Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fremstilling eliteskue
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 21:59

Er det korrekt forstået, at en hoppe som i 2006 er blevet udtaget til eliteskue, men som endnu ikke har fået sit R (enten ved rideprøve eller stævneresultater) har "misset" sin chance for at stille til eliteskue i DV?

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

To år....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 22:03

Ja, jeg mener at en hoppe der er udtaget til Eliteskuet kan møde samme år eller efterfølgende år.

Men hvis den opnår rideresultater på højt niveau i forhold til dens alder, så kan den godt stille.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

etellerandet
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 22:27

Højt niveau er det A- eller B-hest?

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Niveau
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 07:08

Tidligere har der været et eller andet med B-hest som 6-års eller A-hest som 10-års.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Tvivl..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 09:42

Nu bliver der svaret nej, men jeg tænker...hvis den kan nå at få sit "R" inden eliteskue, så tror jeg stadig den kan komme med på eliteskuet.

Og ja, det er jo en fuldvoksen hoppe der bliver spurgt til og jeg kender ikke datoerne i andet end reg. 1, men jeg havde også et "R"-spg og der fik jeg et positivt svar.

Mit føl kan principielt godt blive udtaget til eliteskue(auktion), såfremt min hoppe (DH) består sin rideprøve inden selve dagen for eliteskuet. Og hoppen skal til 1-dagsafprøvn. 11/8, og eliteskuet er 5+6/9.

0
0
Svar på denne tråd

men men
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 09:58

Det er jo stadig 3 år efter den ved kåring blev udtaget til eliteskue, og jeg har også læst det som Charlotte skriver, indeværende år eller næste.

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Hvis en
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 11:35

Hej

Hvis en ældre hoppe møder til alm. kåring og har B-heste status, og dommerene vurdere den til at gå i DH, kan den så hvis den er god nok til det blive udtaget til eliteskuet, eller er det kun 3 års hopper der kan blive udtaget fra kåringspladserne?

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 12:56

Du kan altid møde med en ældre hoppe til kåring igen, hvis du mener at den er blevet bedre og burde have været udtaget til Eliteskue. Det så vi et eksempel på forrige år, hoppen fik bronze til Eliteskuet. Hun var vist 5 eller 6.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

eliteskue...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2008 13:57

Den omtalte hest er udtaget til eliteskue som 5 års, så det ser ud til at løbet er kørt for den.

Det er nok for sent nu at stille til sadelkåring og så komme med til eliteskue.

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Der er noget
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 16:54

Hej

Der er noget jeg ikke helt forstår, kan man bare selv komme med sin hoppe til eliteskuet hvis den er RDH for eks. skal de ikke udtages til det?

Hvis man stiller en DS hoppe til omkåring og det viser sig at den har forbedret sig så meget at den går i DH og den får sit R foran fordi den har B-heste status, kan kåringskommisionen så indstille sådan en hoppe hvis altså de syntes den er pæn nok?

Det der forvirre er åbenbart at der er nogle der har hopper som er kåret som 3 års i RDH og så sidenhen bliver B eller A heste og så stiller folk selv dem til elite skue, er det rigtig at man kan bare selv kommer med sin hoppe uden den er udtaget til det? eller er heste med rideheste resultater noget andet?

0
0
Svar på denne tråd

Løbet er vist kørt.........
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 19:04

3 års hopper kan fremstilles i indeværende år eller det følgende. Ældre hopper kun i indeværende.

Alt afhængig af hvilken kåring hoppen bliver udtaget til. Vi fik eksempelvis udtaget vores ene hoppe, da hun var 4 år, men det var ved egnethedstesten og da har der jo været eliteskue, så vi måtte pænt vente et lille års tid, hvis vi ikke havde stillet hende der, havde der ikke været mulighed for at komme igen med hende året efter..... Eller senere..........

0
0
Svar på denne tråd

Kåring....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2008 19:23

Det var som 5 års ved seneksteriørkåringen, så da er eliteskuet jo også ovre for det år..

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider