Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppen har feber...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 20:35

Vores hoppe har folet for 2 uger siden, i dag ville hun ikke rigtig spise sin mad. Hun er den mest madglade hest og jeg er sikker på at hun må være hestens svar på en labrador.

Staldmesteren tog hendes tempretur og hun havde 38,5. Hun virker lidt sløv, men ikke syg. Hun spiste også sit mad efter et stykke tid. -Men det gik meget langsomt.

Hvad kan det skyldes og er der noget jeg bør være opmærksom på?

Jeg tænkte lidt som med mennesker. Jeg fik brystbetændelse da min datter var ca. 2 uger gammel. Det medførte feber og jeg havde det ad h.t., som om jeg havde reddet mig en rigtig grim influenza. Kan heste have det på samme måde?

Føllet får lov til at die og hun passer fint på det.

Christina

-Casir Ask hoppeføl sælges da vi nu har valgt at satse på DSP. Forventes at blive juniorhest ca. 160 cm. God fjedrene gang, kælen, tillidsfuld og masser af gå-på-mod. Hjem før pris!

0
0
Svar på denne tråd

Netdyredoktor.dk
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 06:04

skriver lidt om yverbetændelse. Men om det er det hun har. kan jeg jo ikke sige. Ved bare hvor ondt det gør når vi kvinder får det.

Er det varmt og spændt?

Prøv at søge lidt, der kommer garanteret meget frem.

God bedring med hende.

MVH Vipse

Egeskovgård

Winsor elite Dressur. Fit 3. 2 år gammel. Sælges.

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 09:20

er i sikre på at alt kom med ud, med moderkagen???

At der ikke sidder noget tilbage??

Det er meget vigtigt og de viser netop feber og går fra maden , hvis det hele ikke er kommet med ud.

Hvis i ikke er sikre, ville jeg ringe med det samme til dyrlægen og få hende skylle og lagt antibiotika op.

Hilsen Mig

Kærlighed kan alt-undtagen at vække de døde

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Dog speciale i Frieser og Tinkere

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa igen
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 21:24

Ja, vi er sikre. Vi havde en erfaren med til at hjælpe med folingen. -Dagen efter blev de begge chekket osv. at dyrlægen.

Ved ikke hvad der var med hende.. men her i dag har hun ingen feber og er helt normal.

Ja, har også selv haft brystbetændelse da jeg ammede.. #&%#&%" det gør ondt..

Christina

-Casir Ask hoppeføl sælges da vi nu har valgt at satse på DSP. Forventes at blive juniorhest ca. 160 cm. God fjedrene gang, kælen, tillidsfuld og masser af gå-på-mod. Hjem før pris!

0
0
Svar på denne tråd

første ægløsning?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 18:35

Det kan måske også være hoppens første ægløsning efter foling, specielt hvis hun er førstegangs folende. Det har jeg oplevet et par gange med mine hopper. Godt hun er frisk igen.

I øvrigt kan samme symptomer også ses ved unghopper i deres første brunster.

Hvis det havde noget med efterbyrden at gøre, ville hoppen have været (meget) syg for længe siden og ikke 2 uger efter foling.

Mvh. Lena L. Fransgaard

0
0
Svar på denne tråd

Det kan være
Forfatter: 
Dato:  28-06-2008 22:05

Hej Lena!

Det kan være.. -og er nok grunden til det. Lagde mærke til at hun var i brunst i dag. Så det passer nok meget godt med din forklaring. Det er desværre 2. gang hun har føl.

Hun kom fra Holland som "3" års.. men viste sig at være 2 år og ifolet.. så hun har et dejligt hoppeføl fra sidste år..

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider