Ja, så var det min tur til at få føl. Vi fik et yndigt, langbenet hoppeføl e. Bøgegårdens Laurino kl 00.54 i nat. Foling gik rigtig fint og alt forløb umiddelbart perfekt... Desværre vil hoppen ikke lade føllet patte. Hun er såmændt ganske interesseret i føllet og nusser det, men lige så snart det forsøger at patte hviner hoppen og sparker. Hoppen er førstegangs folende og skal selvfølgelig lige lære det hele, men det er godt nok frustrerende. Dyrlægen har lige været her og har bedøvet hoppen og givet en sprøjte så mælken lagde sig ordentlig ned. Så har jeg kunnet komme til at malke ud. Så nu har føllet da fået ca 500 ml - 250 ml i nat og 250 ml nu. Så nu sover det trygt. Men jeg tør ikke stole på at hun vil lade føllet patte, så nu køre jeg ud og henter noget mælkeerstatning i tilfælde af at det skulle gå helt galt.
Det er bare så underligt for hoppen er normalt det mest kærlige og tillidsfulde væsen man kan forstille sig. Selv på folden går hun heller end at sparke en anden hest. Om jeg forstår det???
Nå, men kryds finger for os, at alt pludselig falder i hak!
Der kommer billeder senere. Nu skal vi lige ha det hele til at fungere...
MVH Kristina