Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Øv, hoppen sur
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 11:49

Ja, så var det min tur til at få føl. Vi fik et yndigt, langbenet hoppeføl e. Bøgegårdens Laurino kl 00.54 i nat. Foling gik rigtig fint og alt forløb umiddelbart perfekt... Desværre vil hoppen ikke lade føllet patte. Hun er såmændt ganske interesseret i føllet og nusser det, men lige så snart det forsøger at patte hviner hoppen og sparker. Hoppen er førstegangs folende og skal selvfølgelig lige lære det hele, men det er godt nok frustrerende. Dyrlægen har lige været her og har bedøvet hoppen og givet en sprøjte så mælken lagde sig ordentlig ned. Så har jeg kunnet komme til at malke ud. Så nu har føllet da fået ca 500 ml - 250 ml i nat og 250 ml nu. Så nu sover det trygt. Men jeg tør ikke stole på at hun vil lade føllet patte, så nu køre jeg ud og henter noget mælkeerstatning i tilfælde af at det skulle gå helt galt.

Det er bare så underligt for hoppen er normalt det mest kærlige og tillidsfulde væsen man kan forstille sig. Selv på folden går hun heller end at sparke en anden hest. Om jeg forstår det???

Nå, men kryds finger for os, at alt pludselig falder i hak!

Der kommer billeder senere. Nu skal vi lige ha det hele til at fungere...

MVH Kristina

Venter føl e. Bøgegårdens Laurino - termin 20. juni

Romanó 22. maj 2003 - 15. dec. 2007

R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kristina.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 11:58

Jeg håber for dig, at hoppen snart vil tage sit "lille barn" til sig.....mon ikke bare, at det er fordi hun lige "skal vænne" sig til hende?

Jeg krydser fingre for at det snart vil lykkedes. Fornuftigt af dig, at du henter mælkeerstatning, hvis det ikke lykkedes lige med det samme.

Hilsen Kate

Kastanjegårdens Mia FJ 10404: Årets Fjordhest ifolet med Mykletind FJH 733.

Fået et hingsteføl d. 4/6-08.

Kan ses på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 21:47

Hej Kris

Endnu engang tillykke.... Nu vil vi snart se billeder... Går det bedre med dem?

Manuela - med Løgtoft's Carisma, French Floriana & Maloni's Dream Flirt

Dream Flirt er til salg..

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 22:49

gjorde det samme.. vi holdte hoppen og hjælp føllet til patten, efter noget tid gik det som det skulle.. kunne forstille mig hoppen var lidt øm.. pøjpøj med dem

Folealarm udlejes...

Ledig resten af året... bestil allerede nu til næste år (optaget i april)

kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com

Gasbeton sælges www.billiggasbeton.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 14:28

Hej Alle.

Jeg tror kris er meget træt men hun kommer nok snart på banen. De har det alle godt Både kris og baby i maven og hoppe og føl,Jeg ved den patter super ved sin mor..

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Flere heste til salg, se dem på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Ált godt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 16:31

Jeps så er alt godt igen Efter 12 nervepirrende timer lykkes det os endelig at få hoppen til at accepterer at føllet pattede hos hende. Vi havde besøg af dyrlægen som bedøvede hoppen, men det hjalp ikke det fjerneste, tværtimod, hun sparkede endnu hårde. Så mente dyrlægen at vi skulle skille hoppe og føl ad og nøjes med at malke hoppen. Men det synes vi nu var lidt for voldsomt. Så efter han havde givet en sprøjte som fik mælken til rigtig at løbe fortsatte jeg med at malke hende. For det måtte jeg gerne...

Så talte jeg med Helle og hun vidste lige hvad der skulle til: Hun kom med en bremse og så var den klaret Vi havde bremse på hoppen 3 gange, mens føllet pattede, og så var det klaret. Tænk en gang at der bare skulle det til! Så nu er alt bare tiptop i orden, dejligt!

Her er et billede af vidunderet:

Hilsen Kristina

Venter føl e. Bøgegårdens Laurino - termin 20. juni

Romanó 22. maj 2003 - 15. dec. 2007

R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

hvad er en bremse??
Forfatter: 
Dato:  29-06-2008 22:01

hej hej

jeg følger lidt med på de forskellige problemer der kan opstå i forbindelse med foling og føl, da vi selv venter føl til næste forår.

min hoppe er også førstegangs "mor" og det kunne jo reelt være et problem vi også mødte. Så mit spørgsmål er, hvad var det for en bremse i brugte???

hilsen tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 14:30

En bremse er sådan en tingste man kan sætte på mulen af hesten, hvis den så eks. sparker efter sit føl klemmer man så den får lidt ondt i mulen, men man skal huske at løsne og rose når den gør noget godt. Så man skal lige finde teknikken idet så plejer det at virke super på hopper der er efter sine føl. Men sådan en bremse kan jo bruges til mange ting eks.vis hvis hesten slår efter smeden eller efter dyrlægen mm. Man skal bare kun bruge den når det er prøvet længe med det gode først.

0
0
Svar på denne tråd

Bremse
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 18:42

Er ideen med bremsen ikke, at heste udskiller et beroligende stof, når deres mule bliver 'klemt', hvilket får hesten til at blive afslappet? De heste jeg har set, der har haft bremse på, har alle set meget afslappet ud - og kun virket som om det gjorde ondt, indtil beroligelsen indtræffer... Det virker dermed ikke som en afstraffelse, idet hesten gør noget forkert, men som et middel til at afdæmpe hesten...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 19:43

Jo helt korekt, de bliver helt afslappet når de har den på..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider