Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Lækker palomino føl, mit første :-)
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 16:04

Her er så mit smukke vidunder kom næsten på terminsdato kun en enkelt dag for tidligt.

Han stod i løsdriften næsten tør i morges da min mand kom derud kl 05, men hoppen har godt nok taget fusen på os. Hun havde kun lidt spændt yver igår men ikke mere end hun har haft de sidste 14 dage og ingen vokspropper. Hun var også rimelig hård bagpå så jeg regnede ikke med noget de næste par dage.

Men snydt igen, hun har dog ikke sat mere yver eller blevet blød bagi så det er vel sådan som hun er.


Men det skønnest lille hingste føl blev det til efter at have prøvet i 2 år med forskellige hingste uden held, men nu kom han endelig og jeg er bare helt vild glad.


Sidder og venter på dyrlægen skal komme og tjekke ham.


Der kommer flere billeder senere. Når han har rettet sig ud.



Virkelig et ønske føl med en fin centreret stjerne en mini snip, og 4 hvide sokker, hvad mere kan man forlange.

Hoppen er en Ren newforst efter Stegstedgårds Figaro og Posiedon Hippios.


Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 16:22

jamen tillykke med ham.. Glæder mig til at se ham "udrettet"..


Hilsen Stine




SÆLGES
Bla. Super lækker 2 års buckskin welsh sec A hoppe.

Smart Palomino sec A hingst m. avlsgodkendelse

www.welsh-stutteri.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 et stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 16:56

Tillykke med ham... han ser fin ud... glæder mig til at se flere billeder når han er rettet ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke men..............
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 08:13

Jeg troede ikke en brun hoppe kunne få et palominoføl?

Men fin er han!

Pia


Hingst og Ponyføl sælges

AVL AF PINTOPONYER OG MINIATURE

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo jo......
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 08:34

Pia:

Jo der er 50% chance for buckskin og 50 % chance for Palomino på brune hopper, når jeg bruger en cremello hingst. Men jeg havde nu for ventede en buckskin da hendes mor er brun/dun og jeg skal langt ud for at finde en rød i hendes stamtavle.

Men er ikke utilfreds med en palomino og skøn det er ham, med et fantastisk temperament.


Alt gik også fint, men måtte have dyrlæge for at tage efterbyrden og skal have igen idag for at skylle hende, nogen der har erfaringer med at bruge følbrunsten når de har haft tilbage holdt efterbyrde.



Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er han fin...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 12:06

hej camilla...


Stort tillykke med ham, hvor er han dog smuk, er spændt på at se den videre farve udvikling..


har du været inde og se min palomino hoppe Pride e. stargolds cream..?


du ville jo gerne følge hans afkom lidt.. smiler






Palomino er bedst- i livet som hest.

www.123hjemmeside.dk/stald-flaarup

mm. forskøn dit hjem & andet spændene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja vil gerne...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 18:52

Mie:

Ja har været inde og se de billeder af hende, ville også gerne ned og besøge hende og se hvordan hun udvikler sig. Forresten fik du papire på hende eller hvad?



Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).

0
0
Svar på denne tråd
 
 stort...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 18:56

tillykke med ham, han er bare super fin


Pia: min hoppe er brun og hun fik et palominofarvet føl efter en palominohingst, så alt efter hvad der ligger af farver i generne kan de altså godt lave palominofarvede føl.


mvh Diana


Venter føl efter Kærgaardens Marquax og Amarone i 2009.

Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig!

www.stald-palsgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt friske billeder
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 19:45

Så er mit vidunder blevet nogle dage ældre og er rigtigt begyndt at strække benene ud og give lidt problemer for sin mor.


Men selv om alt med den lille går godt så har vi nogle andre problemer. Hoppen skulle gerne have været bedækkede naturligt i sin følbrunst men pga en tilbageholdt efterbyrde er vi nu i tvivl om havd vi skal gøre. Hun er blevet skyllet og her 4 dage efter kommer der stadig lidt brunt snask ud men ingen feber.


Er der nogen som har prøvet dette og ifolet i følbrunsten med succes, vores dyrlæge har anbefalet at sprøjte hende i brunst på 16. dagen.


Vi er meget i tvivl.


Lige et par billeder af drengen




Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Smukt palomino hingsteføl tilsalg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følbrunst
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 11:52

Tillykke med føllet.

Når nu hun har haft problemer, ville jeg vælge at følge dyrlægens anbefaling om at sprøjte hende på 16. dagen.

Du får nok alligevel ikke noget ud af at bedække hende i følbrunsten, når hun har haft så få dage til at komme sig og blive ren.

Min dyrlæge anbefaler kun bedækning i følbrunsten, når hoppen har haft en fuldstændig ukompliceret foling- ellers bliver den alligevel ikke drægtig.

Har selv fået en hoppe drægtig i følbrunsten i år (første gang jeg har forsøgt det), men hun havde også en nem og ukompliceret foling.







Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 papire
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 11:20

holm-nielsen.

du skal være hjertelig velkommen... hun er ret udvokset af en 2 års.. og møg fræk, men gude smuk...


nej ingen af dem jeg har snakket med, har rigtig kunne hjælpe mig...

på Lr mener de bare jeg skal vente til hun er 3 og skal til kåring, men hvordan finder de så ud af hvem der er moder og faderen (nu ved vi jo hvem forældrene præcis er)


Palomino er bedst- i livet som hest.

www.123hjemmeside.dk/stald-flaarup

mm. forskøn dit hjem & andet spændene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  20-07-2008 23:45

Så er Avalon 3½ uge gammel og han udvikler sig fint. Her er lige nogle biller da han var ca 2½ uge gammel.

Han er nu sendt afsted sammen med sin mor til hingst, så jeg krydser bare fingre. Vi fik hende sprøjtede på dag 16 og har lige taget svaber og hun var ren, jubii så var alt det longe arbejde det hele værd. Nu er der bare at krydser fingre for et føl til næste år.




Han har nu også fået en fin halvbror igår en lækker buckskin hingstbasse, så de kan rigtig gå og hygge sig sommeren over.


Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.


Buckskins hingsteføl tilsalg fra d. 19.7.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 21:43

med føllene, de ser fine ud begge to.


Vil lige vise et billede af Rainy June, som også har Stargolds Cream som far. June er på sommerferie hos os, hvor hun er født, så jeg kunne jo ikke dy mig for at vise skønheden frem. June fyldte et år d. 30 juni, og det stod ned i stænger hele dagen, så derfor navnet.




JC Great Pine Image


Lil Chief No White - født d. 21 maj, 2008. Quarter Horse Stallion

Chills Tiny Copy - født d. 26 juni, 2008. Quarter Horse Stallion

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor fin !!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 09:23

Hvor er june blevt fin og meget langbenet. ved du hvor høj hun var da hun blev født og hvor stor er hun nu som 1 års.


Vi er bare så glade for vores 2 hingstebasser og i dag skal de sættes sammen, håber de for glæde af hinanden.


Vi har stadig ikke fundet på navn til den sidste vi fik, men mon ikke snart det kommer.




Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.


Buckskins hingsteføl tilsalg fra d. 19.7.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rainy June
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 19:32

June er her et par dage gammel, jeg målte hende ikke, men hun var ikke ret stor. Hendes mor er 144 cm i stang.



Også kun et par dage gammel her



2 uger gammel


Jeg har lige målt hende idag, og jeg fik hende til 131 cm i stang. Ja, hun er bare blevet så utrolig smuk. Sød har hun jo hele tiden været. Det er så rart at hun bor tæt på, så jeg kan følge hende lidt, og oven i købet får hende på ferie når Jette skal ud og rejse


JC Great Pine Image


Lil Chief No White - født d. 21 maj, 2008. Quarter Horse Stallion

Chills Tiny Copy - født d. 26 juni, 2008. Quarter Horse Stallion

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følskue
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 09:56

SÅ har vi været til følskue med Bryggergårdens Avalon Atlantis og det må siges af være en succes.

Han fik nogle fine ord med på vejen og med karakterene 8778 8 i helhed. Så vi er stolte af vores først fødte. Han var dog lidt skæv på dagene med det er jo aldrig nemt at vide hvordan de ser ud, er noget overbyggede bagtil lige nu


Han var bare så sød at have med, god i traileren, gik bare op som om det var igenting og i sit rigtige frække humør "her kommer jeg" blev han vist frem.


En rigtig god dag.




Prins charming


Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.


Buckskins hingsteføl tilsalg fra d. 19.7.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 20:13

Tillykke med den fine palomino, dejligt når tingene endelig lykkes.


Ja min palomino baby er ved at være en stor dreng på 4 mdr. Men mage til dejlige sociale følle skal man lede længe efter. Se ham her


Lisbeth


Venter føl efter elitehingsten Gribaldi DVE 657 og Florist DVH 964 i 2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er han fin
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 10:39

Hvem er han efter.


Er spændt på hvad farve min for mørk eller lys. og vi kan stadig ikke se hvor hans 4 sokker kommer til at slutte, så jeg glæder mig til han forhåbentlig snart smider følpelsen..




Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.


Buckskins hingsteføl tilsalg fra d. 19.7.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 han er...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 11:58

Han er efter den tyske hannoveraner hingst Abanos. Jeg er selv yderst tilfreds, her efter han smed følpelsen. Farven kan ændrer sig mere eller mindre for hver pels skifte, i hvertfald indtil 5 års alderen. Hans mor er blevet mørkere for hver år og sidste vinter, var den første vinter hvor hun ikke blev lys.


Ja det med sokkerne må du vente til følpelsen smutter for rigtig at kunne se dem. Jeg kunne heller ikk rigtig se det vilde, men han var mere hvid på et bagben, så der blev jeg enig med mig selvom at der var en sok og ganske rigtig, for idag er den tydelig fremme.


Hoppen er i år ifolet med gribaldi, så det føl er jeg meget spændt på, for det første kan jo næsten blive hvad som helst i farve, men rent typemæssig forventer jeg en smuksak


Lisbeth


Venter føl efter elitehingsten Gribaldi DVE 657 og Florist DVH 964 i 2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Glæder mig til at se!!!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 13:18

Det lyder som en rigtig smart kombination, den vil jeg da gerne følge lidt med i. Er det nogen som du skal beholde eller skal de videre ud i verden.


Ja kan se han har sokker på alle 4 med ikke hvor højt, så vi venter bare lidt endnu.


hvilket forbund bliver de så kåret i?


Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.


Buckskins hingsteføl tilsalg fra d. 19.7.08

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider