmelserne af ungheste (i unghestetests) - her fandt de følgende:

Bedømmelse af genetisk korrelation

Type 0,85

Eksteriør 0,82

Skridt 0,48

Trav 0,77

Galop 0,69

0
0
Svar på denne tråd

Sammenhæng
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 20:22

Helt sikkert en sammenhæng vores gamle hoppe fik 6 i type ved følskuet og 9 ved kåringen. Hendes datter fik 8 ved følskuet og 7 ved kåringen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

der er vel
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 08:40

en sammenhæng.. Men at sige et godt følskueresultat er lig med en god kåring 3 år senere kan man altså bare ikke..

der er vel for en del af dem en sammenhæng. .. men udvikling, træning og dagsform har jo også en betydning...

et andet eksempel er min reservebedstefar havde en plag til forbesigtelse og den fik 6 7 i gangarter.. og sjovt nok endte den med at gå Grand prix dressur..!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider