Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Alder på hoppe???
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 15:19

Håber at høre alles mening på mit lille dilemma!!

Jeg har sådan fortrudt at jeg aldrig har fået bedækket min hoppe!! Tror hun kunne få de skønneste føl! Men jeg er nu ved at være bange for om hun er for gammel?? Hvad siger I?? Hun er en 19 år gammel amerikansk travhoppe,som er blevet brugt til en del spring og lidt dressur (aldrig travløb) Nu går hun dog egentlig bare som hyggehest, men er i utrolig stabil stand..

Og hvis ikke I mener hun er for gammel, hvilken hingst ville I så foreslå mig at finde??

Håber på hjælp, vil så gerne have et føl jeg kan beholde og ride op, når min gamle hoppe ikke længere skal være hos mig..

Trunte - Herning

0
0
Svar på denne tråd

har hopen fået føl føf?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:21

for ellers bliver det første problem jo egentlig at få hende i fol, hvis hun har fået og hun er sund og rask, jamen så burde der ikke være noget imod det, spørgsmålet er bare om hun overhovedet tager imod, det kan godt være et problem i den alder, når de ikk står med føl i forvejen.

men hvis hun derimod ikke har fået før ville ejg overveje det meget nøje, for det første så skal du bedømme om hun er i kondition til det og om hun vil kunne klare at fole.. nogle heste virker meget yngre end deres oprindelige alder... men hvis det ertilfældet at den ikke har fået de sidste mange år, så ville jeg tage dyrlægen med på et råd.

derudover ville ejg nok mene at det er dumt at begynde at bedække i år, da din hoppe muligvis skal omløbes mange gange før den er der.. jeg ville starte tidligt i foråret hvis jeg var dig.. self på betingelse af at dyrlægen siger god for det, og hun er i god form...

held og lykke, håber du får dig en lille efterkommer.. smil..

shetlænder hingst på 1 år, sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:51

ALDRIG udsætte en hoppe på 19 år, som ikke har haft føl før, for en foling.

Mvh

Line

4 års DV-hoppe sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/203666/1/

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe på 14?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 20:01

Nu emnet er oppe og vende så vil jeg da lige hører om det evt. ville ku lade sig gøre på en 14 årig hoppe?

Hun har okay kondition og er desuden en frisk pige. :)

Ville selvfølgelig inddrage Dyrlæge i det, og han skulle sige okay for det før jeg gik igang med det.

Men har aldrig haft føl før, og ku så godt tænke mig en lille palomino på hende. :)

Venligst Christine

0
0
Svar på denne tråd

jeg er helt
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 20:02

Enig med LineG:

Jeg ville ALDRIG udsætte en 19årig hest for at få sit første føl! Dum idé! Man siger jo, at hoppen skal have sit første føl inden de 10 år!

Avler og ejer af Dansk Varmblodsheste med holsteinerhoppestamme!

If you love something, set it free.
If it comes back, it is yours.
If it doesn't, it never was.

0
0
Svar på denne tråd

Senest som 12 års
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 20:05

Jeg ville ikke ifole en hoppe der var over 12, når den ikke har fået føl før. Selvfølgelig kan det sagtens gå godt, men det kan også gå galt.

Da jeg for et par år siden købte en 12-års hoppe til avl, lagde jeg meget vægt på at hun havde haft føl som 4-års. Det gør alting noget nemmere/sikrere.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider