Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

tegn på absorbering?!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 22:12

er det nogen af jer søde hn'er der kan fortælle mig hvilke tegn der kan være hvis ens hoppe absorberer omkring 45. dagen?

håber i kan hjælpe....

Folealarm udlejes...

Ledig resten af året... bestil allerede nu til næste år (optaget i april)

kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com

Gasbeton sælges www.billiggasbeton.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej - jeg vil
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 23:22

da mene at det eneste tegn vil være at hoppen går i brunst igen - min egen hoppe nærmer sig også de 45 dage så hvis der er andre tegn så er jeg med på en lytter....

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

Spørger lige dumt!
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 23:30

Lige et dumt spg: Hvorfor nævner I lige de 45 dage - er det et specielt kritisk tidspunkt eller et tidspunkt I plejer at tjekke hoppen eller hvad?

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 00:04

ikke dumt spørgsmål. Min hoppe vil ikke blive undersøgt hvis hun ellers opfører sig normalt. Uden at være 100 % sikker så mener jeg det er omkring dag 45 at moderkagen overtager fuld ernæring af foster - jeg har egentlig set lidt på det som menneskelige graviditeter - her er det jo også de første (3) måneder som er risikable - er der misdannelser vil naturen jo oftest selv ordne det - i hestens tilfælde reabsorbtion.

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 07:28

efter de 35 dage går hoppen ikke i brunst igen.. dette vil først ske efter ca. 2 mdr. og der er løbet jo kørt...

Folealarm udlejes...

Ledig resten af året... bestil allerede nu til næste år (optaget i april)

kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com

Gasbeton sælges www.billiggasbeton.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu lidt klogere... ;)
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:50

Okay - dvs. at hvis hoppen er ifol - men absorberer efter 35. dagen, så går den ikke i brunst igen resten af sæsonen - også selvom det f.eks. havde været i april måned? Det var da pudsigt! Kan man ikke sprøjte dem i brunst så?

Janni: Tak for svar - jeg er lidt usikker på, hvor meget jeg skal give min hoppe 'gårdarrest' - havde egentlig planlagt en køretur med hende, når hun er 2 måneder henne... (hun bliver meget stresset af at køre for tiden). Håber det går.

Et andet lille spørgsmål: Hvis ikke man har forsikret fostret - og man ikke skal betale 2. rate efter 70dage er der så en fidus i at få tjekket hoppen snart? (udover at få stillet ens kæmpe nysgerrighed...) Kan man evt. håndprøve hoppen, når hun skal have sin virusabbort vaccine efter 5 måneder eller er der noget i vejen for det?

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 16:59

Det er meget forskelligt om hoppen kommer i brunst når den har resorberet. Man kan ikke bare sige at efter 35 dage kommer den ikke i brunst mere det år, det gør langt de fleste hopper altså.

Men jeg har da oplevet en hoppe der resorberede omkring 28 dage, som IKKE kom i brunst.

Omvendt har jeg oplevet, at hopper som har resorberet efter 35 dage, er kommet i brunst prompte svarende til efter en normal foling.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider